Intel Pentium 4 2.0 Ghz?? Nee toch!

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 20:08
Even snel een vraag.

Op de website van quibus (http://shop.quibus.nl/) staat een Pentium 4 2Ghz te koop met een levertijd van 5 dagen!! Volgens mij is deze nog niet uit (niet op de website van intel tenminste :? ). Is deze processor tussen nu en 5 dagen leverbaar of zit quibus hier gewoon onzin te verkopen (lijkt mij namelijk van wel)?

Mocht deze wel uitkomen dan wordt het verschil met AMD wel heel groot. 2.0Ghz versus 1.4Ghz. En dan is intel toch echt sneller dan AMD. Het argument dat AMD een lagere kloksnelheid heeft, maar in real-life toch sneller is is dan niet meer waar (de 1.4Ghz Athlon is niet sneller dan de PIV 2.0Ghz, toch?). ;(

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
AMD 1.4 is vergelijkbaar met Intel 1.7
een 2.0 van Intel zal in de meeste tests sneller zijn dan de AMD 1.4

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Nee, een 1,4 amd is dan idd niet sneller dan die Intel 2Ghz.

Het verschil is dan wel enkele honderden guldens ben ik bang, en dat zal dan toch voor veel mensen de doorslag zijn om een Amd te kopen.
Zelf heb ik een PIII 1Ghz @ 1,2Ghz, en ik heb me voorgenomen om pas weer een nieuwe cpu te kopen als het echt nodig is.
En met echt nodig bedoel ik als spellen niet meer goed draaien.
Nou, wanneer zou dat zijn? 2004??? :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:43
Op woensdag 22 augustus 2001 13:51 schreef Namoh het volgende:Het argument dat AMD een lagere kloksnelheid heeft, maar in real-life toch sneller is is dan niet meer waar (de 1.4Ghz Athlon is niet sneller dan de PIV 2.0Ghz, toch?). ;(
dat is onzin natuurlijk. Als een AMD 1,4 Ghz even snel is als een P4 1,7Ghz, dan blijft dat natuurlijk zo. Dus het argument blijft geldig. En je moet natuurlijk niet vergeten dat de 2.0 Ghz een stuk duurder is dan welke AMD dan ook.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Op woensdag 22 augustus 2001 14:03 schreef SunStorm het volgende:
Het verschil is dan wel enkele honderden guldens ...
Kijk maar in de PriceWatch,

AMD 1.4ghz rond de 350.-
P4 2.0ghz 2000piek! en hij staat er zelfs voor 3199.-!!

ik vind dat toch wel HEEL wat honderden guldens. Voor dat geld koop ik dan toch liever een AMD 1.5ghz ofzo met GF3 en alle toeters en bellen. Intel heeft bij mij echt afgedaan, hoe tevreden ik dan ook mag wezen met mijn P3 enzo.

fotoblog

• Namoh
  • Laatst online: 30-05 20:08
Over de prijs wil ik het niet eens hebben. INTEL ZAK EENS MET DIE PRIJZEN!! Maar wat ik nog steeds niet weet: is die levertijd van 5 dagen reël? Volgens mij loopt quibus namelijk de boel gewoon te flessen. Als je 'm nu besteld en ze kunnen 'm niet leveren binnen die 5 dagen kun je dan een rechtzaak aanspannen (let's go the american way!!) *D

• moeizaam
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04-2024
Dit kan ongeveer wel kloppen, ik kreeg vanadaag een mailtje dat hij per 25 augustus geleverd gaat worden.
Quibus zal hem dus waarschijnlijk de dag erna kunnen leveren.

Doei

Signature?

