Fjallbracka is bijna twee keer zo duur als de Fjallarnika. De klantenservice vertelde me dat het enige verschil is dat in de Fjallbracka gerecycled dons zit, en in de Fjallarnika gewoon dons (dus vermoedelijk niet gerecycled). Voor mijn gevoel verklaart dat niet een prijsverschil van 70 euro. Heeft iemand ervaring met een van beide dekbedden of met beide? Ik ben benieuwd of de Fjallbracka ook qua comfort etc. beter is dan de Fjallarnika.
Vraag
Alle reacties
Even doorklikken: in de Fjällbräcka zit veel meer dons dan veren.
Vulling:
60% watervogeldons (100% gerecycled), 40% watervogelveren (100% gerecycled)
vs:
Vulling:
90% eendenveren, 10% eendendons.
Vulling:
60% watervogeldons (100% gerecycled), 40% watervogelveren (100% gerecycled)
vs:
Vulling:
90% eendenveren, 10% eendendons.
De verhouding dons / veren is ook best wel verschillend. Gok dat daar ook wel een prijs verschil in zit.
90% eendenveren, 10% eendendons
versus
40% watervogelveren (100% gerecycled), 60% watervogeldons (100% gerecycled)
Consumentenbond zegt het volgende:
Dons is duurder dan veren. Veertjes houden de warmte minder goed vast, nemen lichaamsvocht minder goed op, zijn zwaarder en maken meer geluid dan dons. Bovendien kunnen er scherpe puntjes aan de veertjes zitten, waarmee ze door de tijk heen naar buiten dringen.
90% eendenveren, 10% eendendons
versus
40% watervogelveren (100% gerecycled), 60% watervogeldons (100% gerecycled)
Consumentenbond zegt het volgende:
Dons is duurder dan veren. Veertjes houden de warmte minder goed vast, nemen lichaamsvocht minder goed op, zijn zwaarder en maken meer geluid dan dons. Bovendien kunnen er scherpe puntjes aan de veertjes zitten, waarmee ze door de tijk heen naar buiten dringen.