Toon posts:

Zacht geluid bij aansluiten voorversterker platenspeler?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ronnie23
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-01-2022
Hi! Ik heb een DAP Audio PRE-101 voorversterker aangesloten om mijn DAP Audio T-3000 Direct Drive platenspeler aan te sluiten aan mijn nieuwe Denon RCD-M41. Ik krijg wel geluid alleen slechts heel erg zacht uit mijn speakers. Met de volumeknop vol open hoor ik het net op de achtergrond. Als ik switch naar de CD of bluetooth doet hij het prima! Waar zou dit aan kunnen liggen?

De versterker heeft geen phono ingang, vandaar de voorversterker (eerst ook zonder geprobeerd maar toen hoorde ik alleen geluid van de plaat “zelf”). Ik heb nieuwe kabels (3m) liggen tussen de voorversterker en de versterker, en de platenspeler deed het ook prima op mn oude philips versterker.

Hoop dat iemand kan helpen, heb al wat google searches erop zitten! :)

Alle reacties

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Domme vraag, staat de pre-amp aan? Vaak zit er geen powerled op, maar de adapter levert stroom?
(Nieuw uit de doos kan ook stuk)

PC#1: Pentium MMX 200 @ 233 MHz
PC#2: Athlon Classic 700 MHz Orion / Thunderbird 1000 MHz
PC#3: AthlonXP 1700+ @ 2200 MHz (3200+)
SET BLASTER=A220 I5 D1 T3

• Ronnie23
Yes staat aan! Zit wel een lichtje op dus makkelijke check

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en als je de platenspeler + voorversterker even uittest op een andere versterker of actieve speakerset?

dan kan je uitsluiten of het aan de platenspeler / voorversterker ligt of aan de denon?

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 15:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zit er niet toevallig ergens een knopje op die platenspeler? Staat me bij dat de mijne een knopje had die iets veranderde en dan had ik wel of geen geluid (of heel zacht) Weet niet waar mijn platenspeler is dus kan het niet nakijken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Ronnie23
Ja platenspeler werkt dus wel met de philips versterker die ik eerst had, en heb even gekeken maar zit geen knopje op de speler. Blijft een mysterie!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Foto's? Hoe aangesloten enzo?

* teacher heeft altijd plaatjes nodig... :Y

Wise enough to play the fool

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ronnie23 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:27:
Yes staat aan! Zit wel een lichtje op dus makkelijke check
Dat wil nog niet zeggen dat die ook versterkt. Er brandt een lichtje dus er staat spanning op de versterker, meer wil het niet zeggen.

Heb je de preamp ook aangezet? Dus het knopje achterop ingedrukt. Sommige dingen geven alleen al een lampje ten teken dat er spanning op staat zonder dat het betreffende apparaat daadwerkelijk aan staat.

[Voor 25% gewijzigd door sypie op 08-01-2022 12:22]

• Ronnie23
Is gefixt, allemaal veel dank! Uiteindelijk alles nog een keer nagelopen, en naald bleek niet helemaal lekker te zitten

• Brietjeee
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem en alles op internet al geprobeerd.

Probleem:
Ik heb een technics platenspeler waar bij op start drukken de naald automatisch naar binnen loopt en omlaag gaat (super vet ding). Alles werkt en als ik de platenspeler op mijn 5.1 systeem aansluit is het geluid goed, maar suuuuper zacht. Op internet geven ze dan aan een phono versterker ertussen te doen. Het ziet eruit alsof het werkt maar bij het volume harder zetten wordt het kraken/geruis ook als maar harder. Wat denken jullie dat het probleem is?

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-05 19:34

Steef

GoT's Most Eaten

@Brietjeee als de platenspeler geen pre-amp heeft en je 5.1 systeem geen specifieke platenspeler ingang heeft is het niet verassend dat het geluid vrij zacht is, zo'n pre-amp is dan noodzakelijk.

Zo'n pre-amp versterkt alles wat binnen komt, dus versterking van gekraak en geruis is ook normaal. Zo'n pre-amp voegt zelf wel wat toe, hoe veel is afhankelijk van de kwaliteit van de pre-amp.

Maar voor we er echt wat van kunnen zeggen; heb je iets meer details?

Welke platenspeler is het precies, welke pre-amp heb je genomen, waar bestaat je 5.1 systeem uit en hoe heb je alles aangesloten?

[Voor 10% gewijzigd door Steef op 12-01-2022 18:57]

Sony A6600 | 16 - 55G F2.8 | 70 - 350G

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
En soms zijn je platen versleten of vuil. Of een stofje aan de naald.

PC#1: Pentium MMX 200 @ 233 MHz
PC#2: Athlon Classic 700 MHz Orion / Thunderbird 1000 MHz
PC#3: AthlonXP 1700+ @ 2200 MHz (3200+)
SET BLASTER=A220 I5 D1 T3

• Brietjeee
@Steef Bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb een Technics (direct Drive Automatic Turntable System) SL-5.
Speakerset Logitech Z906 met een phono voorversterker ertussen: DAP Phono voorversterker met RIAA correctie. Bij hetlaatste heb ik erg mijn twijfels. Alles aangesloten met rood/witte tulp aansluitingen.

Dacht zelf misschien moet er een gewoon een fatsoenlijk versterker mengpaneel tussen? Het is vooral hoe krijg ik de ruis eruit? Want de platen doen het op de nieuwe platenspelers gewoon.

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:19
Heb je de aardedraad ook aangesloten? (tussen platenspeler en voorversterker)

• Brietjeee
@pman63 Volgens de gebruiksaanleiding van de platenspeler heeft deze aan aux aansluiting voor de aarde draad. Een kabel van aux naar gewoon gestript kan ik nergens kopen. Zelf eentje gemaakt maar dit geeft geen verschil. Ideeën?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee