Sygate probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 14:50
Ik heb al de search optie geprobeerd maar die kon me niet vertellen wat ik wilde weten , ik heb het volgende probleem.

Je kan met Sygate handmatig instellen op welke netwerk kaart je internet wil laten binnenkomen en welke gebruikt moet worden voor LAN . nou komt het probleem .

Op netwerkkaart 1 komt internet binnen en 2 wil ik gebruiken voor LAN , Dus voor internet stel ik kaart 1 in .
Maar dan werkt Sygate het niet . Zet ik hem op kaart 2 dan doet sygate het wel , alleen zit in kaart 2 alleen maar de crosscable naar de Client . Wie heeft een oplossing ?

Ook ziet de client de server niet , heeft iemand misschien een schema die ik kan volgen zodat het wel werkt /

ALvast bedankt , groeten van een netwerk rookie !

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Geef even je definitie van 'het doen' en 'het niet doen': Krijg je een foutmelding? Wat doet Sygate wel en wat doet hij niet?

Overigens is het het beste om eerst gewoon een netwerk te bouwen, vervolgens Internet op de server te regelen en als allebei werken, dan pas Internet te verzorgen.. (1 probleem tegelijk dus)

Was getekend, enz. | specs

• KunDun
Met het niet doen bedoel ik dat je de "service" niet kan starten in Sygate . normaal kan je met een |> teken de service starten en met een [] de service stoppen .

Ook als je de diagnostics gaat doen doet hij een internet check , met de kaart waar geen internet kabel inzit zegt hij passed , en met de kaart waar er wel een internetkabel inzit zegt hij failed .

Verwijderd

zet het op automatic? Heb ik ook gedaan. En heb je wel verbinding met internet en verbinding met de andere pc??

• KunDun
Nee , ik heb nog geen verbinding met de Client Pc .
Ik Heb wel verbinding met het internet (kabel)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Zet 'm gewoon op automatisch ?

En weet je zeker dat je de netwerkkaarten niet door elkaar haalt? Dat je internet kaart toch niet de netwerkkaart voor je thuis is?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Ik zou eerst eens aan de gang gaan met je netwerkje, daarna komt het Internetten wel. Immers, als zowel de internettoegang als het LAN goed werken, is het vrij waarschijnlijk dat Sygate het ook in 1 keer doet..

Zijn het trouwens 2 identieke netwerkkaarten? Dan zou het nog kunnen zijn dat je ergens in de eigenschappen een identifier op moet geven, anders gaan ze door elkaar lopen..

• KunDun
Het zijn twee verschillende Netwerkkaarten , en het vreemde is dus dat op Nummer 1 de internetkabel zit , maar dat Sygate Het internet ziet op Kaart nummer 2 .

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

<edit>Te snel gelezen</edit>

Waar haal je zelf de nummers 1 en 2 vandaan?

• KunDun
Nummer 1 = Mijn netwerkkaart met internet kabel erin
Nummer 2 = Mijn netwerkkaart zonder internet kabel

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Ja, dat begrijp ik, maar heb je die nummers zelf gegeven of staan die in de netwerkeigenschappen van Windows? Als dat zo is, kun je volgens mij de namen controleren..

Enfin, via kaart 1 kun je in ieder geval Internetten. Hoe zit het met kaart 2? Heb je die al getest met Internet? Dan kun je tenminste zien of die kaart uberhaupt wel goed werkt. Als dat is gelukt, ga dan eens met het LAN spelen en laat Sygate even voor wat het is..

• KunDun
Ok bedankt , nu nog een vraagje (ik ben een netwerk leek) over het LAN gedeelte .

Ik connect met het internet via ip 62.105.4.56 moet ik dit nu ook opgeven bij de client pc ? of moet ik iets anders doen ? graag een uitleg of een schema als dat kan .

Alvast bedankt :)

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Nee, op de LAN kaart van je server stel je bijvoorbeeld het IP adres 10.10.10.1 in en op de andere pc 10.10.10.2. Vervolgens stel je bij de client als gateway en DNS server 10.10.10.1 in. Vergeet bij het DNS tabje niet onder hostnaam de naam van die betreffende pc in te stellen en het domein zoals je deze ook bij de Internet kaart van je server hebt ingesteld.

Heb je de FAQ van Network troubleshooting eigenlijk al eens doorgelezen? Misschien worden daar ook nog wel een aantal vragen beantwoord :)

• KunDun
Bedankt voor de moeite :)

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Graag gedaan :)