Vraag

• Maurice van Dam
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-04-2022
Mijn vraag
Waarom krijg ik geen updates te zien? Ik draai nog op android 10?

Ik heb de telefoon recent gekocht en ben er zeer tevreden mee. Maar hij draait nog op android 10. Miui 12.0.11.0
Waarom vindt ik nieuwe updates? En waarom kan ik geen zip's flashen? HIj geeft dan verschillende errors.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Regio veranderen, zelf de rom downloaden en flashen via updater.

Weet iemand waarom ik geen update vindt. Ik wil graag naar miui 12.5

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:22
Xiaomi staat niet bekent met goede regelmatige veiligheids updates en versie upgrades, en wel heel veel verschillende modellen, echter is er een community die zijn best doet te voorzien in betere kwaliteit. Dus ga hier heen, en volg hun instructies voor jou toestel:
https://xiaomi.eu/community/

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:16
Een andere optie is de officiële ROM te downloaden en dan via miflash te flashen. Roms zijn hier te vinden:
https://xiaomifirmwareupdater.com/miui/apollo/

[Voor 0% gewijzigd door RedNas74 op 08-01-2022 19:04. Reden: Stomme auto correct]

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:51
Wat vaak ook werkt is met een vpn een verbinding naar duitsland maken en dan de update starten.
Wanneer deze loopt kan je de vpn uitzetten en de update zal gewoon binnen komen.

• Maurice van Dam
Bedankt voor de reacties. Ik heb ook gelezen dat xiaomi de updates van android 10 naar 11 afgeschaft heeft. Dus ik moet wel mijn bootloader unlocken en via fastboot flashen.

Maar klopt het dat het een week duurt voordat je je bootloader kan unlocken?

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:16
Maurice van Dam schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:57:
Bedankt voor de reacties. Ik heb ook gelezen dat xiaomi de updates van android 10 naar 11 afgeschaft heeft. Dus ik moet wel mijn bootloader unlocken en via fastboot flashen.

Maar klopt het dat het een week duurt voordat je je bootloader kan unlocken?
Zo ver ik weet niet je voor de officiële ROM de bootloader niet te unlocken. Probeer het eens zou ik zeggen.

• Maurice van Dam
RedNas74 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:32:
[...]

Zo ver ik weet niet je voor de officiële ROM de bootloader niet te unlocken. Probeer het eens zou ik zeggen.
Hoe doe ik dit dan? Via updater kan ik geen rom flashen met een zip bestand.

Wel kan ik een fastboot rom downloaden, maar als ik flash all.bat open, sluit de window na 1 seconde al. en gebeurt er dus niks. Via mi flash tool v2. Kan ik zonder unlocken wel 12.0.11.0 global flashen, maar dat is de zelfde versie als ik waar ik nu op zit. De chinese versie kan ik wel 12.5 flashen, maar dan heb ik geen play services meer?

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-03 09:24
Je krijgt op een of andere manier geen updates aangeboden, maar gelukkig kan je handmatig updaten:
Hier is de download link voor de laatste recovery rom voor jou mi10t pro:
https://bigota.d.miui.com...DMIXM_90675efb4b_11.0.zip

Je kan in het update scherm op de 3 puntje rechtsboven "choose update package" kiezen en dan de gedownloade zip kiezen. Dan heb je weer de laatste versie en krijg je (hopelijk) ook weer weer gewone OTA updates in de toekomst.

• Maurice van Dam
GtrCraft schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:13:
Je krijgt op een of andere manier geen updates aangeboden, maar gelukkig kan je handmatig updaten:
Hier is de download link voor de laatste recovery rom voor jou mi10t pro:
https://bigota.d.miui.com...DMIXM_90675efb4b_11.0.zip

Je kan in het update scherm op de 3 puntje rechtsboven "choose update package" kiezen en dan de gedownloade zip kiezen. Dan heb je weer de laatste versie en krijg je (hopelijk) ook weer weer gewone OTA updates in de toekomst.
Helaas ook dit werkt niet. Dit komt er te staan

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-03 09:24
Maurice van Dam schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:39:
[...]

Helaas ook dit werkt niet. Dit komt er te staan [Afbeelding]
Dan moet je de fastboot rom flashen. Maar dat gaat niet zonder risico's.

• Maurice van Dam
Over een paar dagen kan ik mijn bootloader unlocken, dan gebruik ik een tool xiaomi flash tool v2. Hiermee kan ik met weinig risico een rom van xiaomi.eu flashen. Jammer en raar dat het niet meer via de updater kan

• Dionysiou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-03 23:56
@Maurice van Dam Ik heb inmiddels de MIUI 12.5 update gekregen. Er waren wat problemen met bugs waardoor Xiaomi de update had stopgezet.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee