Toon posts:

Ervaringen met lightsabers?

Pagina: 1
Acties:

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-02 10:49
Ok misschien een beetje vreemd topic, maar ik veronderstel dat er hier wel wat Star Wars fans zitten en hoop dat er misschien ook enkele zijn met kennis over lightsabers ;)

De situatie is als volgt: onze zoon (8 jaar) heeft een collectie speelgoed lightsabers maar is nu klaar voor het betere werk. Hij heeft goed gespaard, en wil nu graag een "echte" lightsaber.

Ik ben nu al ettelijke uren aan het zoeken, en hoe meer ik erover lees / filmpjes bekijk hoe minder duidelijk het wordt.

Concreet heb ik volgende vragen:
  1. Eerst en vooral was ik nogal verbaasd over de prijzen. 300€ en (veel) meer lijken geen uitzondering voor dit "speelgoed". Om het enigszins "betaalbaar" te houden lijkt de beste optie AliExpress te zijn? Ik ben zelf geen fan van AliExpress, zijn er (betaalbare) alternatieven?
  2. Op AliExpress lijkt LGT het bekendste merk te zijn. TXQ vind ik ook terug, weet iemand welk merk beter is of zijn er nog andere merken?
  3. Er zijn blijkbaar verschillende moederborden verkrijgbaar. Xeno Pixel lijkt mij prijs/kwaliteit het interessantst?
  4. Kunnen de lightsabers allemaal ingekort worden? Standaard is zo'n lightsaber 116cm lang, da's bijna even groot als onze zoon zeft ;)
Ik besef dat het heel specifieke vragen zijn, ik hoop dat hier een ervaringsdeskundige zit :P

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:48
Als je maar niet in zo'n soort scam trapt :P

YouTube: Scammers stole my Invention and sold it for $100,000

Ik heb hier verder geen ervaring mee en kan ik je enkel adviseren om alleen bij AliExpress te kopen als het een officiële store van een goed aangeschreven fabrikant van betreft. Ik gok dat de kans anders groot is dat je een prul ontvangt.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Donkerbruin vermoeden dat @Spike_wolf hier misschien wel iets over kan roepen :)

Nomen nescio

• mathias82
ErikT738 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:25:
Als je maar niet in zo'n soort scam trapt :P

YouTube: Scammers stole my Invention and sold it for $100,000
[YouTube: Scammers stole my Invention and sold it for $100,000]

Ik heb hier verder geen ervaring mee en kan ik je enkel adviseren om alleen bij AliExpress te kopen als het een officiële store van een goed aangeschreven fabrikant van betreft. Ik gok dat de kans anders groot is dat je een prul ontvangt.
Ja dat gaan we niet kopen voor een 8-jarige ;). Ziet er heel cool uit maar ook heel gevaarlijk.

Ik probeer Ali ook zoveel mogelijk te mijden, maar in dit geval lijken er weinig alternatieven. Er zijn wel enkele Amerikaanse / Europese shops, maar die verkopen gewoon door van Ali met een serieuze marge.
Ik veronderstel dat als ik bij een winkel bestel met meer dan 90% positieve reviews ik wel goed zit?

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-02 11:22
Hou bij Ali ook rekening met evt. bijkomende kosten (BTW, verzending, douane etc) en de risico's dat je prul ontvangt of misschien een keer garantie wil claimen.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:22

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

Bra-Jo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:38:
Donkerbruin vermoeden dat @Spike_wolf hier misschien wel iets over kan roepen :)
Een klein beetje :) Ik heb enkel wat collectors Items en eigen creaties aan de muur hangen, niets waar ik actief mee zou gaan spelen :P

Het hangt er allemaal een beetje vanaf wat je als "echte" lightsaber ziet. Wil je dat hij ermee kan duelleren met anderen, of gewoon random kartonnen dozen aan gort kan meppen. Of moet hij er beter uitzien dan de goedkope speelgoed dingen. Moet de electronica/geluid beter en betrouwbaarder reageren op beweging. Moet het blad los gemaakt kunnen worden van het hilt. Moet het hilt er gewoon goed uitzien. Zo identiek aan film lightsabers als mogelijk, of moet het een random plastic of aluminium ontwerp zijn, etc.

