Ok misschien een beetje vreemd topic, maar ik veronderstel dat er hier wel wat Star Wars fans zitten en hoop dat er misschien ook enkele zijn met kennis over lightsabers
De situatie is als volgt: onze zoon (8 jaar) heeft een collectie speelgoed lightsabers maar is nu klaar voor het betere werk. Hij heeft goed gespaard, en wil nu graag een "echte" lightsaber.
Ik ben nu al ettelijke uren aan het zoeken, en hoe meer ik erover lees / filmpjes bekijk hoe minder duidelijk het wordt.
Concreet heb ik volgende vragen:

De situatie is als volgt: onze zoon (8 jaar) heeft een collectie speelgoed lightsabers maar is nu klaar voor het betere werk. Hij heeft goed gespaard, en wil nu graag een "echte" lightsaber.
Ik ben nu al ettelijke uren aan het zoeken, en hoe meer ik erover lees / filmpjes bekijk hoe minder duidelijk het wordt.
Concreet heb ik volgende vragen:
- Eerst en vooral was ik nogal verbaasd over de prijzen. 300€ en (veel) meer lijken geen uitzondering voor dit "speelgoed". Om het enigszins "betaalbaar" te houden lijkt de beste optie AliExpress te zijn? Ik ben zelf geen fan van AliExpress, zijn er (betaalbare) alternatieven?
- Op AliExpress lijkt LGT het bekendste merk te zijn. TXQ vind ik ook terug, weet iemand welk merk beter is of zijn er nog andere merken?
- Er zijn blijkbaar verschillende moederborden verkrijgbaar. Xeno Pixel lijkt mij prijs/kwaliteit het interessantst?
- Kunnen de lightsabers allemaal ingekort worden? Standaard is zo'n lightsaber 116cm lang, da's bijna even groot als onze zoon zeft