Wat voor component is dit? Deze zit op een asus moederbord en geraak er niet uit.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bQPn2rUYJV1y6dWvfgNCixzB.jpg?f=user_large)
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Theo
Je moet de meter op diode stand zetten. Dan zal je ongeveer een waarde van 0,4 - 0,7 moeten meten (polariteit gevoelig).sweesel schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:06:
De laptop doet volledig niets meer. Spanning komt toe op moederbord dus aan de connector ligt het niet. Ook heb ik de mosfets gemeten en die waren ook ok. Bij het weerstand meten over deze component geeft hij een hoge waarde (open) terwijl al de andere identieke componenten geen weerstand meten. Dit doet mij vermoeden dat deze stuk is.
Als het beveiligingsdiodes zijn zouden ze heel dicht op de voedingsconnector moeten zitten, zijn ze daar ook gelocaliseerd?sweesel schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:00:
Het is een asus g531g moederbord.
Ik dacht zelf aan een beveiligingsdiode 15volt.
Haal dat misschien maar weg.sweesel schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:46:
Mss dat dit een of andere invloed heeft.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Zolang twee componenten een andere positie hebben in een electronisch circuit (dus niet exact hetzelfde component, op exact dezelfde plek, in exact hetzelfde ontwerp van twee identieke prints) zullen ze altijd anders meten.sweesel schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:46:
Ik dacht dat 2 identieke componenten hetzelfde zouden moeten reageren spanningsloos.
[ Voor 38% gewijzigd door dragonhaertt op 07-01-2022 13:01 ]
7400 Wp op het dak
Theo
Vocht in een ingegoten chip?xah5kiDe schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:02:
En het is een geluidschip. Dus als die het niet doet... Mogelijk een keer vocht binnengekomen.
Theo
Theo
Daar kan ook gewoon een belasting overheen staan natuurlijk, of een chip in sluiting liggen die die rail gebruikt.sweesel schreef op maandag 10 januari 2022 @ 00:13:
Ik heb wel gemeten dat er veel condensatortjes kort liggen dus zal nu toch eerst moeten zoeken naar wat er warm word. Wordt vervolgd
Theo
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq