Perskoppelingen bonfix te laag geperst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07 11:11
Heb vanmiddag 2 waterleidingen verplaatst en nu heb ik de bonfix perskoppelingen te laag afgeperst met een TH bek.

Ik zie net pas dat de plastic ring boven het rvs deel ook in de persbek moet zitten maar ik heb eronder geperst. :'(

Kan ik deze nogmaals persen op de goede manier?
Anders moet ik alles opnieuw doen.

Het gaat om deze koppelingen. (Puur ter illustratie voor de pers kant)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eaicqz6tBaQkckNry6joNhGW4vk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AFw1wQxQPDeZXiSmTxDMQKDr.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-07 03:17
ik wil er geen garantie opgeven. het zal verlopig wel goed gaan maar op de lange termijn ?
je plet nu de rubberen ringen namelijk wat minder. het is niet volgens de voorschriften.
(maar henco moet je juist weer zo persen. dus ik snap wel waar de fout vandaan komt)
(ook bij upponor gelden weer andere regels. moet de kustof ring er juist weer buiten zitten. )

je kan eventueel advies vragen aan bonofix maar ik vermoedt dat zij hetzelfde gaan zeggen.

en nu wil je waarschijnlijk de leiding wegwerken zodat je er nooit meer bij kan ?
begin dan maar overnieuw. kan je het later beetpakken dan kan je het aankijken.
(neem dit advies wel met een korreltje zout. maar je snapt wel waar ik heen wil.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je moet het opnieuw doen....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Heb ze nu goed geperst en lijkt wel of ze er rekening mee houden.

De onderste pers is nog exact zelfde en nu heb ik boven ook een pers.. ik heb een nieuwe koppeling direct goed geperst en ziet er exact hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
miciel schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 02:44:
ik wil er geen garantie opgeven. het zal verlopig wel goed gaan maar op de lange termijn ?
je plet nu de rubberen ringen namelijk wat minder. het is niet volgens de voorschriften.
(maar henco moet je juist weer zo persen. dus ik snap wel waar de fout vandaan komt)
(ook bij upponor gelden weer andere regels. moet de kustof ring er juist weer buiten zitten. )
je kan eventueel advies vragen aan bonofix maar ik vermoedt dat zij hetzelfde gaan zeggen.

en nu wil je waarschijnlijk de leiding wegwerken zodat je er nooit meer bij kan ?
begin dan maar overnieuw. kan je het later beetpakken dan kan je het aankijken.
(neem dit advies wel met een korreltje zout. maar je snapt wel waar ik heen wil.)
Henco moet je juist met de onderste flens in persbek persen zover ik weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-07 03:17
D3LTA schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:46:
[...]

Henco moet je juist met de onderste flens in persbek persen zover ik weet?
ja ik zit er naast gebruik al een tijdje geen henco meer. vooral staal weer tegenwoordig,
Pagina: 1