Ik zit in een klassieke bomen/bos situatie denk ik. Dus jullie hulp/doorverwijzingen worden sowieso gewaardeerd ;-)
Mijn situatie:
Mijn vrouw heeft 2 (tweedehandse) kroonluchters gekocht voor in de woonkamer. Naast het ophangen van deze loeizware units (ca 10kg/stuk) aan een jaren 30 gipsplafond (komt wel goed.. klussen kan ik wel), zit ik te stoeien met de lampen die ik er in wil steken.
Ik maak voor diverse andere lampen gebruik van HomeAssiatant en een sonoff zigbee brigde (tasmota flashed)
eisen aan de lampjes voor in de kroonluchters:
Wat we ook nog graag zouden willen:
Wie heeft de google skills (of ervaring) om het volgende te vinden:
slimme E14 lampen, die voldoen aan de volgende eisen
Mijn situatie:
Mijn vrouw heeft 2 (tweedehandse) kroonluchters gekocht voor in de woonkamer. Naast het ophangen van deze loeizware units (ca 10kg/stuk) aan een jaren 30 gipsplafond (komt wel goed.. klussen kan ik wel), zit ik te stoeien met de lampen die ik er in wil steken.
Ik maak voor diverse andere lampen gebruik van HomeAssiatant en een sonoff zigbee brigde (tasmota flashed)
eisen aan de lampjes voor in de kroonluchters:
- De fittingsmaat is E14, er gaan er per luchter 6 in.
- De lampen worden aangestuurd via een zigbee inbouwdimmer van ecodim. Dit vanwege onze eisen dat de verlichting te allen tijde ook via de wandschakelaars te bedienen (en te dimmen!!!) moet zijn. Zonder telefoon, door mijm oma
Wat we ook nog graag zouden willen:
- Instelbare lichttemperatuur (kleuren is leuk, maar geen doorslaggevende factor). Minimale temperatuur moet rond de 2000K liggen.
Wie heeft de google skills (of ervaring) om het volgende te vinden:
slimme E14 lampen, die voldoen aan de volgende eisen
- Instelbare kleurtemperatuur vanaf max. 2000K (voorkeur zigbee, maar andere protocollen kunnen overwogen worden
)
- Dimbaar via homeassistant EN bedrade wanddimmer