Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoihoi

ik heb een Poco X3 met wat schade die ik naar eenzelfde type X3 (die met iets meer storage) wil migreren. Hierbij wil ik het liefst alles in 1x migreren, wat apps, een berg foto's, maar ook mijn whatsappgeschiedenis en instellingen voor bijvoorbeeld Google authenticator of mijn bankapps.

Omdat ik geen zin heb om dat soort data met een derde partij te delen wil ik het eigenlijk zonder cloud/google drive/online dingen proberen. Nu zie ik echter door de bomen het bos niet 1-2-3 omdat veel oplossingen worden geboden met wazige diensten, en ik zoek eigenlijk een methode om alle gebruikersdata* van mijn telefoon af te halen, naar mijn pc te copieren en dan terug van de pc naar de nieuwe telefoon. Vingerafdruk ed opnieuw instellen is prima, maar alle 2FA en bankdingen is wel een rotklus.

Wat zou ik dus over willen zetten?

* Fotos/bestanden
* Contacten
* Chatgeschiedenis (Whatsapp maakt al een backup online, ik weet het)
* Een lijst met geinstalleerde apps (die wordt door google bijgehouden vermoed ik)
* Data van gewone apps (flitsmeister, de vogelgids etc ;) )
* Data van gevoeligere apps (2FA, bankieren, aandelen)

UIteraard heb ik wat zoekslagen gedaan maar ik vind met name methodes om met USB de filestorage leeg te halen (stap 1) maar ik mis dan de apps en hun instellingen.
Uit mijn zoekwerk komen ook allerlei handig lijkende apps en ik heb gisteren de proef op de som genomen door er 1 te testen: Dr Fone, ik kwam daar vrij lovende recensies over tegen.... maar ik mis dan alsnog veel app-data.

Wil ik iets dat niet kan, of mis ik wat keywords voor de juiste software? USB debugging is prima, rooting eventueel ook (moet ik toch nog doen om alle xiaomi bagger kwijt te raken ;) )

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Beste antwoord (via Boudewijn op 17-01-2022 00:54)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:19
Ik ben geen Xiaomi expert, maar bijna alle merken hebben een app om gegevens van een oud toestel over te tanken naar de nieuwe. Ik denk dat het bij Xiaomi de Mi Mover app is die je daarvoor kunt gebruiken:
https://play.google.com/s...al.mimover&hl=en_US&gl=US

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:19
Ik ben geen Xiaomi expert, maar bijna alle merken hebben een app om gegevens van een oud toestel over te tanken naar de nieuwe. Ik denk dat het bij Xiaomi de Mi Mover app is die je daarvoor kunt gebruiken:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
* Een lijst met geinstalleerde apps (die wordt door google bijgehouden vermoed ik)

Daarvoor gebruik ik App Dragon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Ik zou beginnen met heel specifiek zijn over wat je wel en niet wil bewaren cq. overzetten.

• Contacten zou je al ergens moeten hebben, op je SIM of elders, anders wordt het huilen als je iets kwijt raakt.
• Voor de 2FA apps hangt het sterk af van de app of die kan migreren. Welke app(s) gebruik je?
• Bankieren en aandelen apps zou ik juist NIET migreren maar gewoon opnieuw inloggen / aanmelden op je nieuwe device.
• Van "gewone" apps hangt het af waar zij die data opslaan. In je (online) account of in het apparaat zelf.

Dus even niet lekker breed "ik wil migreren naar de cloud" want dan krijg je 100 generieke oplossingen die niet passen. Ga per use case op zoek naar de beste oplossing en migreer ze 1 voor 1.

Data en foto's bijvoorbeeld kunnen gewoon via de USB, heb je niks voor nodig. Begin daar nou eens mee, dan heb je dat stuk alvast opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1302638 op 07-01-2022 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
swhnld schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:36:
late reactie, maar gewoon niet aan toegekomen.

Die neemt dingen als google authenticator en bank-apps niet mee, maar is inderdaad verder wel compleet.
Op zich wel fijn dat een willekeurige app niet bij dat soort data kan.

Grappig is dat hij "degiro" wel meepakt, daar staat ondertussen meer geld op dan op mijn rekeningen.
en inderdaad fijn dat alle data gewoon via een lokale hotspot verstuurd wordt, dat was wel redelijk wat ik zocht. Ik denk dat ik maar ga accepteren dat de bankdingen met de hand overgezet moeten worden.

Thanks!

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt tegenwoordig bij Android twee telefoons op elkaar aansluiten, heb je alleen een verloopstukje nodig van USB-A naar USB-C of micro-USB. Niet alle instellingen of wachtwoorden gaan over, maar veel wel. Dat kun je doen als je de nieuwe telefoon opstart en door het Android menu heen loopt.

Heb het net gedaan om mijn Sony Z5c naar een Google Pixel 3a over te zetten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1