Toon posts:

Meterkast buiten en geaarde stopcontacten

Pagina: 1
Acties:

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:44
Mijn meterkast bevind zich buiten de in een nis bij de voordeur (onder een overhang van de boven verdieping)

Nu moet er in de meterkast een stopcontact komen, moet dit een geaard stopcontact zijn? Ik vermoed van wel maar wil dit zeker weten.

Maakt het dan nog uit als er een niet geaard device wordt aangesloten? In dit geval een Glas naar UTP omvormer van T-mobile thuis.

Reden van de vraag is dat ik zelf een snoer naar de meterkast kan brengen alleen in de centraaldoos zit geen aarde draad.

Kan denk ik niet zomaar een aarde draad aansluiten op de aardrail in de meterkast of?

[Voor 22% gewijzigd door Dracula op 07-01-2022 14:51]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Waarom zou je anno 2022 überhaupt nog een niet-geaard stopcontact plaatsen als je die nu nieuw moet plaatsen :?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Dracula
ThinkPadd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:52:
Waarom zou je anno 2022 überhaupt nog een niet-geaard stopcontact plaatsen als je die nu nieuw moet plaatsen :?
Nou ja ik dacht als ik het zelf op kan lossen dan hoef ik niet een elektricien langs te laten komen om een stopcontact te laten plaatsen.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
waarom geen aftakking maken in een bestaande leiding waar al aarde in zit :? hafdoos er tussen met WCD deksel er op..

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:52
Kan je niet direct vanuit de meterkast een groep aftakken en daar een WCD (geaard) op aansluiten. Desnoods met zo'n opbouw WCD.

Ziets dus https://www.elektramat.nl...d4l9aonsRc5BoCWGgQAvD_BwE

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:02
@Dracula
Grote kans dat die omvormer met een adapter zonder randaarde komt. Dus het zou niet moeten uitmaken. Maar als je toch bezig bent, probeer dan een stopcontact met aarde aan te leggen.
Dan heb je ook direct de mogelijkheid om een surge protector er tussen te zetten.

• Dracula
Ja daar had ik dus helemaal niet aangedacht ik kan idd gewoon een aftaking van een bestaande leiding maken waar idd aarde al in zit.

Dat kan gewoon helemaal veilig, groep uit zetten en plaatsen.

Moet ik alleen even opzoek naar de juiste lasdoppen etc.

• SMSfreakie
  • Niet online
even inventariseren of elke groep aarde heeft... en welke je het makkelijkste kan aftakken

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Dracula
SMSfreakie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:01:
even inventariseren of elke groep aarde heeft... en welke je het makkelijkste kan aftakken
Nee lang niet alle groepen hebben aarde dus dat is idd iets om wel de juiste te pakken :)

• SMSfreakie
  • Niet online
of nog vanaf de aardrail in de kast er aarde bij pakken, dat ze niet achter de aardlek zitten zegt niet dat er geen aarde aanwezig is

• Dracula
Ik kan die fornuisgroep aftakken. Die is zeker geaard.

Dit lijkt me dan prima idd : https://www.elektramat.nl...d4l9aonsRc5BoCWGgQAvD_BwE

Alleen wat zit er binnen in die stekkerdoos? Ik moet neem ik aan ook nog schakeldraad hebben en lasdoppen om af te takken

[Voor 66% gewijzigd door Dracula op 07-01-2022 15:09]

• SMSfreakie
  • Niet online
Dracula schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:07:
Ik kan die fornuisgroep aftakken. Die is zeker geaard.
En dat mag nou helaas net niet.. omdat het een fornhuisgroep is mag er niks anders "bij" op

• Dracula
SMSfreakie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:08:
[...]

En dat mag nou helaas net niet.. omdat het een fornhuisgroep is mag er niks anders "bij" op
Ah ok goed om te weten.

Dan moet ik een van de andere pakken. Alleen zijn die lastig bereikbaar omdat de omvormer van de zonnepanelen er rechts naast hangen.

• chrisborst
@Dracula
Zo te zien is je meterkast al redelijk verouderd. Denk dat hij makkelijk 30 jaar oud is.
Op termijn zou ik zeker overwegen om een nieuwe groepenkast te laten plaatsen.
Heb je direct overal aardlekschakelaars ertussen zitten.

• SMSfreakie
  • Niet online
Dracula schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:10:
[...]

Ah ok goed om te weten.

Dan moet ik een van de andere pakken. Alleen zijn die lastig bereikbaar omdat de omvormer van de zonnepanelen er rechts naast hangen.
even de deksel van de rechter kast pakken, en je kan het zo zien of de linker groep van die kast ook aarding heeft, en anders kan je er nog aarde bij trekken vanaf de aardrail in die kast..

• Dracula
chrisborst schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:11:
@Dracula
Zo te zien is je meterkast al redelijk verouderd. Denk dat hij makkelijk 30 jaar oud is.
Op termijn zou ik zeker overwegen om een nieuwe groepenkast te laten plaatsen.
Heb je direct overal aardlekschakelaars ertussen zitten.
Ja alleen is huur en de huurbaas wil er niet aan. Zelfs plaatsen van dat stopcontact is nu allemaal moeilijk moeilijk want druk en covid en en misschien ergens eind Februari.

• SMSfreakie
  • Niet online
ja bij huur zou ik hem ook niet op eigen kosten vervangen nee.. :)

• ret8888
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-01-2022
Dracula schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Ja alleen is huur en de huurbaas wil er niet aan. Zelfs plaatsen van dat stopcontact is nu allemaal moeilijk moeilijk want druk en covid en en misschien ergens eind Februari.
Waarschijnlijk mag het niet eens volgens huurcontract.

Daarnaast dient je verhuurder hier voor te zorgen, hij heeft gekozen voor glasvezel.

• chrisborst
Dracula schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Oh, dat veranderd de zaak.
Dan vraag ik mij af of je überhaupt wel aan de Electra moet gaan zitten. Het is immers je huis niet. Straks breekt er brand uit door iets wat verkeerd is aangesloten en ben je de sjaak.
Lekker aan de huurbaas overlaten. In het ergste geval lekker een verlengsnoer gebruiken.

• SMSfreakie
  • Niet online
ja lekker met verlengsnoeren in de weer... vooral omdat de kast niet inpandig zit.. :N

• Dracula
Tsja de woningbouw zegt regel zelf maar wat.

Ik ga geen maanden wachten tot ze eindelijk tijd hebben. En verlengsnoer is dus geen optie want buiten en niks in de buurt wat geaard is....

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:04
Let even op het verschil tussen "aarde" hebben en een "aardlekbeveiliging" hebben. Die twee hebben effectief niet eens zo heel veel met elkaar te maken.

Ik zou op al mijn groepen een aardlekbeveiliging willen hebben. Vanaf de buitenkant van de meterkast gezien heb je dat niet (of het voldoet op zijn minst niet aan de voorwaarden van maximaal 4 groepen per aardlekbeveiliging).

Of er een aardedraad loopt naar een stopcontact is daar onafhankelijk van. Dat kun je in je groepenkast alleen zien als je de kap er af haalt. Maar dat zegt nog niet of ieder stopcontact dan ook aarde heeft (hopelijk hebben ze niet geaarde stopcontacten op plekken waar geen aardedraad naartoe loopt. Maar bij geaarde stopcontacten is het de vraag of er ook daadwerkelijk aarde aangesloten is)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• ret8888
SMSfreakie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:19:
ja lekker met verlengsnoeren in de weer... vooral omdat de kast niet inpandig zit.. :N
In een huurwoning aan de groepenkast gaan klooien is een veel slechter plan.

• SMSfreakie
  • Niet online
ret8888 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:19:
[...]

