Beste tv voor €1000

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndr123
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07-04-2024
Hallo, wat is in jouw ogen de beste tv op dit moment voor budget van +- €1000?

Ik kwam zelf na kijken en vergelijken op de Samsung QLED 55Q95TD. Misschien geen eerlijke vergelijking omdat het een tv van 1500€ is, maar die is nu op internet afgeprijsd naar €1000, dus valt ie binnen mn budget met deze aanbieding.

Licht inval is gemiddeld, ik wil zowel overdag als ‘s avonds tv kijken (onregelmatig werk, dus vaan ook overdag vrij).
Kijkafstand is ongeveer 4,5 tot 5 meter (nieuw huis waar ik volgende week pas intrek, dus kan nog niet exact opmeten). Om deze reden kijk ik naar een 55 inch tv, deze inch grootte wordt geadviseerd op internet bij deze kijkafstand.
Bronnen die worden aangesloten zijn een PS4 en een Apple TV indien die niet ingebouwd zit in de tv.
Min eisen zijn van mij 100hz verversing snelheid ivm sport wedstrijden kijken, 1 miljard kleuren, hdmi 2.1.

Ben benieuwd of jullie nog andere opties aanraden voor dit budget. Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

[ Voor 40% gewijzigd door Sndr123 op 07-01-2022 14:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:40

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik zou gaan voor de tv die het beste past in jouw ruimte. Dus onderzoeken hoeveel lichtinval er is en waar je hem voor gaat gebruiken.

Verder kunnen wij alleen maar onze voorkeur uitspreken, wat misschien niet het beste voor jou is.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sndr123 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:53:
Ik zou voor deze gaan, de rest lekker gebruiken voor andere zaken. pricewatch: Salora 32LED1600 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 15:42

FeaR

In GoT we trust

Sndr123 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:53:
Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik zal het topic daarheen verhuizen: TB > CEA

Ik adviseer wel de TS bij te werken. In deze vorm is het nogal karig. Wat zijn precies de eisen? Budget is duidelijk maar verder? Bronnen die aangesloten gaan worden? Kijkafstand? Positie in de kamer (lichtinval)? Et cetera. Betere topic starts leiden tot betere antwoorden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndr123
bie100 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:37:
[...]

waarom moet die dat doen dan?

ik zou zelf voor deze gaan btw https://tweakers.net/pric...16la-zwart/specificaties/
Thanks, ga deze meenemen in mn keuze!
FeaR schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:18:
[...]

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik zal het topic daarheen verhuizen: TB > CEA

Ik adviseer wel de TS bij te werken. In deze vorm is het nogal karig. Wat zijn precies de eisen? Budget is duidelijk maar verder? Bronnen die aangesloten gaan worden? Kijkafstand? Positie in de kamer (lichtinval)? Et cetera. Betere topic starts leiden tot betere antwoorden.
Ik zal het even aanvullen! Thanks

[ Voor 46% gewijzigd door Sndr123 op 07-01-2022 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndr123
Hoor graag welke tv jullie zelf zouden kiezen voor dit budget / ik mee moet nemen in mn keuze. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
55 inch voor 4,5 tot 5m kijkafstand vind ik te klein. Ik zou voor minimaal 65" gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:40

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

.

[ Voor 99% gewijzigd door Bigg Balls op 07-01-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:43

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ga voor een 49" OLED. Enkele overjarige modellen zijn nog steeds prima en wel voor onder de € 1000 te vinden. Alleen HDMI 2.1 moet je dan laten zitten, maar je randapparatuur (PS4, Atv) maakt hier toch geen gebruik van. Veel kijkplezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
ow zo :)

@Icephase de LG OLED55B16LA heeft 2.1 en is onder de 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
@Sndr123 en heb je al een keuze gemaakt heb zelf de LG OLED55B16LA maar gekocht kon het niet laten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Enkele jaren terug wilde ik maximaal 1000 euro uitgeven voor een nieuwe tv. Destijds waren de B8/C8 tv's richting 1200-1300 euro, soms waren er aanbiedingen.

Als je de vraag aan mij stelt, zou de eerste gedachte wederom een OLED televisie zijn. Ik merk op mijn huidige tv dat de HDR gewoon echt budget is en met name donkere scenes van films matig zijn ondanks hogere vast contrast ratio dankzij VA paneel. En kleuren flets waarbij OLED juist hier flink een boost op kan geven.

De helderheid van onze tv is in de cijfers niet hoog, maar eigenlijk vind ik het in de praktijk goed genoeg. Zo te zien is het bijna hetzelfde als de OLED

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndr123
bie100 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:10:
@Sndr123 en heb je al een keuze gemaakt heb zelf de LG OLED55B16LA maar gekocht kon het niet laten _O-
Heb de aanbieding van de qled laten schieten omdat ik toch door dit topic op gedachten ben gezet. Nu nog even verdiepen in welke oled :) afgelopen week verhuisd, nu op tv aankoop richten! Jouw keuze tv ziet er ook goed uit trouwens, even op mn lijstje noteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndr123
ByteMe_ schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:31:
Enkele jaren terug wilde ik maximaal 1000 euro uitgeven voor een nieuwe tv. Destijds waren de B8/C8 tv's richting 1200-1300 euro, soms waren er aanbiedingen.

Als je de vraag aan mij stelt, zou de eerste gedachte wederom een OLED televisie zijn. Ik merk op mijn huidige tv dat de HDR gewoon echt budget is en met name donkere scenes van films matig zijn ondanks hogere vast contrast ratio dankzij VA paneel. En kleuren flets waarbij OLED juist hier flink een boost op kan geven.

De helderheid van onze tv is in de cijfers niet hoog, maar eigenlijk vind ik het in de praktijk goed genoeg. Zo te zien is het bijna hetzelfde als de OLED
Ben ik met je eens. Heb nu een 4k tv van Sony, maar donkere scènes zijn echt niet goed gewoon.. dat is heel jammer! Oled kan daar dus miss een verbetering in zijn lees ik bij meerdere mensen terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als je budget het toelaat, altijd oled. Op die afstand zou ik zeker ook 65" overwegen

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1