Toon posts:

Welke (OLED) TV als monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ctrl-alt-del-f4
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-01 20:38
Ik zoek een?
(OLED) TV als monitor (48" heeft voorkeur)

Wat is je budget?
€1250,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
In 2017 heb ik de keuze gemaakt om een 4K 49" TV aan de muur te hangen en deze te gebruiken als monitor.
Mijn keuze toen was gevallen op een Sony KD-49XD7005. Helaas is deze na 4 jaar (al) kapot gegaan.
Graag wil ik nu een nieuwe TV terug hangen.

Mijn mond viel open toen ik zag wat je tegenwoordig voor rond de €1.000,- kan kopen.
OLED 4K met 120hz, VRR & ALLM was in 2017 een droom.

Ik gebruik mijn TV 70% van de tijd als monitor. Ik studeer momenteel HBO-ICT. Dus mijn werkzaamheden bestaan voornamelijk uit programmeren. De rest van de tijd hangt er een PS4 aan de TV. Hopelijk binnenkort een PS5 of desktop met 3070/80.

Als ik de pricewatch erbij pak zijn er maar 3 keuzen die er voor mij echt uitspringen deze heb ik hieronder in de tabel vermeld.

Waar ik jullie hulp graag bij wil is, welke TV is het beste voor mij?

Natuurlijk heb ik zelf al het nodige uitzoek werk gedaan.
Als je gaat lezen op internet en YouTube video's gaat kijken. Komt de LG als beste naar voren.
Bij Sony is het jammer dat de kleinste maat 55" is, en ik ben (redelijk) teleur gesteld in het merk.

Als ik het goed begreep heeft de Phillips TV geen goede ondersteuning voor 4K 120hz met VRR? Je moet dan spelen met een verticaal gehalveerde resolutie?

Moet ik nog andere TV's overwegen?

Voor de burn in van OLED ben ik niet echt bang, ik kan mijn taakbalk van Windows verbergen. En software moet hier ook flink bij helpen. Zit hierin nog veel verschil in tussen LG & Phillips? Ik las dat LG pixel shift heeft, bied Phillips eenzelfde functie? Het dimmen van statische objecten doen ze beiden.