Foutmelding DF-DFERH-01 in Google play store

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy_j
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-06-2022
Hallo,

Ik vond niet onmiddelijk een topic hierover dus start ik even een nieuwe.

Om mijn kinderen een beetje in het oog te kunnen houden met hun downloads en vooral aankopen in de Play Store heb ik de Google Family Link geinstalleerd en een familiegroep ingesteld. De familie betaalmethode is ook ingesteld met mijn kredietkaart.
Ikzelf ben beheerder van de groep en mijn vrouw is toegevoegd als ouder. De kinderen staan hier ook in zodat wij telkens bij een download een melding krijgen. Dit werkt zonder problemen.

Nu willen ze een in-app aankoop doen waarbij ze een aanvraag doorsturen die wij dan moeten goedkeuren of weigeren. Volgens de info die ik op internet vind kunnen beide ouders deze meldingen goedkeuren of weigeren. Echter is het, in ons geval, zo dat deze meldingen, van in-app aankopen, niet op mijn vrouw haar scherm komen. Ook in de family link ziet ze geen goed te keuren aanvragen staan. In mijn app zie ik deze wel staan en ik ontvang wel de meldingen.
Iemand een idee hoe dit kan, waar ik mogelijk een instelling fout gezet heb?

Reden van de vraag is dat wanneer ik het verzoek wil goedkeuren ik telkens bovenstaande foutmelding krijg. Op internet hierover ook al wat opgezocht en de meest gevonden voorstellen uitgeprobeerd (cache van play store wissen, google account uitloggen en opnieuw inloggen, ...) helaas allen zonder resultaat.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-04 21:09

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Op Google lees ik overal het zelfde:
Methode # 1 Cache en gegevens wissen
Ga naar je telefoon INSTELLINGEN / APPS.
Scroll naar beneden en tik op de applicatie Google Play Store.
Tik nu op de knop Force Stop om de applicatie tijdelijk uit te schakelen.
Tik daarna op de knoppen Cache wissen en Gegevens wissen.
Start uw telefoon opnieuw op en probeer de applicatie opnieuw vanuit de Play Store te installeren.

Methode # 2 Uw Google-account opnieuw instellen
Ga naar je telefoonINSTELLINGEN -> ACCOUNTS -> GOOGLE.
Selecteer uw Google-account en klik op de menuknop.
Tik in de vervolgkeuzelijst op de knop UW ACCOUNT VERWIJDEREN.
Voeg uw Google-account opnieuw toe en start uw telefoon opnieuw op.
Dit al eens geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Luchtbakker op 08-01-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy_j
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-06-2022
Deze heb ik uitgeprobeerd ja, helaas dus zonder succes.
Ook de family link app verwijderen en opnieuw installeren helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je hebt twee problemen
  1. De "aanvraag" komt niet bij je vrouw terecht
  2. jij krijgt een error bij het goedkeuren van de aanvraag
Jij suggereert nu dat het eerste probleem door het tweede veroorzaakt wordt. Of omgekeerd. Ik denk dat beide problemen geen relatie met elkaar hebben.

Vwb het eerste probleem zou het heel goed kunnen zijn dat dit "by design" is. Je vrouw krijgt als "ouder" enkel notificaties. Eventuele goedkeuring kan alleen verleend worden door de beheerder en daar kan er maar één van zijn.

Het tweede probleem is ingewikkelder. De meeste oplossingen die je vind zijn bedoeld voor het resetten van je eigen play store. In jouw geval gaat het niet om de verbinding met je eigen play store, maar om de verbinding met de play store van (een van) je kinderen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==