Nou dan maar even kort zo. Telefoon is in gebruik door mijn vriendin en ik moet echt even tijd nemen uitgebreid foto's te maken voor een echte review.
Hier een korte samenvatting en antwoord op een paar vragen:
Na het bestellen van de telefoon hier:
https://www.ebay.com/itm/225175662697 kwam hij al erg snel binnen (26 september besteld en werd op 6 oktober afgeleverd!).
De telefoonverpakking was open geweest wat de verkoper vermoedelijk heeft gedaan om het toestel simlock-vrij te maken. Naast de telefoon zat in de verpakking:
- een US-Stekker Samsung USB-C adapter (specifiek nummer weet ik niet)
- USB-C to USB-C kabel
Eerst begonnen met de sim-kaart en MicroSD-kaart overzetten uit mijn vriendin haar vorige telefoon (Nokia 800 Tough) en toen geprobeerd de telefoon aan te zetten en hij startte meteen op. Handig nog om te weten, de accu is verwijder/verwisselbaar waardoor je meerdere van dit soort accu's zou kunnen kopen. Even schrikken want op het schermpje kwam kort een T-Mobile logo te staan maar vervolgens kregen we een leuke CAT bouwvakkers introvideo toen de telefoon verder opstartte.
Eerste indruk, touchscreen werkt goed in combinatie met druktoetsen. De bouwkwaliteit is super stevig. Het is een goed ontworpen en degelijke telefoon waarvan je weet dat het een bonkig apparaat zal zijn. Je zou hem tevens kunnen gebruiken als hamer, al zou dat zonde zijn.
Mijn vriendin zit dus op het KPN-netwerk en al vrij direct herkende de telefoon dit netwerk en gaf het netjes 4G aan. Ze heeft nu al verschillende apps geinstalleerd: Bank, Spotify, Whatsapp, Youtube, Tikkie en deze werken volledig naar behoren. Daarnaast reageert de telefoon snel op alle input. Geen 'laggy' gevoel dus. Tevens doet ze zo'n 2 dagen op een accu lading. Ze gebruikt de telefoon niet heel veel.
Nog 2 onbeantwoorde vragen beantwoord:
- De telefoon is
niet dualsim
- Ik weet niet of je er Fdroid op kunt zetten. Zelf geen ervaring mee. Volgens mij draait de telefoon op een vrij basic versie van Android Go (geen aparte launcher o.i.d.) dus dat zou je verder moeten uitzoeken.
Mijn vriendin is er super blij mee en zal deze telefoon nog lang willen blijven gebruiken
[
Voor 4% gewijzigd door
V1C7OR op 10-11-2022 13:06
]