Er zijn een aantal groeperingen voor dit soort spul.

Het goedkope gelicenseerde speelgoed.
Het duurdere gelicenseerde speelgoed, denk de hasbro ForceFX lightsabers.
Het nog duurdere gelicenseerde speelgoed dat bijna exclusief in de Disney parken verkocht wordt.
Aluminium spul dat in China zonder licentie geproduceerd wordt en vooral bedoeld is om ruig mee te spelen maar dat nog prima potentie heeft om te breken tijdens een duwel.
(Custom) aluminium spul dat door kleine bedrijfjes of eenmanszaakjes zonder licentie geproduceerd wordt maar waar ze zich vol richten op stevigheid, uiterlijk en kwaliteit.

Het goede spul is gewoon schrikbarend duur, omdat het vooral handwerk is, van goede kwaliteit, sterk, etc. Dan ontkom je niet aan een saber van €400+ Maar dan heb je ook iets waar je flink mee in het rond kunt zwaaien.

Gaat het echt alleen om ermee spelen, dan zou ik zelf naar ene Hasbro saber kijken. Die zien er goed uit en zijn kwalitatief helemaal prima als speelgoed dat veel gebruikt wordt.
Gaat hij er meer mee 'vechten' dan zou ik gewoon met een generiek ding van Ali beginnen (even opletten dat de shop en het product een flinke hoeveelheid goede beoordelingen hebben), daar kan een tijd mee vooruit, en is meer dan goed genoeg om eventueel te beginnen met serieus duelleren.
De sabers in het hogere segment kun je altijd naar doorgroeien als dat is wat hij daadwerkelijk wil, maar in dat geval is een Ali ding een prima start zonder gelijk een hele grote aanslag op de bankrekening te zijn.

Als hij het serieus als sport overweeg kun je ook bij Force Academy of La Prime ofzo gaan informeren wat zij specifiek gebruiken of aanraden als sport sabers.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-01 14:08
Ja toevallig heb ik er veel ervaring mee.

Ik ben rebelchumps op youtube, je kunt op mijn kanaal veel reviews vinden van lightsabers (saberforge, ultrasabers, vaders vault etc) Maar ik ben de laatste tijd wat actiever met andere hobbies :)

Hopelijk is dit linkje toegestaan naar mijn playlist: (110+ lightsaber reviews)
YouTube: Electrum Saberscraft Evo Flex - Hilt Review

(ik vraag niet om subs, likes etc, met het delen van me link hier gewoon puur voor de orientatie van je aankoop, ik ben niet meer zo actief op YT dus het maakt mij allemaal niet meer uit :) )

Ik persoonlijk ben altijd een fan geweest van saberforge sabers maar ivm de import kosten etc het niet waard in NL, aliexpress sabers zijn het ook niet waard in mijn optiek (YDD etc)

Het betere spul is vaders vault, Sabertrio en sabermach, ik ken deze mensen ook persoonlijk.

Een neopixel setup is het mooist voor de volledige ervaring met een proffie board of Plecterlabs soundboard.

Maar ik neig vaak toch nog naar een inhilt LED setup omdat er weinig stuk aan kan gaan, goedkoop is en goed werkt maar je mist alle neopixel effecten uiteraard.

Mijn favoriete saber is mijn sabermach spectre neopixel lightsaber (kanan jarrus) en de Vaders Vault Hero die ik helaas ooit verkocht had :(

Voor iemand van 8 zou ik idd niet te duur beginnen en met een hasbro FX aan de slag gaan voor hem, en een ali express saber als hij wilt gaan saber spinnen/ duelen, kies dan wel voor een 1 inch diameter blade en niet de 7/8 inch want die zijn te fragiel voor het duelen.

Mijn kids hebben een Pachstore Shiva maar die maakt de eigenaar niet meer. Robuust, simpel en gemaakt om 1000x te laten vallen op de grond en elkaar te meppen.

