Laptop voor studie (14'/15', max. 1500 euro)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurender
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-04 14:25
Wat ga je met je laptop doen?

Voor mijn studie heb ik een nieuwe laptop nodig, aangezien mijn huidige laptop (ASUS RX410U) na 4.5 jaar toch een beetje op is (loopt vaak vast). Ik wil graag het volgende met de laptop doen:
  • Programmeren
    • Veel browsertabs open
    • IDE open
    • Tests runnen
  • Foto's bewerken
  • Gamen (medium op 1080p)
Wat is je budget?
Ik zat qua maximaal budget aan een bedrag rond de 1500 euro te denken

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. De laptop wordt heen en weer gezeuld tussen de bibliotheek, mijn huis en mijn ouders.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Er zijn een aantal dingen waar ik tijdens het zoeken op heb gelet:
  • Thunderbolt (3/4): De laptop zal worden aangesloten op een Thunderbolt dock om wat meer schermen te kunnen gebruiken
  • RAM: Liefst 16 GB RAM
  • Grootte: Mijn huidige laptop is 14". Liefst iets rond die grootte
  • Geheugen: Tenminste 500 GB
Overig
Wanneer ik de laptop meeneem gebruik ik Bluetooth in-ears, dus de Bluetooth moet goed zijn. Daar lijkt mijn huidige laptop soms nog wat problemen mee te hebben.

Op het moment komen de volgende laptops het meest in de buurt van wat ik zoek
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsASUS Vivobook Pro 14X OLED N7400PC-KM102T€ 1.229,-€ 1.229,-
1LaptopsAsus ZenBook 14 UX425EA-HM046T€ 1.299,-€ 1.299,-
1LaptopsASUS ZenBook 14 UX425EA-KI393T€ 1.199,-€ 1.199,-
Totaal€ 3.727,-

Overweging
Mij is niet duidelijk wat het verschil tussen de twee ZenBooks precies is, behalve de prijs. Verder vroeg ik mij af of ik beter nog even kan wachten tot de nieuwe Pro-lijn van ASUS uitkomt. Als iemand anders nog suggesties heeft neem ik die ook graag mee.

De twee Zenbooks die er nu instaan hebben allebei geen headphone jack. Alhoewel dat niet heel hard nodig is, vind ik het soms ook wel fijn om te gebruiken. Thuis kan ik wel een USB audio interface gebruiken waarop ik bedrade koptelefoons kan aansluiten, maar dat is niet ideaal als ik op de bank wil zitten met bedrade oortjes in.