Toon posts:

van monitor naar tv

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hmmmzz... ik weet niet zeker of ik dit in het goede forum plaats, maar anders hoor ik het wel

ik heb een svga kabel gekocht voor van mijn g-force 2 mx met tv-out naar een tv met scart aansluiting te gaan... ik heb mijn drivers op clone-view gezet en jawel hoor ik krijg beeld..

MAAR HET IS ZWART-WIT weet iemand wat ik moet doen om kleur te krijgen? volgens de dealer kan het kabeltje wel kleur aan en ligt het aan een instelling op de pc

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Zeker weten dat je het goede tv-kanaal (y/c)te pakken hebt?

Systeem

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb hetzlefde, maar dan met een Toshiba Tecra8000 PII300 nootboek. Daarop zit een hele fijn TV-out, die fijn werkt, in kleur, maar de DVD decoder, met zijn eigen TV-out geeft enkel Z/W beeld :'(

Ik wil DVD op mijn TV, niet op m'n 14" noteboek...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 14:51 schreef vandenberg het volgende:
Zeker weten dat je het goede tv-kanaal (y/c)te pakken hebt?
heeft dat met de kleur te maken dan?
zo ja hoe stel ik dit dan in??

voor alle duidelijkheid ik heb wel beeld op tv+monitor alleen geen KLEUREN :(

Verwijderd

Het kunnen 2 dingen zijn: of je hebt inderdaad maar een van de twee signalen van het Y/C te pakken (namelijk Y) of je hebt je vid-out op NTSC staan.

• Kippenijzer

Kippenijzer

In mijn geval stond de output op PAL (zoals nodig) en het maakte niet uit of ik de SVHS of de TV-out, of beide tegelijk gebruikte...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 15:17 schreef wildmedia het volgende:
Het kunnen 2 dingen zijn: of je hebt inderdaad maar een van de twee signalen van het Y/C te pakken (namelijk Y) of je hebt je vid-out op NTSC staan.
en hoe verander ik dit??

Verwijderd

Ik heb je post eens even beter gelezen. Je hebt een SVGA-kabel met een scart aan de andere kant? Hmm... dat ken ik alleen van de G400 en G450, die hadden een SVGA-kabel met aan de andere kant een Y/C en composiet-plugje.
Daarbij was het ook zo dat de kabels tussen de G400 en G450 niet uitwisselbaar waren. Mischien heb je niet de goeie kabel gekregen voor jou videokaart?
Ik neem aan dat je de aansluitingen op de tv/video goed hebt zitten. Y op Y, C op C of composiet op composiet?

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn tv-out (via s-video naar scart) gaf ook alleen z/w beeld op mijn Sony TV. Het bleek dat ik effe het juiste "input" kanaal moest kiezen in het OSD menu van de TV, daarna werkt het prima

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op woensdag 22 augustus 2001 15:26 schreef
Ik neem aan dat je de aansluitingen op de tv/video goed hebt zitten. Y op Y, C op C of composiet op composiet?
de scart-kant van de kabel past toch maar op 1 maniet :?

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 15:21 schreef cybergod245 het volgende:

[..]

en hoe verander ik dit??
....eh.. geen idee, ik ken de software niet. Loopt eens door alle menuutjes.
Over de kabel, er zijn nogal wat kabels die van Y/C naar scart gaan, maar dat niet netjes doen, of de TV ondersteunt geen apart aangeboden signalen (Y en C).
Soms kun je in het menu van de TV of video dat instellen:(AV1 input = composite <-> Y/C)

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op woensdag 22 augustus 2001 13:51 schreef cybergod245 het volgende:
hmmmzz... ik weet niet zeker of ik dit in het goede forum plaats, maar anders hoor ik het wel

ik heb een svga kabel gekocht voor van mijn g-force 2 mx met tv-out naar een tv met scart aansluiting te gaan... ik heb mijn drivers op clone-view gezet en jawel hoor ik krijg beeld..

MAAR HET IS ZWART-WIT weet iemand wat ik moet doen om kleur te krijgen? volgens de dealer kan het kabeltje wel kleur aan en ligt het aan een instelling op de pc
heb je een svhs kabeltje en een losse scart stekker???
zo'n omzet stukje dus....

zo ja.... dan hebbik hetzelfde probleem....
ik denk dat de draadjes in de scart stekker niet goed zitten want bij mijn vorige TV deed ie het wel direct op een shvs aansluiten op de tv.....

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• Roko
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 15:29 schreef wildmedia het volgende:

Soms kun je in het menu van de TV of video dat instellen:(AV1 input = composite <-> Y/C)
Dit bedoelde ik net ook. Ik selecteerde "S-Video Y/C 2" als ingang van de scart i.p.v. "S-Video 2" en toen werkte het wel in kleur

Verwijderd

Topicstarter
ik kan kiezen voor pal of pal-m en pal-m doet nix voor de rest zie ik nergens de y of c staan :?
maar misschien dat ik gewoon iets verkeerd begrijp

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik heb SVHS direct op de SVHS van een tv gehad... video-out direct op video-in... En alle combinaties met een SCART verloop plug... Zowel een Scart naar 3x tulp (2x audio + 1x video) als met een scartverloopplugje...

Niuets werkte, overal zwart...

De "normale" tv-out van dat noteboek doet het wel, maar de DVD tv uitgangen zijn dus Z/W :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 15:31 schreef sPiNe het volgende:

[..]

heb je een svhs kabeltje en een losse scart stekker???
zo'n omzet stukje dus....
nee ik heb een vaste stekker met aan 1 kant scart en de andere kant 3 stekkertjes nl: 1x svhs(video) 2xrca(audio
dus geen omzetstukje

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 15:32 schreef Roko het volgende:

[..]

Dit bedoelde ik net ook. Ik selecteerde "S-Video Y/C 2" als ingang van de scart i.p.v. "S-Video 2" en toen werkte het wel in kleur
maar waar selecteer je dit dan??

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 15:33 schreef cybergod245 het volgende:
ik kan kiezen voor pal of pal-m en pal-m doet nix voor de rest zie ik nergens de y of c staan :?
maar misschien dat ik gewoon iets verkeerd begrijp
Prima, dan staat de software in ieder geval goed. Het kan dus alleen nog aan de TV of aan de kabel liggen.
In ieder geval is het duidelijk dat alleen het Y signaal wordt verwerkt, de C wordt genegeerd, anders had je wel kleur gehad. Nu is het zaak dat je er achter komt waar het mis gaat. Of in de TV, menu even doorlopen of het te selecteren is (zie boven). Als het niet in het menu van de TV te vinden is, ben ik bang dat deze het niet ondersteunt.
Dan kan het ook nog aan de kabel liggen, dan is het een kwestie van alle pinnetjes nalopen.
Ik heb de pinlayout nu even niet bij de hand, anders kon je opzoeken welke pinnetjes voor composiet en welke voor Y/C worden gebruikt. Ik zoek vanavond (thuis) nog wel even.

Ik gok toch op het menu van de TV :)

Verwijderd

Topicstarter
met de kabel kan bijna nix mis zijn want die is nieuw
en het menu vd tv heeft de volgende opties:
beeldinstellingen
timerinstellen
klok instellen
taal
voorkeuze
video rec. instellingen
kinderslot

nou dan kan het volgens mij alleen beeldinstellingen zijn denk ik zo en dan komen de opties:

contrast(=100)
kleur(=100)
helderheid(=40)
kleurentint(=00)
herstellen(=live)

maar waar kan ik dat c signaal dan activeren? het is een sony tv met een ingebouwde videorecorder

Verwijderd

Ik bedoelde eigenlijk dat het misschien de verkeerde kabel voor je vidkaart is.
Maar nu je me de tv zo beschrijft, ben ik bang dat deze gewoon geen Y/C signaal aankan. Je zult het via composiet moeten doen. Heeft die kabel dat niet dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 15:46 schreef wildmedia het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk dat het misschien de verkeerde kabel voor je vidkaart is.
Maar nu je me de tv zo beschrijft, ben ik bang dat deze gewoon geen Y/C signaal aankan. Je zult het via composiet moeten doen. Heeft die kabel dat niet dan?
sorry maar ik weet niet wat composiet is maar de kabel heeft 1x scart en dus 1x svhs en dan 2 audio stekkertjes maar als je even kan uitlegggen wat composiet is ben ik je dankbaar :)

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Ik had dezelfde kabel gekocht een paar maand geleden en had hetzelfde probleem...

Ik heb ook ferm zitten zoeken en sukkelen maar het bleef zwart/wit. Ik heb dan maar een nieuwe kabel gekocht SVHS-SVHS en dat doet het wel; die moet je in de Sony TV's vooraan pluggen...

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 15:52 schreef apa het volgende:
Ik had dezelfde kabel gekocht een paar maand geleden en had hetzelfde probleem...

Ik heb ook ferm zitten zoeken en sukkelen maar het bleef zwart/wit. Ik heb dan maar een nieuwe kabel gekocht SVHS-SVHS en dat doet het wel; die moet je in de Sony TV's vooraan pluggen...
mijn tv heeft vooraan geen svhs plug

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 15:54 schreef cybergod245 het volgende:

[..]

mijn tv heeft vooraan geen svhs plug
en achter trouwens ook niet daarom gebruik ik scart :)

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 15:49 schreef cybergod245 het volgende:

[..]

sorry maar ik weet niet wat composiet is maar de kabel heeft 1x scart en dus 1x svhs en dan 2 audio stekkertjes maar als je even kan uitlegggen wat composiet is ben ik je dankbaar :)
Ok, composiet is het signaal wat er in de regel wordt gebruikt om consumentenapparatuur aan elkaar te knopen. Meestal is dit zo'n geel plugje. Normaal gaat er ook een composiet signaal door een scartkabel. Y/C op scart komt niet zo gek vaak voor omdat de meeste consumentenspullen dit niet ondersteunen. Vaak zelfs ondersteunen svhs-recorders dit niet via scart, maar via een aparte Y/C ingang.
Bij Y/C is het signaal gesplits, de kleurinformatie (C) is gescheiden van het luminantie signaal (Y). Vandaar dat wanneer je apparatuur dit niet ondersteunt, je alleen maar de luminantie ziet, zwart wit dus.

• Roko
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 15:38 schreef cybergod245 het volgende:

[..]

maar waar selecteer je dit dan??
In het OSD menu van je TV. Ik heb een Sony breedbeeld en ik kan per SCART ingang selecteren wat voor signaal ik daarop aansluit; S-Video of S-Video Y/C

Kijk eens of je TV dat ook kan

Verwijderd

Topicstarter
nee dat kan ie niet :(

domme tv he :)
Pagina: 1