Neon / Ccflamp uit handscanner sloopactie (+pics!)

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Een maat van wilde zijn handscanner uitmekaar slopen, zodat meneer in kwestie die kleine (witte)lamp voor zijn case mod kon gebruiken.

Maar ja hij was een beetje :?, en soms ook |:( Zo slim als die was vroeg hij het natuurlijk aan een kenner! >:) (heel goed Rolf!)

Gelukkig zat de invertor op een los printje, dus dat was geen probleem, echter ze hadden die lamp vastgelijmd in een u profiel,maar die lijm was dus niet resistant tegen het wondermiddel "nagelak remover" van mijn vriendin :).
Na de print nagelopen te hebben draaide dat ding op 9 volt. Na een test met de regelbare voeding leerde dat 7 volt ook genoeg was.

Wat solderen en er een mooi kistje omheen gebouwd zodat hij hem zonder problemen in kan bouwen.

Het invertorprintje met de aansluit draden geheel in kistje:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/handscanmod/Image1.jpg

De betreffende lamp met gefatsoeneerde aansluitdraden:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/handscanmod/Image2.jpg

Het geheel uitgestald:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/handscanmod/Image3.jpg

Mijn werk voldaan, en in actie op 7 volt:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/handscanmod/Image4.jpg

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoeveel was je nou kwijt ?
Je bent 30 piek kwijt voor een neon + electronica, dat lijkt mij een stuk makkelijker, voor je maat. Vooral als hij weet dat jou rekening over 1 week op zijn deurmat valt >:)

J/k

Wel leuk gedaan, geinig kleurtje (:?) wel :)

• PsYgHo
Ach ja , kopen.. kijk hij had die scanner al, dus ja , nu kost het hem 5 piek voor dat behuizingetje, meer niet

We zijn nu eenmaal Tweakers en Hollanders >:)

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik heb een oude logitech z/w handscannertje liggen,
heb ik 4 jaar terug eens gekregen maar de pci-kaart was naar de klOte...

dit is een leuk alternatief denk mij :)

¯\_(ツ)_/¯

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

how many worthless handheld scanners will die after your post, have you considered that? :) :)

mine will also be thought a lesson! :+

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

kan je het schemaatje posten?? k heb nog zo'n lamp :9 Kan die ook aan >:)

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

ja wil ik ook wel hebben, dat schema, kan ik metaan aan het solderen slaan
:P

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 14:29 schreef beschuitfluiter het volgende:
ja wil ik ook wel hebben, dat schema, kan ik metaan aan het solderen slaan
no flame intended maareuh, heb jij echt een schema nodig om een lampje aan te sluiten?

• PsYgHo
Sloop eerst het ding maar eens los, alles zit erin wat je nodig hebt! Kijk goed , en het mag geen probleem geven.

Ok, je hebt een printje waar die lamp draden naar toe gaan, die sloop je eruit. Dan is er nog een kabeltje die van dat printje ergens anders heen gaat, sloop die ook los, nu heb je een printje met aan de ene kant een aansluiting waar je lamp op kan/ nog opzit. aan de andere kant een losse 2 draadjes, de voeding. Op mijne hoefde maar 9 volt te staan, dus pak je de molex van 12 en 5 volt, en die 12volt (geel van molex) op de + (rooie) van die print en die 5 volt (molex zwart) op de min (zwart) van het printje, en werken.

sim-pel

Verwijderd

sja het printje dat ik heb is totaal doorgefikt, kan de ic's zelfs niet eens meer herkennen :(

• PsYgHo
Probeer eens een van 17,50 die je normaal bij die ccfl'etjes koopt, lijkt behoorlijk op mekaar, aleen mijn scannerlampje had dus 3 aansluitdraden op de lamp, die ccfl maar 2 dus weet niet, maar als die van jou maar 2 heeft zal zon ccfl invertor wel werken denk ik.

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03-2025
* Doekoeman heeft ook nog wel zo'n scannertje liggen.

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03-2025
Die Logitech Handscannertjes hebben het invertertje niet op een los printje.

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Verwijderd

kan aan mij liggen maar is zo'n lamp uit een scanner niet onwijs slecht voor je ogen :?

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 11:46 schreef clvy82 het volgende:
kan aan mij liggen maar is zo'n lamp uit een scanner niet onwijs slecht voor je ogen :?
enige reden dat dat zo zou zijn is dat ie te fel is... dan gebruik je hem toch indirect (pc verlichten ofzo :?)

• CXNeXo
  • Laatst online: 10:18

CXNeXo

This behavior is by design.

Whahaha, ik heb nog een oude flat-bed(hoe je dat ook schrijf) scanner liggen. de lamp die daar inzit is zowat 20 cm. >:) Ik denk dat ik hem maar ga slopen :Y)

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

op woensdag 22 augustus schreef SM-DoubleD het volgende:

no flame intended maareuh, heb jij echt een schema nodig om een lampje aan te sluiten?
niet he?

¯\_(ツ)_/¯

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

hmmzz...k'heb hem ook klaar...
gwoon kabeltje afgeknipt (zwart/rood),
bleek 12V te zijn, dus lekker makkelijk...

hoe heb je hem bevestigd, psygho?

¯\_(ツ)_/¯

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm.. leuk idee :) Slim aangepakt en netjes gedaan, zelf niet kunnen bedenken.

• Exterazzo
  • Laatst online: 22-08 23:26

Exterazzo

Qeasy

Hmmz ik heb (correctie HAD) hier een oude scanner staan. Die ligt dus nu hier op de grond open. Maar daar zit een soort kleine TL in, ongeveer 30 cm lang. Maar deze heeft 4 draden (Oranje, Rood, Zwart en Bruin) en deze zitten weer aangesloten op een printplaat. (btw de tl en de printplaat kan je met stekkers losmaken, dus nie gesoldeerd). En uit de print plaat komen weer 2 stekkers, Bruin en Zwart. Hoe sluit ik deze nou aan. Kan ik proberen die stekkers (Bruin & Zwart) vanuit de printplaat aan te sluiten? Of wat moet ik doen?

Audentia

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:34
da,s nou een aardig ideetje :)
ik ga een grabbelen en me dozen moet er ook nog ergens 2 hebben
een zo,n scan man
en ook nog een lijp ding van de kinorama

stond toevallig bij de lokale elektronika boer te kijken naar de kleine staafjes 12,50 voor 10 cm 17,50 voor 30 plus 17,50 voor een adopter .Alleen was de black light uit verkocht

grttz peter

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24

ThaHandy

Discovery Channel

Op maandag 27 augustus 2001 21:37 schreef Exterazzo het volgende:
Hmmz ik heb (correctie HAD) hier een oude scanner staan. Die ligt dus nu hier op de grond open. Maar daar zit een soort kleine TL in, ongeveer 30 cm lang. Maar deze heeft 4 draden (Oranje, Rood, Zwart en Bruin) en deze zitten weer aangesloten op een printplaat. (btw de tl en de printplaat kan je met stekkers losmaken, dus nie gesoldeerd). En uit de print plaat komen weer 2 stekkers, Bruin en Zwart. Hoe sluit ik deze nou aan. Kan ik proberen die stekkers (Bruin & Zwart) vanuit de printplaat aan te sluiten? Of wat moet ik doen?
PICs?

gebruik je uitelkaargesloopte scanner om je scanner in te scannen :+

• LauPro
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Pff koop een (120 cm) TL! >:)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Exterazzo
  • Laatst online: 22-08 23:26

Exterazzo

Qeasy

Op maandag 27 augustus 2001 23:55 schreef ThaHandy het volgende:

[..]

