Mijn vraag
Hoe kan ik het RAM van mijn laptop diagnosticeren? Ik heb een Dell Latitude 5420 met 1x 16GB DDR4 geheugen. Dit geheugen loopt op de standaardtimings. De laptop loopt echter soms 's nachts vast (hij staat altijd aan). Dit gebeurt alleen als ik veel geheugen in gebruik heb, bijvoorbeeld door een VM te draaien. Bij het weer inschakelen boot hij naar de interne diagnostics met de mededeling "An operating system exception was caused by system memory'.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hoe kan ik het RAM van mijn laptop diagnosticeren? Ik heb een Dell Latitude 5420 met 1x 16GB DDR4 geheugen. Dit geheugen loopt op de standaardtimings. De laptop loopt echter soms 's nachts vast (hij staat altijd aan). Dit gebeurt alleen als ik veel geheugen in gebruik heb, bijvoorbeeld door een VM te draaien. Bij het weer inschakelen boot hij naar de interne diagnostics met de mededeling "An operating system exception was caused by system memory'.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Dell Latitude 5420 met 1x 16GB DDR4 RAM (bijgeleverd)
- Windows 10 geheel geupdate
- RAM module verwijderd en opnieuw geplaatst
- Windows Memory Diagnostics op de hoogste settings een nacht laten draaien. Deze zegt wel dat hij 'still running' is, maar als hij na 16 uur nog niet verder gekomen is dan 1% en bovendien niet meer reageert op de knoppen om de settings aan te passen, dan denk ik dat hij toch is vastgelopen
- Ingebouwde diagnostics laten draaien (op uitgebreide settings), hij doet dan ongeveer 45 minuten over een test van het RAM, maar vindt geen fouten.
- Ik heb met windbg de minidumps geanalyseerd, maar daar komt telkens weer een andere module uit die de fout veroorzaakt.