Toon posts:

De Corsair Service-service is onverwacht gestopt.

Pagina: 1
Acties:

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-03 19:11
Hallo, heeft iemand dit ook meegemaakt?
In het log staat "De Corsair Service-service is onverwacht gestopt. Dit is 1 keer gebeurd. De volgende herstelbewerking zal over 60000 milliseconden worden uitgevoerd: Service opnieuw starten."

De RGB verlichting van de CPU gaat dan even uit. De overige RGB zoals RAM geheugen niet.
Dit heb ik regelmatig.

Ook heb ik iCUESetup 4 geinstalleerd, en kreeg een RGB voor de gehuegen update, deze heb ik geinstaleerd. Maar nu met koude opstart duurt het een tijd dat de RGB van CPU aan springt. Wat voorheen niet zo was. Toen gedeinstaleerd, en weer iCUESetup_3.38.61 erop gezet.

Mijn CPY cooler is Corsair iCUE H150i RGB PRO XT
En draai de software iCUESetup_3.38.61_release
Moederbord: Asus ROG STRIX X570-F GAMING
CPU: Ryzen 7 3700X

Draai Windows 11 Pro
ArmouryCrate is ook geïnstalleerd. Chipset drivers zijn allemaal bijgewerkt.

[Voor 46% gewijzigd door Snake_Eye op 07-01-2022 20:52]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:59
Zit op een usb header van je moederbord toch?
Driver up-to-date?

• Snake_Eye
jack zomer schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:27:
Zit op een usb header van je moederbord toch?
Driver up-to-date?
usb header? Ik weet niet iemand heeft deze PC voor mij gebouwd. Maar mijn moederbord drivers zijn allemaal up-to-date
EDIT: even nagevraagd, en ja zit op een USB header

[Voor 16% gewijzigd door Snake_Eye op 07-01-2022 20:44]

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-03 15:57

Kenackwurst

LiquorSnurf

Is iCue ook up to date?

Windows 11 wordt ook nog niet breed ondersteund, misschien dat je beter een stap terug kan gaan en nog even wachten met de stap naar 11.

[Voor 75% gewijzigd door Kenackwurst op 07-01-2022 20:43]

Kwaed weer...

• Snake_Eye
Kenackwurst schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:42:
Is iCue ook up to date?

Windows 11 wordt ook nog niet breed ondersteund, misschien dat je beter een stap terug kan gaan en nog even wachten met de stap naar 11.
Ja deze is helemaal bijgewerkt. had ook versie 4 geinstaleerd, en kreeg een RGB voor geheugenstrip update.
Maar met koude opstart blijft de CPU RGB ook een tijd uit, wat voorheen meteen aan ging.

[Voor 21% gewijzigd door Snake_Eye op 07-01-2022 20:47]

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-03 15:57

Kenackwurst

LiquorSnurf

Ik lees op internet dat het op 2 manieren op te lossen is.

1. Downgrade naar Windows 10.
OF
2. Downgrade naar een iCue versie en drivers die deze fout niet heeft.

Kwaed weer...

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:07

Zorian

What the fox?

Snake_Eye schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:20:
Hallo, heeft iemand dit ook meegemaakt?
In het log staat "De Corsair Service-service is onverwacht gestopt. Dit is 1 keer gebeurd. De volgende herstelbewerking zal over 60000 milliseconden worden uitgevoerd: Service opnieuw starten."

De RGB verlichting van de CPU gaat dan even uit. De overige RGB zoals RAM geheugen niet.
Dit heb ik regelmatig.

Ook heb ik iCUESetup 4 geinstalleerd, en kreeg een RGB voor de gehuegen update, deze heb ik geinstaleerd. Maar nu met koude opstart duurt het een tijd dat de RGB van CPU aan springt. Wat voorheen niet zo was. Toen gedeinstaleerd, en weer iCUESetup_3.38.61 erop gezet.

Mijn CPY cooler is Corsair iCUE H150i RGB PRO XT
En draai de software iCUESetup_3.38.61_release
Moederbord: Asus ROG STRIX X570-F GAMING
CPU: Ryzen 7 3700X

Draai Windows 11 Pro
ArmouryCrate is ook geïnstalleerd. Chipset drivers zijn allemaal bijgewerkt.
Heb dit zelf ook sinds een tijdje, niks aan te doen. Is sinds een update of 2-3 geleden van iCUE. Hopen dat ze het weer fixen in een nieuwe update.

• Snake_Eye
Zorian schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:12:
[...]

Heb dit zelf ook sinds een tijdje, niks aan te doen. Is sinds een update of 2-3 geleden van iCUE. Hopen dat ze het weer fixen in een nieuwe update.
Oke bedankt voor het melden.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:59
Kenackwurst schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:49:
Ik lees op internet dat het op 2 manieren op te lossen is.

1. Downgrade naar Windows 10.
OF
2. Downgrade naar een iCue versie en drivers die deze fout niet heeft.
Betreft het een moederbord specifiek probleem?

Want met een 5950x op een Asus b550 bord icm met een h150 Corsair cpu koeler geen enkel probleem met win11pro.

Doet het perfect, geen uitval. Geen processen die gestopt worden.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:07

Zorian

What the fox?

Snake_Eye schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:31:
[...]

Oke bedankt voor het melden.
Naar aanleiding van deze forumpost heb ik nog even een updatecheck gedaan, ik zat op 4.17.nogwat en 4.19.191 stond klaar. So far na updaten naar deze versie is het rustig, even aankijken.

• Snake_Eye
Heb alles goed gede-installeerd. Nu weer de laatste 4 versie geïnstalleerd, en geen problemen meer ondervonden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee