Internetradio op Onkyo TX-NR717 zonder TV via HDMI aan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-06 21:33
Al wat zitten stoeien met instellingen, volgorde maar krijg het zonder stekkers lostrekken niet voor elkaar om de HDMI tv uit te laten bij afspelen van Internet radio op de Onkyo. Kan nog paar weken analoge radio luisteren waar de TV wel keurig uit blijft maar zoek dus een oplossing.
(Wil stroom en vooral de tv sparen)

Onkyo staat op actuele firmware. Uitschakelen tv als je internet radio speelt heeft tot gevolg dat ook de onkyo uit gaat. Kan in bediening , setup en handleiding van Onkyo dit specifieke punt niet vinden. Ook vriend Google lijkt het niet te weten.

Vermoedelijk is er een eenvoudige oplossing (waar ik mogelijk overheen kijk). Wie heeft de gouden tip?

[ Voor 3% gewijzigd door ggiesberts op 08-01-2022 12:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Ken de onkyo niet. Maar hoe luister je internet radio?

Op mijn marantz en denon als ik spotify bv Cast naar de ChromeCast die aangesloten is op de AVR, Dan stuurt de CC een "beeld" signaal uit. En dan gaat idd niet alleen de AVR aan, maar ook de TV.

Als ik dit via spotify connect doe. Dan blijft de TV uit. Want de versterker "weet" dat er geen beeldmateriaal is.
Zelfde geld als ik via de HEOS app tune-in gebruik. Gewoon radio zonder TV.

Als je echt wilt dat de TV niet aan gaat. Dan zou je CEC moeten uit zetten.
Maar als je dan de PS5 (bv) aanzet, dan gaat de AVR wel aan, maar de TV weer niet.

En sommige TV's ondersteunen bv weer spraak commando's. Dan kan je zeggen "Scherm Uit" en gaat de TV uit zonder dat de AVR uit gaat

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
Hi dank voor snelle reactie
Luister internet radio via de ingebouwde cliënt, via gratis vTuner in de Onkyo stations opgeslagen en pik die uit de streaming favorieten.

CEC uitzetten is idd een optie maar dan moet je als we Ziggo of PS aanzetten inderdaad de TV weer handmatig uit en aanzetten.

De kunst zal dus zijn een instelling of Truuk aan de Onkyo kant om de beeld output uit te zetten als NET als SOURCE gekozen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Hoe selecteer je dan de stations?
gaat dit via een OSD? Denk namelijk dat het OSD dus beeld uit stuurt en dus de trigger is om ook de TV aan te zetten.

Zover ik weet kan je niet per sources aangeven of CEC iets moet doen.

Probeer eens met spotify connect. Om zeker te zijn dat dit wel een gewenst gedrag geeft.
Dan weet je iig dat de AVR goed reageert.

PS soms helpt een Factory Reset ook voor vage issues.
Mijn marantz stuurde op een dag ook altijd een signaal naar de PS ondanks dat ik niet wou spelen.
Dus ging altijd de PS aan. (zowel de 4 als de 5).
Een factory reset (en dus weer alles instellen qua poorten, naam, volumes ec) losde dit issue op.

Dus als spotify connect ook de TV aanzet. Zou je dit nog kunnen overwegen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
Stations selectie gaat via osd menu of het matrix display van de Onkyo, het heeft dus ook wel stuk logica dat tv aangaat.

Er zit eigenlijk geen verschil tussen de streaming opties, staan met zijn achten in het OSD menu (Spotify, VTuner, Favorites, etc)

[ Voor 36% gewijzigd door ggiesberts op 08-01-2022 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Spotify is wat anders dan Spotify connect.

Als je spotify gebruikt zou je idd via OSD moeten selecteren.
Spotify connect is je telefoon het scherm en geef je alleen aan van Hier dit wil ik luisteren haal de stream op.

Denk dus dat daarom altijd je TV aan gaat omdat de onkyo ook alles via OSD uit stuurt.

Probeer dus eens spotify connect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 10:46

FeaR

In GoT we trust

DarkSide schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:39:
Probeer dus eens spotify connect
Receiver van TS is uit 2012, dat is nog voor de algemene implementatie van Spotify Connect. Veel devices hadden toen een eigen implementatie (welke nu veelal niet meer ondersteunt wordt). Kijkende naar het jaar zou het me ook niet verbazen als deze receiver geen geavanceerde opties heeft met betrekking tot HDMI CEC. Mijn oude beestje heeft ook heel basis de optie om HDMI CEC wel of niet te gebruiken. Opties als bij welke input wel of niet is iets van meer deze tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 08-01-2022 14:29 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

ah ok
Had geen zin om dat op te zoeken (ging er eigenlijk vanuit dat het aanwezig was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
Spotify Connect is idd niet aanwezig, geen abo, zoekend naar low cost internet radio.

Gaat, als er niets anders in beeld komt, een van deze worden:
* 3.5mm bekabelde aansluiting voor tablet of smartphone
* mogelijk een Alexa of Google device ?
* Bluetooth kan ook maar vereist dat device in sight blijft…
* schakelaar tussen hdmi
* CEC uit: mogelijk beste van alle slechte: met ziggo remote is tv apart te schakelen en vereist geen extra hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
Mocht hier nog iemand een tip hebben dan graag, had gedacht voor een paar Euro een Chromecast Audio op de kop te tikken maar die dingen zijn hun gewicht in goud waard aan het worden.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gaat dus puur om Ziggo radio? Dan bij Ziggo of op MP zo'n digitale radio tuner halen en die aansluiten. Heb je weer de zelfde zenders als op je analoge radio.
Wil je meer dan sec radio: regel een Raspberry Pi met Volumio oid, die doen vrijwel alles.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1