Toon posts:

strobo in pc plaatsen????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik zou graag een strobo, je weet wel, zo'n ding dat licht flikkerd op de maat van de muziek op mijn pc aansluiten.

gaat dat ?
dacht het wel
maar hoeveel kost zo'n ding? en hoe sluit je hem aan?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Mja, lukt prima :)

Maar het beste kan je denk ik een zelfbouw stroboscoop nemen, kost je 3 tientjes ofzo... die dingen zijn wel een stuk minder fel dan een "echte", maar het lijkt me toch niet de bedoeling dat de hele kamer verlicht word ipv alleen de pc ;)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lijkt me een leuk effect voor je fans, dan zie je die in "stapjes" bewegen :P

They made me do it.

Verwijderd

Een stroboscoop flikkert niet op maat van de muziek, da's een rythem light oid.

Wat wil je precies? Wil je het ding echt _in_ je computer (aan de binnenkant) of wil je 'm alleen maar aansturen (=aansluiten) vanuit de PC?

En wil je een stroboscoop (zo'n felwitte lamp die heel snel knippert) of iets anders?

Een strobo _in_ je PC zou ik niet aan beginnen, volgens mij wordt je er helemaal gestoord van..

Overigens kun je die dingen als bouwpakketje kopen, bv. bij www.conrad.nl.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 08:16
mijn idee was ook om een strobos in me pc te bouwen
ik heb een strobos van vriend gekregen..
zo1 die je an je discokampen kan sluiten!
en als ik die uit elkaar haal...
zie je dat het eigenlijk maar ene heeel klein plaatje is met een grote lamp :p

en die ga ik IN mijn pc bouwen
zodat het logo dat ik in de zeikant ga maken verliocht word :p

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 00:10

McFizban

Hackito ergo sum.

Je kunt zo een 12 Volt strobo in je PC zetten. Zorg er wel voor dat je alles in een metalen kastje stopt met een venstertje voor je flitsbuis.
Een strobo geeft namelijk heel veel storing. Dit is zowel via EM pulsen door de lucht als via de voeding.
Je moet dus ook de voeding flink ontstoren door ten minste een flinke elco en een ferriet blok op je voedingslijn naar je strobo te zetten. Beter is nog om er ook een spoel in op te nemen.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

Ik heb een 12V strobo gekocht in een auto-tuning-zaak. perfect afgewerkt in een mooi omhulsel en klaar om vast te schroeven/kleven in je kast enkel 2 draadjes op je fanbus aansluiten en klaar

das de gemakkelijkste manier dacht ik, niet ? ...
prijs 600fr = +/-30gulden ?

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 13:57 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Ik heb een 12V strobo gekocht in een auto-tuning-zaak. perfect afgewerkt in een mooi omhulsel en klaar om vast te schroeven/kleven in je kast enkel 2 draadjes op je fanbus aansluiten en klaar

das de gemakkelijkste manier dacht ik, niet ? ...
prijs 600fr = +/-30gulden ?
ey chronom, bij welke winkel heb je die gehaald?
velleman heeft me iets te weinig keus wat betreft strobo's...

Verwijderd

bij echte tuning zaken voor auto's zouden ze die overal moeten hebben denk ik
ik hab keuze uit ongeveer 4 soorten/groten en elk in verschillende kleuren bij Piloting Center in Ingelmunster(belgië)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik kan me vergissen (weet niet veel van licht enzo af) Maar word zo'n strobo ding niet warm ?
Een extra warmtebron in je PC lijkt me niet fijn in deze warme dagen (nooit eigenlijk)

Geen inspiratie

Verwijderd

Ja, Conrad heeft 'm: *D
Productinformatie

Krachtige stroboscoop met ingebouwde microfoonbesturing. Het stroboscoopeffect wordt geregeld door het ritme. De gevoeligheid van de microfoon en de flitsfrequentie (2 - 17 flitsen per sec.) zijn traploos instelbaar. Door de stevige behuizing van staalplaat is de stroboscoop bijzonder geschikt voor mobiele discotheken of op podia.
Technische spec.: Vermogen 100 mWs · Voedingsspanning 230 V~ · Afm. (bxhxd) 127 x 127 x 180 mm.

Prijs: Hfl. 159,95-
Bestelnr.: 580945-89

Verwijderd

ik moet zeggen ik heb de warmte nog nooit getest omdat het gewoon nooit lang aanligt ...
en de stroboscopen op 12V verbruiken bijna niets, dus dacht ik an minder warmte :)
Pagina: 1