In een huurwoning aan de groepenkast gaan klooien is een veel slechter plan.
ohja en in een eigen woning niet?

• Dracula
Een optie is om bij aansluiten van glasvezel stopcontact door installatie bedrijf te laten plaatsen alleen dat was 60 euro en ik dacht kan dat niet anders maar goed die 60 euro overleven we ook wel weer.

• Dracula
Hmm heb nog een centraal doos gevonden redelijk dicht bij. Eens kijken of daar aarde in zit. Dan los ik het wel met een kabelgootje op en een gat in de muur en dan via de spauw kan ik de meterkast in want er missen wat bakstenen....

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-03 13:09
Dracula schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:21:
Een optie is om bij aansluiten van glasvezel stopcontact door installatie bedrijf te laten plaatsen alleen dat was 60 euro en ik dacht kan dat niet anders maar goed die 60 euro overleven we ook wel weer.
Als daar dan het fixen van die aarde ook bij zit zou ik er zelf niet teveel aan gaan lopen rommelen.
Mocht er iets gebeuren heb jij een partij die je aan kunt wijzen als schuldige... :)

Voor die 60 euro moet je het misschien niet op gaan zoeken als je er zelf niet (zoveel) kaas van hebt gegeten.

PV Output

• ret8888
Dracula schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:21:
Beide is geen goed idee.

Optie 1 is dom want je verhuurder moet dat fixen.
Optie2 is dom want het is illegaal.

• Dracula
Rensjuh schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:22:
[...]

Als daar dan het fixen van die aarde ook bij zit zou ik er zelf niet teveel aan gaan lopen rommelen.
Mocht er iets gebeuren heb jij een partij die je aan kunt wijzen als schuldige... :)

Voor die 60 euro moet je het misschien niet op gaan zoeken als je er zelf niet (zoveel) kaas van hebt gegeten.
Ja mee eens, aftakkingen in centraaldozen maken etc weet ik hoe dat werkt dus zou geen probleem hoeven zijn maar wil idd ook geen gedonder hebben achteraf.

Stomme is alleen dat dat Guidion die langs komt alleen cash wil en ik niet kan pinnen bij ze. Moet ik weer ergens een pinautomaat vinden en die zijn niet er niet zo veel meer helaas.

Kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst gepinned heb om cash op te nemen.

• SMSfreakie
  • Niet online
om maar te zwijgen over de kwaliteit, nou wil ik echt niet elke monteur van elk bedrijf over 1 kam scheren.. maar er zijn prutskoningen bij..

• ret8888
Dracula schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:25:
[...]

Ja mee eens, aftakkingen in centraaldozen maken etc weet ik hoe dat werkt dus zou geen probleem hoeven zijn maar wil idd ook geen gedonder hebben achteraf.

Stomme is alleen dat dat Guidion die langs komt alleen cash wil en ik niet kan pinnen bij ze. Moet ik weer ergens een pinautomaat vinden en die zijn niet er niet zo veel meer helaas.

Kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst gepinned heb om cash op te nemen.
Je zou ook kunnen beginnen met lezen wat meerdere mensen je zeggen.......

• Dracula
ret8888 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:23:
[...]

Beide is geen goed idee.

Optie 1 is dom want je verhuurder moet dat fixen.
Optie2 is dom want het is illegaal.
Optie 1: Woningbouw zegt vrolijk los zelf maar op want geen tijd en covid dus wacht maar maanden
Optie 2: wat is optie twee? Zelf doen?

• SMSfreakie
  • Niet online
en 6 tientjes is als ze t netjes doen geen gekke prijs

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-03 13:09
Dracula schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:25:
[...]
Dan vraag ik me af of dit niet gewoon een beetje bij beunen is van de monteur die dan komt?
Als je niks op de bon hebt staan, heb je aslnog geen "garantie" hier op en dan win je er dus niet zoveel mee?

PV Output

• Dracula
ret8888 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Je zou ook kunnen beginnen met lezen wat meerdere mensen je zeggen.......
Ehm pardon mis ik iets ofzo beetje rare opmerking ik vraag gewoon wat advies en uit mijn gedachten?

Woningbouw is geen optie zoals al genoemd, die zeggen los zelf maar op..... of kom over paar maanden maar terug.

Dus wat moet ik goed lezen? Ik zeg al ik ga het zelf niet doen en laat het doen.

Kennelijk is alleen installatie bedrijf van T-mobile ook niet de beste optie als ik hier boven lees.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56

BazzH

Kei-goed...

Pinautomaat: die oranje kastjes bij de AH, met scherm en num-pad. Dat zijn pinautomaten.

Think smart........ Act stupid........

• SMSfreakie
  • Niet online
Dracula schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:28:
[...]

Kennelijk is alleen installatie bedrijf van T-mobile ook niet de beste optie als ik hier boven lees.
Ho! wacht ik zegt niet dat het allemaal prutskoningen zijn.. maar ze bestaan helaas wel...

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Dracula schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:50:
Mijn meterkast bevind zich buiten de in een nis bij de voordeur (onder een overhang van de boven verdieping)

Nu moet er in de meterkast een stopcontact komen, moet dit een geaard stopcontact zijn? Ik vermoed van wel maar wil dit zeker weten.
Ja, dat moet. En je moet het zelf ook willen.
Maakt het dan nog uit als er een niet geaard device wordt aangesloten? In dit geval een Glas naar UTP omvormer van T-mobile thuis.
Nee dat maakt niet uit.
Reden van de vraag is dat ik zelf een snoer naar de meterkast kan brengen alleen in de centraaldoos zit geen aarde draad.
Waarom zou je een snoer naar de meterkast brengen? Maak ergens een aftakking bij de groepenkast, er is vast wel een groep waar nog iets bijgeprikt kan worden.
Kan denk ik niet zomaar een aarde draad aansluiten op de aardrail in de meterkast of?
Waarom niet?

Maar dat is niet nodig, als je de groepenkast (de bovenkant) openmaakt en daar je stopcontact (doe simpel en gebruik een opbouw exemplaar met minstens 3 stopcontacten) op aansluit.

• Dracula
Rensjuh schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:27:
[...]

Dan vraag ik me af of dit niet gewoon een beetje bij beunen is van de monteur die dan komt?
Als je niks op de bon hebt staan, heb je aslnog geen "garantie" hier op en dan win je er dus niet zoveel mee?
Nou ja in het aanvraag proces van T-mobile om een afspraak voor de installatie te maken zit letterlijk dit als optie:

• ret8888
Dracula schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:28:
[...]

Ehm pardon mis ik iets ofzo beetje rare opmerking ik vraag gewoon wat advies en uit mijn gedachten?

Woningbouw is geen optie zoals al genoemd, die zeggen los zelf maar op..... of kom over paar maanden maar terug.

Dus wat moet ik goed lezen? Ik zeg al ik ga het zelf niet doen en laat het doen.

Woningbouw is weldegelijk een oplossing, zij hebben besloten om de bestaande situatie te veranderen daarmee is het geen onredelijke verwachting dat ze zorgen dat deze veranding goed uitgevoerd wordt, dus inclusief wcd.

Kwestie van afdwingen, dit is een prutsoplossing die niet geacepteerd hoeft te worden.

Een wcd door een derden laten aanleggen is geen optie, dat mag je formeel niet en kan grote problemen veroorzaken.

[Voor 6% gewijzigd door ret8888 op 07-01-2022 15:33]

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
SMSfreakie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:05:
of nog vanaf de aardrail in de kast er aarde bij pakken, dat ze niet achter de aardlek zitten zegt niet dat er geen aarde aanwezig is
Sterker nog, de aardlek heeft niks met de aarde te maken!

• Dracula
ret8888 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Woningbouw is weldegelijk een oplossing, zij hebben besloten om de bestaande situatie te veranderen daarmee is het geen onredelijke verwachting dat ze zorgen dat deze veranding goed uitgevoerd wordt, dus inclusief wcd.

Kwestie van afdwingen, dit is een prutsoplossing die niet geacepteerd hoeft te worden.

Een wcd door een derden laten aanleggen is geen optie, dat mag je formeel niet en kan grote problemen veroorzaken.
Tsja ik kan op mijn kop gaan staan en dubbeltjes poepen maar de woningbouw zegt doodleuk de komende maanden geen tijd dus zoek het maar uit en ik wil graag overstappen naar glas.

Woningbouw dwingt mij niet om een glasabonnement af te gaan sluiten het is een optie en ze vinden het goed als ik dat doe.

Daarnaast is die fornuisgroep ook door een derde partij aangelegd omdat de woningbouw daar ook niet aan wou en zei bel maar een installatiebedrijf en ook nu zeggen ze weer regel maar elders wat. Dus ja ehm.

[Voor 18% gewijzigd door Dracula op 07-01-2022 15:35]

• ret8888
Dracula schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Tsja ik kan op mijn kop gaan staan en dubbeltjes poepen maar de woningbouw zegt doodleuk de komende maanden geen tijd dus zoek het maar uit en ik wil graag overstappen naar glas.

Woningbouw dwingt mij niet om een glasabonnement af te gaan sluiten het is een optie en ze vinden het goed als ik dat doe.
De woningbouw heeft ervoor gekozen om haar woningen te voorzien van glas, als huurder hoef je daarvoor NiET de kosten te dragen, ook niet voor aanpassingen die direct samen hangen met hun keuze.

Jij als huurder kunt niet kiezen voor een glasvezelaansluiting, die keuze heeft de woningbouw gemaakt.

[Voor 7% gewijzigd door ret8888 op 07-01-2022 15:39]

• Dracula
ret8888 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:35:
[...]

De woningbouw heeft ervoor gekozen om haar woningen te voorzien van glas, als huurder hoef je daarvoor NiET de kosten te dragen, ook niet voor aanpassingen die direct samen hangen met hun keuze.
Woningbouw kiest niet voor glas dat doet de glasvezel boer die buurten op glas aansluit. Dat ik ervoor kies om dan ja te zeggen heeft niks met hun te maken.

Sorry maar je dramt een beetje door vind ik, dank voor je goed bedoelde advies maar ik weet hoe jij er over denkt maar ik hoef geen verdere discussie met je te voeren want dat gaat toch nergens meer over.

• ret8888
Dracula schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Woningbouw kiest niet voor glas dat doet de glasvezel boer die buurten op glas aansluit. Dat ik ervoor kies om dan ja te zeggen heeft niks met hun te maken.

Sorry maar je dramt een beetje door vind ik, dank voor je goed bedoelde advies maar ik weet hoe jij er over denkt maar ik hoef geen verdere discussie met je te voeren want dat gaat toch nergens meer over.
Fout, de glasvezelboer dwingt niemand. Jouw woningbouw is de enige die hiervoor akkoord kan geven en zij zijn verplicht dat netjes te regelen.

De glasvezelboer heeft er niet voor gekozen.
De huurder heeft er niet voor gekozem.

Jij kan slechts bepalen of je een glasvezel abbo wilt als het oprationeel is.

De eigenaar heeft gekozen, akkoord gegeven en opdracht gegeven, lees dat goed en doe er iets zinnigs mee ipv domme planetjes.

[Voor 4% gewijzigd door ret8888 op 07-01-2022 15:43]

• Dracula
Nvm ik reageer niet meer op bovenstaande tweaker

[Voor 92% gewijzigd door Dracula op 07-01-2022 15:49]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 15:53

Luppie

www.msxinfo.net

Om even weer ontopic te komen.
Je hebt de grootste kans dat in jouw 'groene' groepen een aardedraad zit.

