Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• BenSKIP
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:42
Op de Envoy-S metered is een digital input en een relais aanwezig.
Ik heb al diverse zoekopdrachten naar de werking van deze relais sturing gedaan, maar dit blijkt nutteloos.

Wie ian me meer vertellen over deze relais / relais sturing?

Ik zie NO staan, dat zal voor Normal Open staan.

Alle reacties

• Websphinxie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 21:23
Wat is de vraag achter je vraag?

16 x 455Wp & Enphase IQ7+ (7,3 kWp) - PVoutput.org

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:55

Pazo

Mroaw?

Bedoel je of je wel of niet een Q-relais moet installeren?
Het systeem kan zonder, maar beter is met:
In Enphase-installaties fungeert het Q-relais (grid gestuurd relais) als een galvanisch ontkoppelingsapparaat. Dit is ontworpen voor enkel of meerfasig gebruik en is voorzien van ingebouwde schakelaars. Tijdens gespecificeerde abnormale toestanden, ontkoppelt het Q-relais de Enphase-micro-omvormers van het wisselstroomnetwerk, en wan¬neer de spanning weer normaal is en de netfrequentie zich binnen het aanvaardbare bereik bevindt, verbindt het Q-relais de micro-omvormers weer met het wisselstroomnetwerk. Het Q-relais heeft ingebouwde detectiemogelijkheden die de gelijkstroominjectie kunnen detecte¬ren die is vereist volgens de VDE V 0126-1-1-vereisten. Het Q-relais werkt samen met de Envoy-S om te voldoen aan de noodzaak tot het verbreken van de lijn- en neutraalgeleiders op basis van de netwerkvereisten.
Of bedoel je wat anders, in de Envoy zelf?
Niet helemaal duidelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Pazo op 17-02-2022 09:14 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

• JdSX
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-10 14:53
Mogge,

Allereerst mijn excuses voor het inbreken in dit topic, maar er zijn raakvlakken met mijn kwestie.

Ik doe mijn best om van het gas af te komen en te blijven, maar dat gaat niet altijd van een leien dakje:

Sinds eind juni 2021 liggen er 15 panelen van 360 Wp op mijn dak.

- converters IQ7+
- Envoy-S metered
- Q-Relais 3 fasen
- oriëntatie OZO op dakhelling ~45 graden
- zelf aangelegd en geïnstalleerd

Geconfigureerd als 3 series van vijf stuks. Over 3 fasen dus.
Sinds de installatie heeft alles perfect gewerkt.
Op zondag 6 maart is er een kortdurende stroomonderbreking geweest.
Sindsdien ging het bergafwaarts met de productie, tot er een paar dagen daarna helemaal niets meer
wordt geproduceerd.

Ik vermoed dat het Q-Relais defect is.
(Mijn gevoel zegt dat het na herstart te lang duurt voordat alle leds groen zijn)
Maar meten is weten en daarom wil ik graag weten of ik dat kan meten.

In de Toolkit wordt aangegeven dat op geen enkele IQ een rasterprofiel is ingesteld!

Zijn er lezers die dit ook hebben ondervonden?

Help!!

Jan

• wouters84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-12-2024
Weet iemand hoe de Q-relais werkt?

Ik heb een 3 fase slimme meter, een 3 fase meterkast en alle Enphase iQ7+ zijn op 3 fase aangesloten zodat ik 3 fase terug lever.
Als de spanning op 1 fase te hoog wordt en de panelen (omvormers) worden uitgeschakelt, lever ik dan nog wel terug op de andere fases, of werkt dat niet zo.?
Omdat als er in de straat te hoge spanning komt en de meeste mensen nog via 1 fase terug leveren, het waarschijnlijk maar 1 fase is die te hoog is.

Heb ik dan nu ook minder kans dat ze afgekoppelt worden?

Alvast bedankt.

• BenSKIP
Als jede micros niet binnen de toolkit en de manager van Enphase een profiel aangewezen hebt gaat de boel sneller peakshaven. Q relais zal niet defect zijn. Zonder werkende Qrelais geen enkele opbrengst.

• BenSKIP
Nee, bij overspanning gaat het gehele systeem plat.
Pagina: 1