Toon posts:

Teletekst probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony KV 32FS60 breedbeeld. Bij de specs staat dat er 500 teletekst pagina's in het geheugen worden geplaatst. Echter merk ik daar niets van. Als ik een pagina intoets moet ie gewoon zoeken en op de subpagina's moet ik gewoon wachten. Stel een pagina heeft 3 sub pagina's dan moet ik wachten tot aze alle drie voorbij zijn geweest waarna ik wel tussen die drie kan schakelen. Ik weet dat bij anderen een pagina direct op het beeld komt na intoetsen van het pagina nummer. Iemand een verklaring?

Als dit niet het juiste forum is graag even aangeven waar ik terecht kan met ditr soort vragen (niet bij Sony zeggen....)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik heb hetzelfde met mijn Philips breedbeeld. Hij onthoudt ze pas als ie ze in dezelfde sessie al een keer gehad heeft.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Het is natuurlijk logisch, dat je direct na het inschakelen van een bepaalde zender, je niet direct de beschikking hebt over alle teletekst-pagina's. Eerst moeten ze een keer langsgekomen zijn.
Na ongeveer een minuut zou je bijvoorbeeld alle sportpagina's achterelkaar moeten kunnen bekijken.

Bottom-line, een pagina kan pas in het geheugen worden opgeslagen, als hij een keer is langsgekomen. (dit geld i.h.b. voor rouleer-pagina's!)

Houdoe

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet niet hoe het met tv's zit, maar mijn tv kaart (Miro PCTV Pro) grabt ze gewoon allemaal in 1 sessie, dus in zeg maar 10 seconden heb je alle 1000+ TT pagina's in je geheugen... Inclusief subpagina's enzo...

Waarom zou dat bij tv's niet werken? Hoeveel MB heb je nou helemaal nodig voor teletekst?

Verder sluit ik me aan bij Witte

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:39
Volgens mij moet dat bij een tv ook zo werken, anders is het effect van 500 pagina's geheugen ook weg. Daar komt nog bij dat de tv niet hoeft te wachten tot je de teletext knop in druk met het scannen van pagina's. Het lijkt me logisch dat de tv dat doet wanneer er van kanaal gewisseld wordt. Als je na een paar minuten kijken naar teletext switch en nog steeds moet wachten op pagina's is er iets niet goed met de tv.

Verwijderd

Hmmmm... Moet je niet eerst ergens aangeven welke 500 pagina's hij in het geheugen moet stampen? :?

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 08:41

olafhartong

Erm...

Het lijkt me stug dat hij alle 899 pagina's in 10 seconden kan bufferen aangezien ze (bij ons dan) in een carrousel van 1 minuut ongeveer draaien dus dan zou hij al je kanalen continu moeten grabben anders kan het nooit zo snel...

Verder zou je ook niet hoeven moeten aangeven welke pagina's je zou willen hebben hij zou alles gewoon zelf moeten bufferen.
Pagina: 1