Zonwering IN dubbel glas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:40
Wij zijn bezig met de aankoop van nieuwe kunststof kozijnen met dubbel glas.

In de showroom hebben we een voorbeeld gezien van zonwering (luxaflex-achtig) tussen glaspanelen in en te bedienen door een schuifmechanisme aan de buitenzijde van het glas.

Op zich vinden we dit wel interessant omdat we dan geen gordijnen in keuken (boven de wasbak, dus spetters) en de achterdeur hoeven te hangen.

Het is echter nogal prijzig (ruim € 1700 voor 3 ramen) en hoe lang gaat dit mee ? Als het schuifsysteem defect is kan het niet meer bediend worden, er zit wel garantie op, maar na 10 jaar moet het nog wel werken.

Iemand hier ervaringen mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:50
Screenline heet dat volgens mij. Interessant systeem, maar inderdaad een probleem als het defect raakt. Verder geen ervaring mee helaas.

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door FrankSpin op 15-07-2023 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:19
Hebben wij hier al een paar jaar in een deur zitten (keuze van vorige bewoners). In onze situatie de enige manier voor raambekleding. Werk prima, maar in de praktijk (en dat geld ook voor de andere lamellen in ons huis), stel je deze één keer in zoals je ze wilt hebben en daarna raak je ze amper nog aan. Het is geen hele ingewikkelde techniek, dus ik verwacht niet dat het snel stuk gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door GermanPivo op 07-01-2022 08:46 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:16
Noppesnada schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:54:
Wij zijn bezig met de aankoop van nieuwe kunststof kozijnen met dubbel glas.

In de showroom hebben we een voorbeeld gezien van zonwering (luxaflex-achtig) tussen glaspanelen in en te bedienen door een schuifmechanisme aan de buitenzijde van het glas.

Op zich vinden we dit wel interessant omdat we dan geen gordijnen in keuken (boven de wasbak, dus spetters) en de achterdeur hoeven te hangen.

Het is echter nogal prijzig (ruim € 1700 voor 3 ramen) en hoe lang gaat dit mee ? Als het schuifsysteem defect is kan het niet meer bediend worden, er zit wel garantie op, maar na 10 jaar moet het nog wel werken.

Iemand hier ervaringen mee ?
Heb het hier in de badkamer geplaatst en bevalt prima. Je stelt het niet vaak in. En hoeft ze nooit meer schoon te maken. Een vriend van mij heeft het al 10+ jaar met elektrische motor via domotica aangestuurd; daar draait de hele dag de motor kleine stukjes om de zon tegen te houden als de zon er volop staat en is het open als er geen zon op staat.
Wat betreft de duurzaamheid denk ik dat het wel goed is.
Mijn glas komt hier vandaan: https://www.glasmaatje.nl...e-jaloezien-tussen-glas-1
Dat kostte mij 270 euro per raam van 60x80 cm. Ik heb ook offertes gezien van 2x en 4x die prijs. Het kan dus lonen om te shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:40
Ik zit helaas een beetje vast ivm de keuze voor kozijnenleverancier die al via de aannemer is gemaakt.

Los van forse prijs zou ik er erg van balen als het defect raakt en ik een heel HR++ glaspaneel moet (laten) vervangen.

Vandaar de vraag om ervaringen.
Pagina: 1