PICs?

gebruik je uitelkaargesloopte scanner om je scanner in te scannen :+
jah das dus het probleem :D

Audentia

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

mijn lampje zat al netjes op een printplaatje mét bevestigingsplaatje en aan één kant de draadjes...wel zo makkelijk.....ik zal trouwes eens een raam maken :)

edit:
Weet iemand trouwes hoeveel Ampère die dingetje trekken, ik heb geen multimeter dusss

¯\_(ツ)_/¯

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Op maandag 27 augustus 2001 23:23 schreef petervandamned het volgende:
da,s nou een aardig ideetje :)
ik ga een grabbelen en me dozen moet er ook nog ergens 2 hebben
een zo,n scan man
en ook nog een lijp ding van de kinorama

stond toevallig bij de lokale elektronika boer te kijken naar de kleine staafjes 12,50 voor 10 cm 17,50 voor 30 plus 17,50 voor een adopter .Alleen was de black light uit verkocht

grttz peter
Das bij de Radiobeurs zeker, nietwaar peter ?? ;)

Vergeet niet dat je dan nog eens een 15 piek kwijt bent om dat ding idd op 12v aan te sluiten.

Ik vind die staafjes van 10Cm wel erg mooi, lekker klein, en goed weg te werken.
Ik vraag me af of je meerdere van die staafjes op 1 omvormer.oid.

CyberJ

• PsYgHo
Op maandag 27 augustus 2001 20:58 schreef beschuitfluiter het volgende:
hmmzz...k'heb hem ook klaar...
gwoon kabeltje afgeknipt (zwart/rood),
bleek 12V te zijn, dus lekker makkelijk...

hoe heb je hem bevestigd, psygho?
Niet, deze is dus voor een maat van me, maar de mijn doe ik altijd met tywraps en een plakzadeltje:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/ccfl%20bevestiging.jpg

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

ik denk dat ik binnenkort even flink conrad ga sponsoren,
spiral-wraps, plakzadeltjes, proxxon dremel clone, blauwe ledjes, misschien een lcd...
I'm ready to mod my case...!!!!! *D

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

ik zit ier dus met een logitech z/w handscannertje maar ik zie er niet echt een invertortje opzitten :'(
zit gewoon op het printplaatje van het scannertje met een stekkertje (zo eentje met 2 kleine gaatjes :P)
hoe moet ik die nu in godsnaam aansluiten aan m'n moederbord of aan m'n voeding :?

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Hmmm, ik wil dit andersom: van mn caselampjes een scanner bouwen.

Hoe doe ik dat? :? :)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

* StarLite heeft ook nog een handscanenrtje liggen die nooit meer gebruikt word... :o
Die ga ik ook maar eens opereren [slopen]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• m-m
  • Niet online

m-m

ha! zon ding heb ik ook nog, maar wat is een inverter? (ik ben op dit gebied totaal cluebie) Klinkt als een essentieel onderdeel dus wel handig om te weten voor ik de boel sloop :)

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

In oude laptops waar je op het scherm vaak aan de bovenkant een lichter stuk hebt dan aan de bovenkant (door de verlichting) zit vaak zo een lamp in. Aan de zijkant heel vaak de converter. En voila een mooie 5/12 volt lamp ;)

Verwijderd

Boven aan zegt dinges dat je voor 30 piek klaar bent maare als ik in eidhoven een neon+elec moet kopen ban ik 65 kwijt dusss. waar kanj edie kopen voor 30, doe er mij maar 1!

>:) >:) >:) >:)

Verwijderd

kheb ook nog een 30cm lange ccfl hier liggen.. ook uit een scanner >:)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

hzmzz, de inverter zit NIET los in me scannertje :(

Weet iemand of je 2 CCFL's kan aansluiten op dezelfde inverter¿ [één 30cm en één 10cm]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou het niet proberen, kijk maar naar bv. TL-balken, hebben ook een starter per lamp.
Tis volgens mij een vergelijkbaar principe, daar heb je die electronica voor nodig.

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Op zaterdag 15 september 2001 20:37 schreef jimtegoesdj het volgende:
Boven aan zegt dinges dat je voor 30 piek klaar bent maare als ik in eidhoven een neon+elec moet kopen ban ik 65 kwijt dusss. waar kanj edie kopen voor 30, doe er mij maar 1!

>:) >:) >:) >:)
het plaatsje veghel ken je waarschijnlijk wel als je in eindhoven woont, daar hebben ze bij v. Aalst elektro van die dingen onder de naam: "mini tl" deze hebben ze in div. kleuren en als setje (tl + invertor) voor +/- f 30,-...

If it ain't broke, fix it till it is...

Pagina: 1