Mijn 3 jarig zoontje heeft trouwens onze vorige TV kapot geslagen met een lightsaber :+
Just a tip niet laten spelen in de huiskamer :P

[Voor 79% gewijzigd door Wowhead op 07-01-2022 11:16]

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:25
Ik heb er zelf 4. 2 van Hasbro (die wat duurdere) en 1 zelf gemaakt in Disneyland Californië en nog eentje gekocht in Galaxy's Edge, ook een wat duurdere.

Ik heb:
- Luke (Disneyland)
- Anakin (Hasbro)
- zelf gemaakt
- Rey (Hasbro)

Middelste is uit Disneyland..

Foto van alles aan:

Dit was tijdens het in elkaar zetten ^

Dit is die van Rey: https://www.gator.nl/en/s...k-series-replica-1-1.html en die komt vandaag binnen toevallig

Die laatste was het duurst de andere allemaal rond de 180/200,-

Bij Disney kan je trouwens verschillende maten blade kopen, zodat er ook een kind vriendelijke versie is. De kortere is 80 cm geloof ik.

[Voor 12% gewijzigd door ex87 op 07-01-2022 11:54]

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:12
https://imperialsabers.com/products/ij hier hoorde pas over op een podcast, die leek me persoonlijk wel interessant. Je kan er ook "echt" mee duelleren zonder dat het kapotgaat. Je koopt de hilt en dan bij accessoirs koop je de buis waar het licht in wordt gereflecteerd.

Maar wat wordt er bedoeld met een "echte" lightsaber? Wil je er echt mee vechten? Of ophangen?

Something something

• Wowhead
SeenD schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:46:
https://imperialsabers.com/products/ij hier hoorde pas over op een podcast, die leek me persoonlijk wel interessant. Je kan er ook "echt" mee duelleren zonder dat het kapotgaat. Je koopt de hilt en dan bij accessoirs koop je de buis waar het licht in wordt gereflecteerd.

Maar wat wordt er bedoeld met een "echte" lightsaber? Wil je er echt mee vechten? Of ophangen?
Niet kopen zwaar overpriced relabeled OEM producten.

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:12
Wowhead schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Niet kopen zwaar overpriced relabeled OEM producten.
Ok, wie maakt ze dan? En kun je ze daar beter kopen?

Something something

• Wowhead
Dat zijn YDD sabers, je kunt dat makkelijk herkennen aan de positionering van de recharge port en de twee grub screws.

Als je goedkope duel lightsabers wilt zoek je op YDD op ali express. Maar hou er rekening mee dat er heel veel resellers zijn die zich voordoen als de official store en bijvoorbeeld de YDD darksaber voor 500 euro verkopen terwijl het maar 100~euro kost. (tevens de V1 is troep)

Je kan YDD ook rechtstreeks emailen hun verkopen aan iedereen.

Het veiligst is om Aaron Lin te benaderen van the Pachstore, geef aan dat je dit via rebelchumps hebt vernomen, dan weet hij voor het verschepen naar NL wat hij moet doen etc voor je. Omdat via ali etc je vaak genept word met producten die niet overeenkomen met de fotos.

Ik ben zelf geen fan van budget sabers als die jij liet zijn ivm de inhilt LED vaak een quad-cree is in plaats van een tri-cree, de blade die mee geleverd word slechte folie heeft voor reflectie van licht en de tip vaak afbreekt of afvalt ivm het gelijmd is in plaats van schroefdraad + lijm.

Resulteert in een zwakke brightness, muddy kleuren, een slechte achterhaalde soundboard die niet gevoelig is en voor geen meter klinkt, slechte flash on clash response, en een batterij die stuk gaat na een tijdje en die is meestal hardwired op het board dus moet je gaan knutselen om dat te fixen. maar goed het is goedkoop.

Voor 400 dollar/euro zou ik al naar vaders vault kijken hun entry level model is al vele vele malen beter dan het meeste op de markt in die prijs klasse en is gemaakt voor alle aspecten van custom sabers.