Ik kan het niet helemaal duidelijk zien, maar volgens mij zit op de schroef rechtsboven een verzegeling. De meterkast openmaken is in dat geval niet handig/verstandig. Deze zegel mag alleen door een erkend monteur verbroken worden en die zal hem daarna ook weer verzegelen.

Als dit inderdaad een zegel is, dan is de meterkast openmaken geen optie.
Aangezien de groene groepen rechts zitten en een flexibele buis het makkelijkste door te 'snijden' is, heb je de meeste kans met het minst werk om te kijken of in de rechter flexibele buis een aardedraad zit.

Als dit het geval is zou je deze leiding door kunnen knippen en er een ATTEMA Lasdoos met een deksel met WCD tussen kunnen zetten. Deze deksel met WCD heeft al de juiste aansluitdraden. Het enige wat je daar nog bij nodig hebt zijn 3 lasklemmen.

Haal wel de spanning er volledig af, aangezien het een gok is welke leiding bij welke groep hoort. Als de installatie netjes is aangelegd dan zijn de buizen van links naar rechts hetzelfde als de groepen, maar dat is een aanname.

Gezien je vraagstelling doe ik de aanname dat elektra niet je dagelijkse bezigheid is, ik zal je daarom wel willen adviseren om het te laten doen voor die € 60,- (Bovenstaande materiaal is €20,- a € 25,- dus heel erg veel besparen doe je niet als je het zelf doet)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Dracula
Luppie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:04:
Om even weer ontopic te komen.
Je hebt de grootste kans dat in jouw 'groene' groepen een aardedraad zit.

Ik kan het niet helemaal duidelijk zien, maar volgens mij zit op de schroef rechtsboven een verzegeling. De meterkast openmaken is in dat geval niet handig/verstandig. Deze zegel mag alleen door een erkend monteur verbroken worden en die zal hem daarna ook weer verzegelen.

Als dit inderdaad een zegel is, dan is de meterkast openmaken geen optie.
Aangezien de groene groepen rechts zitten en een flexibele buis het makkelijkste door te 'snijden' is, heb je de meeste kans met het minst werk om te kijken of in de rechter flexibele buis een aardedraad zit.

Als dit het geval is zou je deze leiding door kunnen knippen en er een ATTEMA Lasdoos met een deksel met WCD tussen kunnen zetten. Deze deksel met WCD heeft al de juiste aansluitdraden. Het enige wat je daar nog bij nodig hebt zijn 3 lasklemmen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Haal wel de spanning er volledig af, aangezien het een gok is welke leiding bij welke groep hoort. Als de installatie netjes is aangelegd dan zijn de buizen van links naar rechts hetzelfde als de groepen, maar dat is een aanname.

Gezien je vraagstelling doe ik de aanname dat elektra niet je dagelijkse bezigheid is, ik zal je daarom wel willen adviseren om het te laten doen voor die € 60,- (Bovenstaande materiaal is €20,- a € 25,- dus heel erg veel besparen doe je niet als je het zelf doet)
Thanks nuttige input.

De kast is niet verzegeld heb hem namelijk al vaker open gehad voor onder andere vervangen bel trafo.

Ik heb nog een laatste poging bij de woningbouw gedaan eens kijken of ik ze kan bewegen tot het ondernemen van actie.

Anders zie ik het wel wat ik doe. Een stopcontact plaatsen in de woning of lasklemmen plaatsen heb ik vaak genoeg gedaan dus.

Anyway thanks all.

[Voor 3% gewijzigd door Dracula op 07-01-2022 16:51]

• Dracula
Nou voor alle bezorgde tweakers en of beter wetende tweakers alles is goed gekomen hoor.

Na nog meerdere keuren muiten bij de woningbouw hebben ze er een geplaatst.

Eind goed al goed en ik sta niet onder stroom en het is gedaan door gecertificeerde elektricien en ook nog eens door de verhuurder dus nu kan iedereen weer rustig slapen 😊
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee