GF2mx T (tv-out) RFI tweak ook op de tv-out ???

Pagina: 1
Acties:

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 07:56
Ik heb gisteren maar weer us de soldeerbout,mes,tang etc. terhand genomen en heb van mijn Asus 7100 T (gf2mx tv-out) het RFI filter gehaald(ik heb allemaal pictures ervan, als mensen ze graag willen zien dan zet ik ze vanavond nog wel ff online).
Maar waar het dus omgaat, als ik kijk wat er voor de s-vhs en de composite uitgang voor componenten zitten dan lijken die onderdelen verrekt veel op een RFI filter (3 condensatoren en 1 spoel) :?
Iemand hiero die weet of er inderdaad voor de tv-out ook een RFI filter zit, want een beetje helderder beeld op de TV (text) kan ook nooit kwaad >:)

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op woensdag 22 augustus 2001 14:14 schreef spokey het volgende:
Ik heb gisteren maar weer us de soldeerbout,mes,tang etc. terhand genomen en heb van mijn Asus 7100 T (gf2mx tv-out) het RFI filter gehaald(ik heb allemaal pictures ervan, als mensen ze graag willen zien dan zet ik ze vanavond nog wel ff online).
[...]
Graag! Hoe bevalt de beeldkwaliteit trouwens zonder filter? Zie je echt veel verschil?

Systeem

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 13:02

23m3

Time to change batteries!

Ik zou die pics ook graag willen zien! Ik heb zelf een MSI 8831 en ik ben benieuwd in hoeverre die filter er hetzelfde uit ziet.
Ik denk trouwens dat je voor je TV-out weinig extra kwaliteit kunt behalen door eventuele filters weg te halen want je TV-out draait op een veel lagere bandbreedte dan VGA-out. De filter gaat pas belemmerend werken bij hogere resoluties (dus meer bandbreedte), veel hoger dan je TV.

• spokey
Dat van die hogere bandbreedte zat ik dus ook al ff mee, maar waarom zet men dan die onderdelen er wel tussen?
Het RFI filter zit er tussen om storingen (na buiten toe)te voorkomen bij hogere resoluties/refreshrates, maar daar van is geen sprake bij een tv-out.
Het was gisteren al redelijk laat dus echt een goede beeld test heb ik nog niet kunnen doen, maar opzich boeid mij dat ook nog niet 1ns, het ging mij er meer om om het gewoon gedaan te hebben, onder het moto van als iemand anders het kan dan kan ik het ook :D
Ojah de quatro mod was ook al uitgevoerd op deze kaart :)

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

ja gooi die fotos maar online!!!

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Verwijderd

yeah foto's :)

Verwijderd

Hey Spokey,
Echt beter beeld op 7100? Vind mijne op 1600*1200 echt heel brak terwijl "oude" matrox millenium 2 het heel goed doet. Hoor het graag van je.

• 23m3

23m3

Die filter is toch wel nodig vanwege RFI regelementen omdat er altijd rotzooi in het signaal zit in hogere frequenties dan het signaal officieel zou moeten bevatten. Zo'n filter haalt die troep eruit (kan je radio storen etc) maar de meeste filters halen dus TE VEEL weg zodat het signaal zichtbaar degradeert. Dus ik zou dat filter op je TV-out maar lekker laten zitten, je gaat waarschijnlijk toch geen verschil zien maar je TV zal blij zijn geen hoog-frequente zooi voor z'n kiezen te krijgen :)
Dat je je filter van je VGA hebt gesloopt vind ik echter wel errug strak 8-)

• spokey
Zoals ik in post ervoor al zei heb ik echt een beeld test nog niet kunnen doen, t was laat en vrouw wou naar bed >:) als ik ff tijd heb hang ik um nog wel ff aan een monitor doe hogere res. kan dan mijn eigen moni kan, maar het ging mij meer om om het dus gewoon te doen.
Daarom denk ik dat ik vanavond die rest bij de tv-out(s) ook maar us ff verwijder om te zien wat dat opleverd.

• 23m3

23m3

Pas maar op, als het fout gaat kun je die smd-componentjes moeilijk terug solderen

• spokey
Op woensdag 22 augustus 2001 15:32 schreef 23m3 het volgende:
Die filter is toch wel nodig vanwege RFI regelementen omdat er altijd rotzooi in het signaal zit in hogere frequenties dan het signaal officieel zou moeten bevatten
Die CE en FCC normen boeien mij niet zo erugh, k heb 8 blowers in mn kast zitten dus storen doet het toch wel, ik rij vanavond na mn werk wel ff bij iemand langs die helemaal electronica gek is ff kijken wat hij van die componenten denkt, zegt hij van dat er wat van weg kan dan zijn ze dus gewoon aan de beurt :) terug solderen kan altijd nog.
Al kon ik alle componenten zo van tafel pakken met 1 vinger top.

Pagina: 1