High end Mini ITX Gaming PC met 3080 Ti / 3090

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noblearistocrat
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21-05-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, misschien streamen. 4k moet goed mogelijk zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute maximumprijs maar mag rond de 5000 Euro liggen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, toetsenbord heb ik al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een 3080 Ti, omdat die wel in een kleinere case past. Anders zou een 3090 ook kunnen. Verder gewoon alle componenten dicht bij maximaal (maar geen threadripper). Voor de case misschien een Cooler Master NR200P Max? Maar weet het eigenlijk niet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het belangrijkste is dat de case zo klein mogelijk is (met goede koeling), en zo stil mogelijk. De reden hiervoor is omdat ik vind dat bijv. mid towers lelijk en veel te groot zijn. Verder heb ik geen behoefte aan RGB oid. Kan wel maar niet heel belangrijk. Dus ik dacht aan een mini ITX case.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Hulp met het kiezen van de componenten, want ik heb nog nooit een PC zelf gebouwd. Ik zoek eigenlijk gewoon het maximaal haalbare, ik heb zelf geen idee omdat ik me hier al jaren niet meer in verdiept heb.

[ Voor 5% gewijzigd door noblearistocrat op 06-01-2022 17:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noblearistocrat
Oh ja, ik dacht er ook aan om gewoon dit te kopen: https://www.caseking.de/e...0-king-deal-ckpc-742.html

Omdat ik redelijk lui ben en het bestellen van alle componenten etc. me allemaal veel moeite is. Is dit een beetje een goede deal of kan ik het beter zelf bouwen? Ik vind het bijv. vervelend dat de SSD maar 1TB is in die build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 20:01

Solid Seal

3D Printer N00b

Gezien het feit dat je uberhaupt 5k wilde uitgeven lijkt mij het makkelijk om een losse SSD erbij te kopen en die zelf erin te zetten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noblearistocrat
Solid Seal schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:55:
Gezien het feit dat je uberhaupt 5k wilde uitgeven lijkt mij het makkelijk om een losse SSD erbij te kopen en die zelf erin te zetten .
Ja dat kan, maar ik weet niet of het systeem zelf ook goed is. Volgens mij is het moederbord een beetje goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

noblearistocrat schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:37:
[...]

Ja dat kan, maar ik weet niet of het systeem zelf ook goed is. Volgens mij is het moederbord een beetje goedkoop.
Geen idee. hoe duur zou een moederbord moeten zijn voor een beetje gaming ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:18
noblearistocrat schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:37:
[...]

Volgens mij is het moederbord een beetje goedkoop.
Wat vind jij goedkoop? pricewatch: Gigabyte Z590 Vision G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:32
Dat systeem van de casekings is gebaseerd op een ATX moederbord (check de specs Gigabyte Z590 Vision G), en op een CPU die inmiddels in de meeste benchmarks voorbijgelopen wordt door zijn flink zuinigere met stroom en bijna €100 goedkopere opvolger uit de i7 serie (zie https://tweakers.net/pricewatch/compare/1659404;1737848/).

Wil je mini ITX of wil je lui zijn ? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 06-01-2022 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Denk dat je voor de helft van die 5k ook prima kan gamen de komende jaren en dan kan je de rest v an je geld aan mij geven ;P

Maargoed ik kan natuurlijk niet in jou hoofd kijken .. als jij zoveel wil uitgeven is dat prima :)

Maar denk niet dat een 500 euro mobo heeeeel veel meer beter is dan eentje van 200 of 100 voor gaming maar ik kan het fout hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noblearistocrat
Solid Seal schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:41:
[...]

Geen idee. hoe duur zou een moederbord moeten zijn voor een beetje gaming ?
Ik bedoel relatief vergeleken met de andere onderdelen.. Als je een GPU van 2000 Euro hebt is een moederbord van 200 Euro niet echt gepast denk ik. Maar ik ben geen expert.
martyw schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:43:
Dat systeem van de casekings is gebaseerd op een ATX moederbord (check de specs Gigabyte Z590 Vision G), en op een CPU die inmiddels in de meeste benchmarks voorbijgelopen wordt door zijn flink zuinigere met stroom en bijna €100 goedkopere opvolger uit de i7 serie (zie https://tweakers.net/pricewatch/compare/1659404;1737848/).

Wil je mini ITX of wil je lui zijn ? ;)
Ja klopt maar was zo'n beetje de kleinste case met goede specs die ik kon vinden. Dus het heeft achterhaalde onderdelen, dat vermoedde ik al. Ik ben wel lui maar ook kieskeurig, ik wil graag de meest "up-to-date" onderdelen, eigenlijk het best mogelijke. Kun je me dan een mini ITX build aanraden? Ik vind het uiteindelijk niet erg om het zelf te bouwen.
Solid Seal schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:47:
Denk dat je voor de helft van die 5k ook prima kan gamen de komende jaren en dan kan je de rest v an je geld aan mij geven ;P

Maargoed ik kan natuurlijk niet in jou hoofd kijken .. als jij zoveel wil uitgeven is dat prima :)

Maar denk niet dat een 500 euro mobo heeeeel veel meer beter is dan eentje van 200 of 100 voor gaming maar ik kan het fout hebben.
Ik wil gewoon een systeem dat op 4k alle games op maximaal kan spelen. Voor de komende jaren hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:32
Deze review is voor een momenteel niet leverbare variant van de Cooler Master MasterBox NR200P Zwart. Zoek hier een AIO van maximaal 280 mm en een voeding van 750 Watt of meer in SFX formaat bij en je hebt een vergelijkbare kast. Vervang de CPU die in de recensie gebruikt wordt door bv degene die ik in mijn vorige post noemde en zoek in Pricewatch een Z690 moederbord, bv. de opvolger van de gebruikte Asus in die test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-05 20:21
Dit misschien een optie? Klein en snel! https://www.caseking.de/e...ce-rtx-3080-sipc-365.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:28
Voor een budget van dit formaat is zelfbouw geen slechte optie. Die systemen die hier genoemd worden zijn te duur omdat de CPU's gewoon verouderd zijn. Een 12e generatie intel cpu is makkelijk mogelijk...

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Pagina: 1