[Voor 60% gewijzigd door Wowhead op 07-01-2022 14:05]

• mathias82
Bedankt voor alle reacties! Het was een gokje, maar gelukkig zitten er hier blijkbaar echte kenners bij.

Het budget zou ik toch rond de 150-200€ willen houden, dat vind ik eigenlijk al aardig veel voor een 8-jarige.

@Wowhead Je spreekt van YDD sabers, die had ik eigenlijk nog niet gevonden. Ik had wel LGT gevonden, die zien er op het eerste zich wel degelijker uit dan YDD. Meer specifiek had ik deze gevonden: https://nl.aliexpress.com...8148356.19.21f3192ao054QX Heb je toevallig ervaring met dat merk? Ik ga vanavond zeker je Youtube kanaal checken!

@ex87 Wij zijn toevallig enkele maanden geleden in Dysneyland Parijs geweest, maar de "build your own lightsaber" was gesloten door Corona. Onze zoon zou graag een willen zoals die rechts boven op je eerste foto. Is dat die van Disneyland?

• Miguel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:57
mathias82 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:07:
@ex87 Wij zijn toevallig enkele maanden geleden in Dysneyland Parijs geweest, maar de "build your own lightsaber" was gesloten door Corona. Onze zoon zou graag een willen zoals die rechts boven op je eerste foto. Is dat die van Disneyland?
Die in de grijze case komt uit Disney World (Orlando) of Disneyland California (galaxy's edge in beide parken). Wij hebben die daar toen ook gekocht.

De saber uit Disneyland Parijs is niet te vergelijken en veel goedkoper (ook van materiaal en bouwkwaliteit).

• Wowhead
LGT is de tegenhanger in china van YDD, het is min of meer het zelfde.

Ik heb dit model niet gereviewed destijds, wel gesproken met de eigenaar om hun producten te reviewen maar uiteindelijk was ik rond die tijd al niet zo bezig met lightsabers reviewen hehe.

Leuke degelijke saber, hij heeft een fat neck dus volgens mij moet hij wel licht duelen aan kunnen, meestal moet je hier bij thin necks/Luke type custom sabers op letten, maar sinds hij 8 is dat prima. Een goeie keuze voor die prijs.

Dit type soundboard is wel wat karig en de gyrosscope is niet super gevoelig/accuraat, maar goed voor een jong iemand super mooi en veeeeeeel beter dan ik op die leeftijd had (stuk hout)

Let wel goed op de 3 verschillende modellen, ze zijn intern compleet verschillend in hilt LED vs Neopixel de duurste is inclusief een proffie board en een neopixel blade.

Ik zou niet voor de duurste gaan, want je weet niet hoe goed de installatie van de soundboard is gedaan en of ze een 3D printed chassis gebruiken of niet en of de neopixel blade corncob effect heeft.

Zoeizo zit er geen externe recharge port op de hilt dus je moet de pommel werwijderen om de saber op te laden (dat is geen probleem, maar ik vermoed dat je eerst de speaker moet verwijderen en daar achter de recharge port gewired zit, en dat is meestal een lelijke oplossing maar voor 110 dollar prima.

[Voor 28% gewijzigd door Wowhead op 07-01-2022 15:33]

Acties:
  • +34Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50

Thompson

Beeromaniac

Ik heb geen nuttige bijdrage aan dit topic maar ik wou gewoon even zeggen dat dit is waarom Tweakers zo'n gave community is. Een vraag waarvan ik echt dacht "huh? for real?" En er komen gewoon mega goede serieuze antwoorden en daardoor vind ik de vraag ineens ook veel minder raar en het onderwerp tof d:)b

Beeromaniac

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Thompson schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:38:
Ik heb geen nuttige bijdrage aan dit topic maar ik wou gewoon even zeggen dat dit is waarom Tweakers zo'n gave community is. Een vraag waarvan ik echt dacht "huh? for real?" En er komen gewoon mega goede serieuze antwoorden en daardoor vind ik de vraag ineens ook veel minder raar en het onderwerp tof d:)b
Mee eens! Prachtig topic, moet mezelf er nu ineens van weerhouden om een lightsaber te bestellen terwijl ik dit voorheen nooit zelf had bedacht :+

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:25
mathias82 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:07:

Ja, dat is de Disneyland versie van Luke's lightsaber. https://sabersourcing.com...y-star-wars-galaxys-edge/

Komt uit deze winkel: https://disneyland.disney...op-handbuilt-lightsabers/ < sorry dat is de zelfbouw ervaring. Naja goed, in Galaxy's Edge (het Star Wars park) zit dus een winkel die vooral lightsabers verkoopt.

[Voor 30% gewijzigd door ex87 op 07-01-2022 22:49]

• mathias82
@Wowhead Ik heb je video's op Youtube gecheckt, deze zijn heel goed gedaan. Je Engels is ook heel goed! De sabers vallen wel buiten het budget, dus ik denk dat we toch op Ali gaan kopen.

Ik denk dat we uiteindelijk voor deze van TXQ gaan: https://nl.aliexpress.com/item/4000148707277.html Ik veronderstel dat die van kwaliteit wel vergelijkbaar is met de LGT (https://nl.aliexpress.com/item/1005001688907590.html)? De reden is dat ik van de LGT verkoper geen enkel antwoord op mijn vragen krijg (zelfs na 2 dagen) en TXQ antwoordt onmiddellijk. Bij TXQ kunnen ze ook zonder meerprijs een korter zwaard van 56cm ipv 82cm leveren, wat voor onze zoon veel beter gaat zijn.

• blanc16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-01-2022
de is ook Nederlandse website https://kenjosabers.nl
deze heb verschillende soundboars voor elk doeleinden en prijs

• Wowhead
Even gekeken maar dit is ook weer een reseller die een dikke marge vraagt, ik zou hem lekker overslaan.

• mathias82
blanc16 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 03:38:
de is ook Nederlandse website https://kenjosabers.nl
deze heb verschillende soundboars voor elk doeleinden en prijs
Deze had ik ook gevonden in het begin van mijn zoektocht en wou eerst daar bestellen. Ik had ook dit filmpje over deze firma gevonden: YouTube: Deze Star Wars-lightsabers uit Rotterdam zijn wereldwijd in trek (ui...
Wowhead schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:22:
Even gekeken maar dit is ook weer een reseller die een dikke marge vraagt, ik zou hem lekker overslaan.
Ik had daarna inderdaad ergens gelezen dat het gewoon TXQ sabers zijn. Ik moet zeggen dat ik het filmpje hierboven heel misleidend vind, het lijkt net of ze de sabers zelf ontwerpen en je in het volgende filmpje een factory tour te zien gaat krijgen :P
EDIT: Blijkbaar gaat het filmpje niet over deze firma

[Voor 3% gewijzigd door mathias82 op 13-01-2022 08:22]

• Wowhead
haha ja dat is het probleem met veel van deze resellers/dropshippers, ze geven mooie namen aan de sabers, gebruiken mooie fotos en filmpjes en een gelikte website met jaren 90 tellsell achtige sleuzen haha.

Er is altijd veel rumeur binnen de custom saber communities over resellers.
Het probleem is hun marketing is gelikt en geven sabers weg aan bijvoorbeeld aan bright.tv voor een review wat gewoon een verkapte informercial is waarbij de desbetreffende reviewer vaak geen of heel weinig ervaring heeft met wat er nu daadwerkelijk te verkrijgen is op de markt in die prijs segmenten.

Het is en blijft een grijs gebied met custom sabers ivm Disney dus zal het altijd zo blijven dat je dit soort praktijken krijgt.

• blanc16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-01-2022
het klopt dat het allemaal resellers of tellsellers met dikke marge zijn
maar is het in deze tijd niet met alles
ook ik heb dat filmpje van Bright TV gezien maar wat heeft dit te maken met kenjosabers
ik heb nergens gezien dat filmpje uit Rotterdam en kenjosabers uit Vinkeveen iets met elkaars te maken hebben
maar terzijde ik had kenjosabers op gegeven vanwege dat het in Nederland is en misschien wat meer vertrouwen geef in deze grijs gebied
maar als je liever de gok neem bij aliexpress
ik heb er nog wel één voor jullie https://www.artsabers.com o je deze zit ook in de zelfde grijs gebied

• mathias82
@blanc16 Je hebt gelijk, op he tweede zicht lijkt het filmpje niets met Kenjo Sabers te maken te hebben. Ik had het op Youtube gevonden door op "Kenjo Sabers" te zoeken, dus ik dacht dat het wel over die firma zou gaan.

