Toon posts:

Fiesta 1.6 sport 120pk (2009)

Pagina: 1
Acties:

• Hallokinderen
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-02-2022
Dag mensen,

Ik ben nu al weken aan het rondkijken naar een auto voor ongeveer 6000eu. Nu ben ik onlangs een mooie Ford fiesta 1.6 sport st line tegengekomen met 116dkm op de teller en onlangs een nieuwe distributie riem.

Ik zit veel forums door te lezen nu over de eventuele issues bij deze auto's, alleen het is mij eigenlijk totaal niet duidelijk hoe betrouwbaar zo'n blok over het algemeen is (hangt uiteraard van meerdere factoren af). Ik lees wel dat er soms problemen zijn met lage toeren en slecht wegkomen. De betreffende auto is dealer onderhouden en ziet er verder nog erg netjes uit. Is er enige indicatie qua gemiddeld aantal kilometers dat je op zo'n 1.6 blok kan zetten? Moet ik er bijvoorbeeld vanuit gaan dat gemiddeld bij 150dkm het blok wel richting het einde is bijvoorbeeld?

Ik ben van plan om komende week een proefrit in te plannen. Hebben jullie nog tips waar op te letten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:25
Met mijn 1.6 titanium fiesta geen problemen gehad met de motor.
Kijk vooral of alles werkt, bv ook de knoppen op het stuur.

Die zijn gevoelig voor vocht en werken dan niet of met de verkeerde functie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Dit blok kan veel hebben. Boven de 2 ton ga je wel redden hoor.
Heb er zelf eentje gehad en deze had een heel klein beetje last van haperen met gebrek aan een beter woord. Dit heb ik opgelost door het installeren van de Fiesta Metal software. Hierdoor ging het verbruik wel iets omhoog.
Soms kan het ook iets simpels zijn als het vervangen van de bougies/bougiekabels en of bobine.

wat niet past, wordt gelast!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
En hoe is het afgelopen?

wat niet past, wordt gelast!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee