Vraag

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-03 09:49
Momenteel heb ik een nest v3 in de woonkamer en heat link in de meterkast bij de vloerverwarmings aansluitingen/pomp etc.

Aan de heat link zitten aangesloten :
- Een stekker in het stopcontact voor de stroom
- De thermostaat in de woonkamer bedraad
- Een open/dicht klep in het vloerverwarmingsyteem.

Hierdoor warmt de cv ketel (zo goed als) constant, pompt het water door de leidingen en als ik de nest thermostaat “aan” zet, bedient de heat link de vloerverwarmingsklep en wordt de vloer warm.

In de nieuwe situatie wil ik de heatlink bedraad aansluiten op de cv ketel op zolder (nefit ecomline classic) met aan/uit functie.

Ik heb echter geen kabels vanuit de meterkast (heatlink) of woonkamer (thermostaat).
Als ik de heatlink op zolder naast de cv ketel hang, kan ik de thermostaat niet bedraad op de heatlink aansluiten.

Nu lees ik dat de thermostaat en heatlink ook draadloos kunnen communiceren, echter is mij niet duidelijk of ze dit onderling doen (eigen signaal/netwerk), of dat ik beide met een WiFi versterker halverwege het huis moet verbinden.

Kan iemand me wijzer maken? :)

Alle reacties

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:00
Gewoon even proberen denk ik, je kunt de thermostaat voeden met een Micro USB kabel dacht ik. Gewoon even een lader van je telefoon gebruiken.

Get Schwifty

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-03 20:48

Lightah

Strikes Again

De draden tussen de heatlink en thermostaat worden als voeding gebruikt. Je kan de thermostaat inderdaad mbv usb voeden. De communicatie verloopt draadloos (ik meen max 30m afstand te herinneren en eigen netwerk onafhankelijk van de eventuele wifi netwerken).

[Voor 13% gewijzigd door Lightah op 06-01-2022 23:18]

The Unpredictable Striker!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee