Toon posts:

MacBook start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Wessel_79
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-01-2022
Hallo,

Ik heb een MacBook uit 2011 die het normaal gesproken altijd goed doet.
Nu heeft mijn zoon de MacBook een tijdje gebruikt en daarna een paar dagen weg gelegd.
Nu klapte ik hem vanavond open en kreeg toen grijs beeld met de tekst: “ your computer restarted because of a problem. Press a key or wait a few seconds to continue storting up.
Vervolgens krijg ik het Apple teken te zien met de balk dat hij aan het laden is. Bij een kwart stopt hij met laden en komt dezelfde tekst weet naar voren.
Na vier keer krijg ik een rondje met een schuine streep er doorheen en valt de MacBook uit.

Heeft iemand ervaring met dit probleem en wat is hier aan te doen?

Groeten Wessel

• int3nz0r
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2022
De 2011 MacBooks hebben na verloop van tijd nogal eens te maken met een kapotte flexcable op de interne schijf. Maar het kan ook softwarematig zijn of een ander hardwareprobleem. Probeer eerst eens een clean install uit te voeren.

• Wessel_79
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-01-2022
int3nz0r schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:16:
De 2011 MacBooks hebben na verloop van tijd nogal eens te maken met een kapotte flexcable op de interne schijf. Maar het kan ook softwarematig zijn of een ander hardwareprobleem. Probeer eerst eens een clean install uit te voeren.
Ik zou wel willen maar hij start niet meer op. Hoe ga ik dan een clean install uitvoeren?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je een USB behuizing liggen waar je een SATA schijfje in kwijt kunt? Haal de interne schijf er eens uit, doe die in de behuizing en probeer daar van op te starten door meteen na het aanzetten de ALT-toets in te drukken en ingedrukt te houden.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Als het een 15” of 17” is kan het ook nog de beruchte AMD videokaart zijn die altijd dood gaan en niet meer gefixt kunnen worden (behalve hardmod of in firmware uitschakelen).

Anders inderdaad de schijf eruit halen en aan een SATA naar USB adapter hangen.

I reject your reality and substitute my own

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:02
Tip uit de praktijk als het inderdaad de flexcable is: Stukje isolatietape tussen metalen behuizing en flexcable. Het defect ontstaat door jarenlang "schuren" van de flexcable tegen de behuizing. Met de tape herstel je de isolerende werking van de mantel va de flexcable.

• Fusajiro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02-2022
Even helemaal uit en opstarten terwijl je Shift ingedrukt houdt? 😊

XBOX One: Agonis

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee