Veer kapot door gat in weg, Rijkswaterstaat aansprakelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yariwes
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-02-2024
Dag allen,

Gister was ik met vrienden een dagje shoppen in Oberhausen. Op de terugweg moest ik langs de A12 even ergens stoppen om mijn mobiel netwerk weer even terug te zetten op Nederlandse netwerken, hiervoor wou ik stoppen bij een parkeerplek langs de A12 (ik vermoed Aalburgen, het was in ieder geval een kleine parkeerplek voornamelijk voor vrachtwagens).

Toen ik hier de afslag voor nam kon in door het donker niet zien dat er een enorm gat in de afrit zat, waardoor ik met mijn linkerwiel vol door die kuil heen ging en (vermoedelijk) een veer gesloopt heeft, Ik heb gekeken maar kon niks mis zien binnen de wielkast en aan het wiel zelf, en kwam er pas achter dat er wat mis was toen ik de snelweg verliet en over een drempel ging (knarsend geluid linksvoor).

Ik ga morgen naar de garage, maar verwacht dat ik wel een ~€300 kwijt ben. Ik las online dat schade door slecht wegdek te verhalen is bij Rijkswaterstaat maar ik vroeg mij af of ik uberhaupt kans maak? Ik heb 3 ''getuigen'' maar dit waren vrienden van mij in de auto wat dus waarschijnlijk niet erg overtuigend is...

Alvast dank!

Mvg, Yari

Beste antwoord (via yariwes op 17-02-2022 10:22)

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
https://www.rijkswatersta...mpensatie/schade-verhalen

https://www.rijksoverheid...en-slecht-wegdek-verhalen

Geen ervaring mee. Niet geschoten is mis.

Puur een tip, in heel Europa kan je roaming gebruiken
Dus je hoeft niet meer zelf te switchen van dld naar nld provider

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yariwes
jack zomer schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 01:39:

Bedankt! Ik gebruik ook roaming maar mijn S9+ wilt voor de een of andere reden niet automatisch overschakelen naar buitenlandse netwerken, dus moet ik handmatig een netwerkprovider selecteren als ik de grens over ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 23:47
yariwes schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 00:38:
Ik heb 3 ''getuigen'' maar dit waren vrienden van mij in de auto wat dus waarschijnlijk niet erg overtuigend is...
Je hebt wel foto's van het wegdek gemaakt neem ik aan?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yariwes
Xander schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 01:49:
[...]

Ik kwam er helaas pas achter dat er wat kapot was nadat ik de snelweg verliet.. Had eigenlijk sowieso foto's moeten maken na zo'n klap ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:21
Klinkt als een gevaarlijke situatie, afgezien of je het vergoed krijgt, heb je het gemeld bij de politie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Vandaag gelijk al even bellen. Over het gat en over de schade. Niet wachten. Komt sowieso beter over.

De politie doet niks met deze meldingen, dat zetten ze rechtstreeks door.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:15

Yucon

*broem*

Xander schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 01:49:
[...]

Het lijkt me moeilijk om dit aan weggebruikers te vragen. Ze willen namelijk ook niet dat je met je camera over de snelweg gaat huppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Balen zeg! Ik zou zoals gezegd hier het inderdaad zsm melden en dan in het vervolg daarop hopen dat er evt nog iets van een kosten terug kunnen komen richting jou. Wanneer je bij de garage bent laat hen evt ook iets op papier zetten dat de betreffende schade komt door zo'n groot gat/kuil als waar jij het over hebt.

PS: Laat je telefoon ook even nakijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Yucon schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 06:53:
[...]

Het lijkt me moeilijk om dit aan weggebruikers te vragen. Ze willen namelijk ook niet dat je met je camera over de snelweg gaat huppelen.
Het is een afrit, het ligt er een beetje aan maar ik heb ook wel eens een boom die over een afrit lag er zelf afgetrokken in het donker nadat ik er zelf overheen was gereden. Je moet natuurlijk wel opzij als je auto's de afrit ziet nemen maar dat zal wel meevallen op een kleine parkeerplaats in het donker.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:09
Geen ervaring met een gat op wegdek. Maar wel met een kap van een lamp die op de snelweg viel voor de auto. Belangrijkste tip. Zorg voor bewijs. ( Dus maak een foto van de plek rij evt nog een keer langs de plek en laat iemand de foto maken )

En zorg voor een zeer lange adem. Dit kan maanden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
atsan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 05:44:
Klinkt als een gevaarlijke situatie, afgezien of je het vergoed krijgt, heb je het gemeld bij de politie?
https://www.rijkswaterstaat.nl/over-ons/contact
In het geval van een onveilige situatie op de rijksweg en/of vaarweg kunt u telefonisch contact met ons opnemen.

Bel 0800-8002
Maandag tot en met vrijdag: 07.00-20.00 uur
Zaterdag, zondag en feestdagen: 10.00-18.30 uur

Buiten kantoortijden kunt u 112 bellen.

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
yariwes schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 00:38:

Gister was ik met vrienden een dagje shoppen in Oberhausen.
Dan heb je vast die grote borden langs de weg gezien: "blijf thuis" :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-07 14:58
RemcoDelft schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:37:
[...]

Dan heb je vast die grote borden langs de weg gezien: "blijf thuis" :+
Precies.

Karma is a b*tch!

Auto rijden kost geld. Laten repareren en door gaan. Soms is het ook goed je eigen verantwoording te nemen.
Onveilige situatie wel altijd melden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
wegbeheerder aansprakelijk stellen.
ANWB heeft een modelbrief , en je zult sowieso 1 getuige moeten opvoeren anders heb je zeer grote kans op afwijzing (bijrijder is voldoende).

blij dat 't op de openbare weg gebeurd en niet op een prive parkeerplaats van een supermarkt, dat is een boel meer ellende om iederen te overtuigen van de spelregels.

je zal hoogstwaarschijnlijk wel nog een keer terug moeten rijden om foto's van de situatie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsCAD
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Het gat zal er nog wel zitten, dus dat is redelijk bewijs, het zou wel helpen als je het zo snel mogelijk gemeld hebt. Als het gat net ontstaan is is de wegbeheerder als ik me niet vergis niet aansprakelijk, alleen als ze het redelijkerwijs hadden moeten kunnen oplossen. Ik zou het gewoon met ze bespreken en je ziet wat er van komt.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06 12:52
glaerox schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:47:
[...]

Precies.

Karma is a b*tch!

Auto rijden kost geld. Laten repareren en door gaan. Soms is het ook goed je eigen verantwoording te nemen.
Wat heeft dit in godsnaam met karma te maken? ga niet de moraalridder uithangen want daar vraagt TS niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:38

DataGhost

iPL dev

yariwes schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 01:40:
[...]

Bedankt! Ik gebruik ook roaming maar mijn S9+ wilt voor de een of andere reden niet automatisch overschakelen naar buitenlandse netwerken, dus moet ik handmatig een netwerkprovider selecteren als ik de grens over ga.
Offtopic wat betreft je auto, maar dit wil nog wel eens even duren. Ik los het altijd op door mijn telefoon (vorige was ook een S9) op vliegtuigstand te zetten en hem daar na een seconde of 10 weer af te halen. Meestal heb ik dan een paar minuten later verbinding met een lokaal netwerk.

Ontopic moet je voor schadevergoeding denk ik wel zeker zijn dat het aan slecht onderhoud ligt en daadwerkelijk een gat of iets dergelijks in de weg was. Als je rechtdoor reed en het was een gat/kuil heb je dat als het goed is ook op je achterwiel gevoeld, was dat zo? Als er een steen, tak of iets anders lag kan dat hetzelfde aanvoelen maar vermoed(!) ik dat je Rijkswaterstaat daarvoor niet aansprakelijk kan stellen, bovendien kan dat "bewijs" ondertussen weggehaald zijn. Het is natuurlijk niet in elke situatie mogelijk of wenselijk om foto's te gaan maken maar het zal je zaak wel sterker maken.

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 07-01-2022 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 23:47
Yucon schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 06:53:
[...]

Ik was zelf toch even teruggewandeld achter de vangrails of door de berm... Neem aan dat je vanaf daar ook al wel genoeg ziet van een afrit uiterst rechts.

Dat is toch wat anders dan dwars over de snelweg huppelen.

Strict noodzakelijk is het misschien niet maar voor een schadeclaim zul je denk ik wel iets concreter moeten worden dan "ik vermoed Aalburgen, het was in ieder geval een kleine parkeerplek voornamelijk voor vrachtwagens". RWS vraagt een hectometerpaaltje bij de schadeclaim.

[ Voor 22% gewijzigd door Xander op 07-01-2022 09:45 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:52
jack zomer schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 01:39:
yariwes schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 01:40:
Idem hier, als ik Duitsland in rij met mijn Oneplus 6 dan stopt mijn internet ermee, handmatig ander toegangspunt kiezen en dan werkt het weer, maar werkt het in Nederland niet. In Nederland is dat dan 'KPN mobiel internet' en in Duitsland heet het 'Hi' of iets in die richting.

Ontopic: Ik zou het sowieso bij RWS melden, en wellicht ook bij je auto verzekeraar?

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 07-01-2022 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:03

MLLL

Palm Treo 650

FastFred schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:52:
[...]

[...]

Ontopic: Ik zou het sowieso bij RWS melden, en wellicht ook bij je auto verzekeraar?
Een dermate kleine schade zou ik nooit bij de verzekeraar opgeven, ik behoud liever mijn schadevrije jaren als ze er al iets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:57
MLLL schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:10:
[...]

Een dermate kleine schade zou ik nooit bij de verzekeraar opgeven, ik behoud liever mijn schadevrije jaren als ze er al iets mee doen.
Dit. Voor 300 euro zou ik het niet bij de verzekeraar melden.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:35
[...]

Als een andere partij aansprakelijk is doet het niets met je schadevrije jaren... het gaat alleen ten koste van je schadevrije jaren als je verzekeraar door jou berokkende schade moet vergoeden aan een ander of wanneer je allrisk aanspreekt oid.

Voor dit soort dingen moet je juist je verzekeraar inschakelen, je betaald ervoor om je verzekeraar dit soort dingen voor je te regelen... moet je niet eens zelf willen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:28
[...]

Dit is de wereld op zijn kop ? Verzekerd zijn, daar maandelijks voor betalen en als je dan iets hebt het alsnog zelf geen betalen ipv door je verzekering ? :? Want je geeft graag dubbel geld uit of wat haha.

Pas als je zelf schuld hebt of je kan het op niemand anders verhalen gaat het ten koste van je eigen jaren en dus indirect je premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-07 12:47
Skybullet schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Dit is de wereld op zijn kop ? Verzekerd zijn, daar maandelijks voor betalen en als je dan iets hebt het alsnog zelf geen betalen ipv door je verzekering ? :? Want je geeft graag dubbel geld uit of wat haha.

Pas als je zelf schuld hebt of je kan het op niemand anders verhalen gaat het ten koste van je eigen jaren en dus indirect je premie.
Sommigen kiezen zelf voor een eigen risico, naar het verplicht model van de zorgverzekeringen. Krom, maar helaas, zo werkt het wel. Als je premie omhoog gaat dan kan dat uiteindelijk duurder zijn dan die "eigen risico".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 1302638 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 06:00:
De politie doet niks met deze meldingen, dat zetten ze rechtstreeks door.
Dus doen ze er wel wat mee, namelijk doorgeven aan de partij die er iets mee kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yariwes
glaerox schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:47:
[...]

Precies.

Karma is a b*tch!

Fijne behulpzame opmerking weer.. We waren met zn 3en en hebben ons gewoon netjes aan de maatregelen gehouden. Sneltests gedaan voor vertrek en na terugkomst. Dan is een paar honderd euro autoschade natuurlijk verdiende loon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yariwes
MicGlou schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Als een andere partij aansprakelijk is doet het niets met je schadevrije jaren... het gaat alleen ten koste van je schadevrije jaren als je verzekeraar door jou berokkende schade moet vergoeden aan een ander of wanneer je allrisk aanspreekt oid.

Voor dit soort dingen moet je juist je verzekeraar inschakelen, je betaald ervoor om je verzekeraar dit soort dingen voor je te regelen... moet je niet eens zelf willen regelen.
Als dit zo is ga ik ze sowieso even bellen. Maar het is zeker zo dat ze mijn schadevrije jaren niet kunnen aanpassen zolang ze zelf niks hoeven te betalen? Ben WA+ verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yariwes
Xander schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:44:
[...]

Ik was zelf toch even teruggewandeld achter de vangrails of door de berm... Neem aan dat je vanaf daar ook al wel genoeg ziet van een afrit uiterst rechts.

Dat is toch wat anders dan dwars over de snelweg huppelen.

Strict noodzakelijk is het misschien niet maar voor een schadeclaim zul je denk ik wel iets concreter moeten worden dan "ik vermoed Aalburgen, het was in ieder geval een kleine parkeerplek voornamelijk voor vrachtwagens". RWS vraagt een hectometerpaaltje bij de schadeclaim.
Na het consulteren van mijn Google Maps timeline was het inderdaad Aalburgen.

Ik ben na de klap even in de wielkast gaan kijken maar kon niks bijzonders zien, dus verder gereden zonder eigenlijk iets te merken en pas toen ik bij de Mcdonalds in Arnhem er af ging hoorde ik een knarsend geluid linksvoor.. Had toen totaal geen zin om nog terug te rijden en na de geruststellende ''Zal wel een boutje wezen, heb ik zelf ook wel eens gehad'' van een vriend toch besloten om verder richting huis te gaan. Achteraf domme keus natuurlijk, maargoed.

Auto net bij de garage afgezet, ze gaan me bellen als ze weten wat het is maar ze vermoeden zelf ook de veer (blijkbaar is dat best wel wat werk bij een Fiësta :'( ). Ik ga zometeen RWS bellen om iig aan te geven dat er een gat zit en de mogelijkheden qua declareren te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:35
yariwes schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Als dit zo is ga ik ze sowieso even bellen. Maar het is zeker zo dat ze mijn schadevrije jaren niet kunnen aanpassen zolang ze zelf niks hoeven te betalen? Ben WA+ verzekerd.
Je kan tot het allerlaatste moment nog beslissen of je een schade zelf betaald. Verzekering niets vergoed = geen invloed op je schadevrije jaren. Vaak krijg je zelfs nog advies van je verzekering of het voor je maandbedrag voordeliger is om zelf te betalen of toch laten uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-07 17:58
Wie zegt dat die veer niet al een stuk versleten was en die klap net even het laatste zetje heeft gegeven? Een flinke kuil moet een auto gewoon tegen kunnen. Ja, ik heb wel eens van nieuwere auto's veren kapot zien gaan.

Knarsend geluid kan ook een draagarm / rubbers / veerpootlager zijn, dus ik denk dat je eerst even dat moet afwachten, voordat je jezelf nu fictief op kosten jaagt.

Ik (met twee linkerhanden) heb wel eens een losse veer vervangen en dat is prima te doen als je wat hulp en hulpmiddelen hebt. Dus wellicht is dat de snelste en meest goedkope manier om tot een oplossing te komen. Kost je ook minder grijze haren denk ik...

Denk gewoon dat dit vette pech is, wel natuurlijk het gat melden bij de juiste instantie. (dit heb je net gedaan zie ik)

[ Voor 4% gewijzigd door radium6969 op 07-01-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:03

MLLL

Palm Treo 650

Wa+ dekt dit sowieso niet , dat geldt alleen voor WA-casco, dus de gang naar de verzekeraar hoef je alvast niet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:25
Maar wat ik niet snap, je bent aan het autorijden, waarom heb je dan je telefoon nodig? :P

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Laatst online: 05-07 13:41
MicGlou schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:20:
[...]

Je kan tot het allerlaatste moment nog beslissen of je een schade zelf betaald. Verzekering niets vergoed = geen invloed op je schadevrije jaren. Vaak krijg je zelfs nog advies van je verzekering of het voor je maandbedrag voordeliger is om zelf te betalen of toch laten uitkeren.
Meestal is het zelfs zo dat je binnen een aantal maanden een schade terug kunt betalen aan de verzekeraar om no-claim verlies te voorkomen. Stel je hebt een 2e schade binnen korte tijd, waardoor je flink gaat terug vallen in no-claim. Dan kan je de eerdere kleine schade zelf terugstorten naar je verzekeraar, zodat deze niet meer meetelt in de no-claim bepaling. Of en hoe lang dit mogelijk is: zie je verzekeringsvoorwaarden. En wat WA+ dekt is heel verschillend. Al kan hier RWS wel de aansprakelijke partij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 12:38

DataGhost

iPL dev

Ecological schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:07:
Maar wat ik niet snap, je bent aan het autorijden, waarom heb je dan je telefoon nodig? :P
Streaming muziek, online navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

PolarBear schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:39:
[...]

Dus doen ze er wel wat mee, namelijk doorgeven aan de partij die er iets mee kan.
Nee, dat laten ze doorgaans aan de beller over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yariwes
Ecological schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:07:
Mijn auto heeft geen ingebouwde navigatie dus toen de 4G wegviel moest ik even stoppen omdat anders mijn Google Maps niet meewerkte... Dat en ik wou na twee uur piratenhits gehoord te hebben ook wel ff een andere playlist opzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yariwes
radium6969 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:55:
Wie zegt dat die veer niet al een stuk versleten was en die klap net even het laatste zetje heeft gegeven? Een flinke kuil moet een auto gewoon tegen kunnen. Ja, ik heb wel eens van nieuwere auto's veren kapot zien gaan.

Knarsend geluid kan ook een draagarm / rubbers / veerpootlager zijn, dus ik denk dat je eerst even dat moet afwachten, voordat je jezelf nu fictief op kosten jaagt.

Ik (met twee linkerhanden) heb wel eens een losse veer vervangen en dat is prima te doen als je wat hulp en hulpmiddelen hebt. Dus wellicht is dat de snelste en meest goedkope manier om tot een oplossing te komen. Kost je ook minder grijze haren denk ik...

Denk gewoon dat dit vette pech is, wel natuurlijk het gat melden bij de juiste instantie. (dit heb je net gedaan zie ik)
Dat de veer versleten was zou kunnen.. Heb geen idee hoe lang ze meegaan maar de auto heeft al 180d km gelopen.

Hopen dan dat het iets goedkopers is dan een veer.. Ik heb aan de veer gevoeld maar merkte niks raars (auto stond op zn wielen) maar volgens mij voel je ook niets als ie wel kapot is aangezien hij nog wel gewoon ingedrukt wordt. Veer lijkt mij dan het meest logische euvel na zo'n klap maar ik wacht af wat de garage zegt.

Veer zelf vervangen heb ik aan zitten denken, maar dan moet ik gereedschap huren/kopen/lenen en ik heb vanwege school niet echt tijd. Auto moest tenslotte toch al voor de APK dus heb dat ook maar gelijk bij de garage aangevraagd.

Zoals het er nu uitziet is het inderdaad gewoon forse pech, best wel balen aangezien ik net nu wat krap bij kas zit. Maar autorijden is duur en dit gebeurt nou eenmaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 17:04
Skybullet schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Omdat je je niet verzekert voor kleine bedragen maar voor als je je auto total loss rijdt, of iemand in een rolstoel.

Overigens kun je de uitkering van je verzekeraar binnen een jaar meestal terugbetalen, dan krijg je je schadevrije jaren weer terug (bv als het niet lukt om het te verhalen op de tegenpartij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@yariwes En was is de schade ? Je bent inmiddels al bij een garage geweest neem ik aan. Je mag ook aannemen dat er meer mensen daar hebben gereden en evt ook schade hebben, of het overdag duidelijk hebben gezien en ontweken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yariwes
Hackus schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:20:
@yariwes En was is de schade ? Je bent inmiddels al bij een garage geweest neem ik aan. Je mag ook aannemen dat er meer mensen daar hebben gereden en evt ook schade hebben, of het overdag duidelijk hebben gezien en ontweken.
Garage vermoed ook veer vanwege het kraken als ik die kant van de auto induw, maar gaat hem begin volgende week op de brug zetten.

Vriendelijke meneer van Rijkswaterstaat heeft de plek/tijd genoteerd en doorgegeven aan de verkeerscentrale dus die zullen er naar gaan kijken. Verder kon hij aan de schade zelf helaas niet veel telefonisch afhandelen dus ik moet afwachten wat de garage zegt en dat, samen met verklaring/getuigen doormailen naar hun schade-afdeling.

Dus als er hier mensen over de A12 rijden en ff een pitstop moeten doen, let op bij 139,3Q Links :+

EDIT: Het was inderdaad een afgebroken veer, kosten incl arbeid lagen rond de €325

[ Voor 4% gewijzigd door yariwes op 17-02-2022 10:29 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• yariwes
Iedereen bedankt voor de reacties!

Ik had het eigenlijk niet verwacht, maar heb begin deze week bericht gekregen dat RWS bereid is mijn schade te vergoeden (minus 25% op het veeronderdeel zelf vanwege de afschrijving). Ik vermoed dat ze iemand van de verkeerscentrale er heen hebben gestuurd ter controle, of dat er meerdere meldingen zijn binnen gekomen want ik was zelf nog niet teruggereden om foto's te maken.

Omdat ik eigenlijk al rekening had gehouden dat ik de €300+ euro uit eigen zak moest betalen is dit een aangename meevaller :P.
Pagina: 1