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 20:42

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Ik denk niet dat de prijzen gaan zakken voordat de PIV op 0,13 procudee komt.
Helaas maar waar.
ps [vialator] waarom heeft intel afgedaan? als ze straks op 3Ghz en AMD's Palomino laat het afweten wat dan? De prijzen van een 2 Ghz is dan echt wel een stukkie lager en misschien dan wel de moeite. Alles is in die tijd geoptimaliseerd voor de PIV dus haal je daar ook weer meer uit. dus ik denk dat intel voor jou helemaal niet heeft afgedaan totdat je weet wat er allemaal gaat gebeuren.
ps AMD is natuurlijk goed maar van de temp. van die dingen wordt je ook niet blij.
Goed koelen zeggen ze dan maar daar komt meestal ook een bak herrie bij kijken!

Ciao

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:13

Thorne

Forrester

Van Quibus weet ik dat ze nogal diep met hun rubberen handschoen in Intel's aars zitten te wroeten, ik denk dat het geen onzin is.

>specs<

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 23 augustus 2001 10:12 schreef lawaai het volgende:
Helaas maar waar.
sorry tis waar.. ik ahd alleen de 26e geoord.. maar tis al een kleine vooruitgang.. ook de rambus gaat naar beneden en de Windows XP komt uit.. .komt ff heel veel aan nu! en pprijzen zakken wel minstends 100 piek op een intel, de p3 gaat eruit, de celeron 1 gighz komt erin!! :D

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

maar dual amd 1,4 is toch sneller EN zelfs goedkoper dan singel 2.0 ghz van intel p4? dus dan koop je dat als je een supersnelle pc wilt of wint de 2 ghz van de dual 1,4? (denk dat je een 1,5 beter kan kopen want die zal dan ook uit zijn samen met die 2 gig van intel) en dat is toch zeker WEL sneller? dual dan?

• Tijger
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Ga jij dan maar eens een dual 1400 coolen om even met het kleinste probleem te beginnen.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Verwijderd

Tja, op sommige testgebieden is een AMD stukken sneller als een p4. Als je die testen iedere keer gebruikt om de zwakke punten van de p4 te benadrukken dan zal een 1.7 of een 2 GHz daar geen verandering in aanbrengen.

Indien je de sterke punten bekijkt (of het gemiddelde) dan zal de p4 2 GHz wel een stuk vriendelijker overkomen (zeker met een stabiel bord i850).

Dual argument... eerst een dual AMD zien, dan pas geloven.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 20:20

Sick Nick

Drop the top!

Een dual systeem is alleen maar sneller als de programma's er ook gebruik van maken.
De meeste doen dit dus _niet_ en zit je dus met een extra stroom vretend, warmte genererend ding wat niet word gebruikt :'(
Dual systemen zijn leuk voor servers maar voor thuisgebruik is het niet echt nuttig.

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
Op donderdag 23 augustus 2001 13:51 schreef Tijger het volgende:
Ga jij dan maar eens een dual 1400 coolen om even met het kleinste probleem te beginnen.
Dat doen we vandaag de dag met 2 Noise Controlled Silverado's >:) en dat doet het prima!

• mr_obb
  • Laatst online: 21-08 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Die nieuwe P4 2 Ghz komt toch niet in een socket 432 uitvoering? Ik dacht dat die alleen maar in een socket 478 uit zou komen en daar heb je weer een nieuw moederboord voor nodig. Die nog duurder is dan de processor

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 14:42 schreef mr_obb het volgende:
Die nieuwe P4 2 Ghz komt toch niet in een socket 432 uitvoering? Ik dacht dat die alleen maar in een socket 478 uit zou komen en daar heb je weer een nieuw moederboord voor nodig. Die nog duurder is dan de processor
Die komt dus in beide uitvoeringen!!!!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op donderdag 23 augustus 2001 10:12 schreef lawaai het volgende:
Helaas maar waar.
ps [vialator] waarom heeft intel afgedaan? als ze straks op 3Ghz en AMD's Palomino laat het afweten wat dan? De prijzen van een 2 Ghz is dan echt wel een stukkie lager en misschien dan wel de moeite. Alles is in die tijd geoptimaliseerd voor de PIV dus haal je daar ook weer meer uit. dus ik denk dat intel voor jou helemaal niet heeft afgedaan totdat je weet wat er allemaal gaat gebeuren.
ps AMD is natuurlijk goed maar van de temp. van die dingen wordt je ook niet blij.
Goed koelen zeggen ze dan maar daar komt meestal ook een bak herrie bij kijken!

Ciao
Als intel echt op performance AMD voorbij gaat,
dan zullen ze hun hoge release prijzen veel langer aanhouden,
dus onder de 1500 komen de top high-end intels niet meer.
En weinig prijs verlagingen en hooguit enkele procentjes.
dan zal zelfs de midrange CPU redelijk duur zijn en AMD blijft gewoon 'n goede prijs performance behouden alleen hebben ze geen tegen hanger voor de top CPU's totdat de Desktop Hammer er is met ook
SSE2.

De TB houden ze al goed bij zonder SSE de palomino heeft wel SSE alleen geen SSE2 en gebruikt ook hardware Prefetch zoals de P4

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 13:53 schreef GarBaGe het volgende:
AMD 1.4 is vergelijkbaar met Intel 1.7
een 2.0 van Intel zal in de meeste tests sneller zijn dan de AMD 1.4
Ummmmm.........ik heb laatst ene engels tijdschrift gelezen....
en er stond een 1,3 ghz thunderbird overgeklokt naar 1,4 ghz......geeft betere presentaties dan een 2 ghz Pentium 4!!! dus mijn 1,2 ghz is beter dan een 1,6 ghz pentium 3 blijkbaar...en wat betreft zou ik geen 2 ghz pentium 4 kopen.....maar een bepaalde 1.7 gb....sommige kan je overklokken naar 2,4 ghz.....(las ik ook in dat tijdschrift :D, en uiteraard het was een blad die het alleen had over de beste en goedkoopste onderdelen zijn...) Dus in tests zou de 1,4 ghz tog nog betere presentaties leveren volgensmij! :*

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 24 augustus 2001 15:22 schreef modify het volgende:
*stukje tekst*
[offtopic]
Zou jij je ondertitel iets korter willen maken?
WWWWWWAAAAAAZZZZZZZUUUUUPPPPPP <- dit, verstoort de hele layout.

39

• FireStarter
  • Laatst online: 22-05 14:08
Op vrijdag 24 augustus 2001 15:22 schreef modify het volgende:

[..]

Ummmmm.........ik heb laatst ene engels tijdschrift gelezen....
en er stond een 1,3 ghz thunderbird overgeklokt naar 1,4 ghz......geeft betere presentaties dan een 2 ghz Pentium 4!!! dus mijn 1,2 ghz is beter dan een 1,6 ghz pentium 3 blijkbaar...en wat betreft zou ik geen 2 ghz pentium 4 kopen.....maar een bepaalde 1.7 gb....sommige kan je overklokken naar 2,4 ghz.....(las ik ook in dat tijdschrift :D, en uiteraard het was een blad die het alleen had over de beste en goedkoopste onderdelen zijn...) Dus in tests zou de 1,4 ghz tog nog betere presentaties leveren volgensmij! :*
Ik las ook in een tijdschift dat volgende week de P4 2,8 Ghz te koop is |:(
Ik kan van alles gelezen hebben ;)

w00t

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 15:56 schreef robbie007 het volgende:

[..]

Ik las ook in een tijdschift dat volgende week de P4 2,8 Ghz te koop is |:(
Ik kan van alles gelezen hebben ;)
In de nieuwe C'T verkoopt een bedrijf een
Pentium II 800 Mhz Celeron processor
...

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op donderdag 23 augustus 2001 15:00 schreef igor het volgende:

[..]

Die komt dus in beide uitvoeringen!!!!
Euh.... Ik heb nog geen P4 2 Ghz in S-423 gezien... 423 JA!

Systeem | Strava

Pagina: 1