Kan niks opslaan op externe harde schijf na Time Machine

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesazter
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-01-2022
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe externe harde schijf (Seagate Expansion USB 3.0 - Externe Harde Schijf 2 TB) waar ik bestanden in wil opslaan. Ik heb Time Machine er gelijk aan gekoppeld, maar nu kan ik helemaal geen bestand op de harde schijf zetten. Ik kan ook geen mappen aanmaken. Ik krijg geen foutmelding, maar er gebeurt gewoon niets. Komt dat omdat er een kopie van Time Machine erop staat, waardoor de harde schijf niet voor andere dingen te gebruiken is?

Ik heb het geprobeerd op een Macbook Air en Macbook Pro. De structuur van de externe harde schijf is APFS.

> Hoe kan ik bestanden opslaan op de externe harde schijf naast Time Machine die erop staat?

Bedankt alvast voor enige informatie!

Groet,
Deesazter

[ Voor 15% gewijzigd door Deesazter op 06-01-2022 18:16 . Reden: Deel van de oplossing zelf gevonden ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:36

nelizmastr

Goed wies kapot

Een time machine schijf kun je in de basis alleen daarvoor gebruiken.
Je kunt wel partities maken met disk utility en dan 1 voor time machine en 1 voor data.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesazter
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-01-2022
Dank voor je antwoord, Nelizmastr. Ik wist niet dat je partities kon maken maken met een externe harde schijf. Handig! Ik heb via de site van Apple ontdekt dat ik APFS-volumes kan toevoegen. Heb nog niet geprobeerd om de Time Machine in één van de volumes te zetten, maar dat moet vast lukken.

Wist overigens niet dat als je Time Machine aan een externe harde schijf koppelt, dat de externe harde schijf alleen daar nog voor beschikbaar is. Good to know.

Dank voor je antwoord nogmaals!
Groet.