Ik ben zelf van België dus niet vertrouwd met de Nederlandsche geografie ;) Rotterdam weet ik uiteraard wel liggen, Vinkeveen iets minder :)

Dit lijkt de webshop te zijn van Roy Gilsing uit het filmpje: https://wannawanga.com/ Excuses voor de verwarring, ik heb de post aangepast.

• mathias82
De lightsaber is vandaag aangekomen!

Hij ziet er heel knap uit, net "echt". En dus met een korter zwaard van 56cm, ideale lengte voor een 8-jarige.

Hij is nu aan het opladen, ben benieuwd!

[Voor 6% gewijzigd door mathias82 op 20-01-2022 17:20]

• mathias82
Eerste snelle review:

Pluspunten:
  • Het gevest is heel knap gemaakt, uit metaal en perfect afgewerkt
  • Het zwaard geeft veel licht, genoeg licht om als "zaklamp" te kunnen dienen en ook in verlichte kamers nog fel te schijnen. Met de "speelgoed" zwaardjes moet je al het licht uitdoen om iets te zien.
  • Smooth swing werkt erg goed, is gevoelig en nauwkeurig
  • De primaire kleuren (rood, groen, blauw) zijn heel goed
  • Je kan het zwaard aanzetten door ermee te schudden en dat werkt feilloos
Minpunten:
  • Soundfonts zijn niet goed: het is helemaal niet duidelijk welke soundfont actief is en ze lijken ook niet "juist". Er is een soundfont van Han Solo, die zelfs geen lightsaber heeft...
  • Geluidskwaliteit van de speaker is niet erg goed, wel beter en luider dan bij "speelgoed" versies maar niet zuiver
  • Bij de gemengde kleuren (bijvoorbeeld oranje) zie je primaire kleuren, het licht is niet helemaal goed gemengd
  • Je moet vrij hard slaan om een "flash on clash" te krijgen en zelfs dan werkt het niet altijd
Onze zoon is er heel blij mee, ik vind het persoonlijk de 145€ niet waard. Hij wou absoluut de saber "van Luke", maar met een "standaard" gevest had deze maar de helft gekost.
Het is vooral spijtig van de soundfonts, dat hadden ze met relatief weinig moeite veel beter kunnen krijgen.

I guess you get what you pay for, de sabers van 300€ zullen bovenstaande gebreken waarschijnlijk niet hebben, maar dat vind ik toch echt teveel voor wat uiteindelijk speelgoed blijft.

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:29
Bedankt voor de review!

Persoonlijk ben ik mijzelf ook aan het verdiepen in Lightsabers.
Proffie boards is wel echt waar mijn hart als Tweaker ligt. Echter met twee kinderen denk ik te weinig tijd en ze gaan al gauw richting de 400 EUR.

Xenopixel v2 heeft ondertussen een prima functie pakket. Wat voor mij meer dan voldoende is.
Van niks naar dit is denk ik al voldoende voor een glimlach op mijn gezicht. Plus het zelf kunnen toevoegen van fonts vind ik leuk. Second Sister font van de Fallen Order game lijkt me heel cool! _/-\o_

Kenjosabers is denk ik de grootste en bekendste Nederlandse LGT ''reseller''.
De ''Premium Neopixel'' is denk ik de Xenopixel V2 variant.
https://kenjosabers.nl/pr...ce?variant=41038417199273
Deze gaat echter ook al gauw naar de 300 EUR.

Deze meid vermeld niet welke core het is, maar ik vermoed de Premium Xenopixel
https://www.youtube.com/watch?v=nrjo5o66wTE&t=803s
Leuk kanaal. Zeker als je de plezier op haar gezicht ziet!

Andere optie is Padawan Outpost.
https://padawanoutpost.co...enopixel-saber-model-beta
Deze wordt in de community heel goed aangeschreven. Enige nadeel is dat ze in de UK zitten.
Dus met extra import en BTW kosten ga je ook al weer gauw richting die 275 EUR.
Tenzij één van jullie nog een goede (lees goedkope) optie heeft om vanuit UK iets hierheen te krijgen.

Afgelopen week in contact geweest met https://lightsaberexpert.nl/collections
De collectie is meer dan prima. De prijs is prima. De communicatie verloopt prima.
Enige nadeel is dat hun aangeven dat de Xenopixel core ontwikkeld is door hun en je de software kan updaten als hun dat hebben gedaan en je zelf geen fonts kan toevoegen. Ook bieden ze op verzoek Proffie sabers aan voor een mooie prijs. Alleen geven ze wel aan dat ze hier geen software ondersteuning op bieden, wat ik heel netjes vind dat ze dat vermelden.

Ook valt er over deze seller niets, maar dan ook niets te vinden op internet qua reviews of dergelijke.
Vind ik toch een beetje tricky, want de optie waar ik nu naar kijk is ook al gauw 200 EUR. En om dat blindelings over te maken vind ik tricky.

Als iemand nog tips heeft heel graag!

• mathias82
@Dubrillion Uiteindelijk importeren al die winkels gewoon van AliExpress. Waarom bestel je daar niet gewoon rechtstreeks?

• Dubrillion
mathias82 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:00:
@Dubrillion Uiteindelijk importeren al die winkels gewoon van AliExpress. Waarom bestel je daar niet gewoon rechtstreeks?
Ik ben bang dat als ik dat doe dat je met de extra kosten alsnog op hetzelfde bedrag komt.
En dan heb ik nul komma nul service. Ik ga me er wel nog even in verdiepen.

Iemand nog andere tips.

• mathias82
Dubrillion schreef op woensdag 21 september 2022 @ 07:51:
[...]

Ik ben bang dat als ik dat doe dat je met de extra kosten alsnog op hetzelfde bedrag komt.
En dan heb ik nul komma nul service. Ik ga me er wel nog even in verdiepen.
Dat valt wel mee hoor. Tegenwoordig rekent Ali de BTW zelf aan dus je zit niet met onverwachte kosten zoals invoerheffingen en BTW. Vele verkopers hebben ook magazijnen in de EU, dus dan heb je helemaal geen extra kosten. Je kan zien van waar een product verzonden wordt als je het koopt.
Wat service betreft: wat versta je onder service? Hersteldienst bij defecten? Dat ga je bij die importeurs ook niet hebben denk ik...

• Dubrillion
mathias82 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:16:
[...]

Dat valt wel mee hoor. Tegenwoordig rekent Ali de BTW zelf aan dus je zit niet met onverwachte kosten zoals invoerheffingen en BTW. Vele verkopers hebben ook magazijnen in de EU, dus dan heb je helemaal geen extra kosten. Je kan zien van waar een product verzonden wordt als je het koopt.
Wat service betreft: wat versta je onder service? Hersteldienst bij defecten? Dat ga je bij die importeurs ook niet hebben denk ik...
mathias82 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:00:
Uiteindelijk toch de gok genomen. Ik kwam op LGT store (één van de officielere) een Darth Revan saber tegen. Die was nu in de aanbieding. Overigens één van de gaafste, zo niet het gaafste karakter uit Star Wars lore. Toen ben ik nog wat gaan Googlen en kwam op Nederlandse ''resellers''. De foto's en omschrijving waren hetzelfde.

Dus nu besteld met Klarna. Normaal geen fan van, want betaal liever gewoon. Echter neem ik voor mezelf een gokje. Ik kon inderdaad kiezen voor het warenhuis in Spanje. Waardoor hij voor het eind van de maand zou moeten aankomen _/-\o_ .

Ik hou jullie op de hoogte 8)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee