Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickToenink
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-11-2023
Hallo,

Mijn zoon (10 jaar oud) heeft al tijden een wens om zijn defecte Xbox te vervangen.
Eerst was zijn aandacht gefocust op een PlayStation 5 maar die is behoorlijk aan de prijs omdat de onderdelen slecht leverbaar zijn.

Nu heeft hij een Nintendo Switch gezien en is daar naar aan het kijken.
Ikzelf heb 0,0 verstand van beide zaken en wil de ervaren Tweakers bezoeker eens om een mening vragen.
wat kan mijn zoon het best doen?

1) Doorsparen voor PlayStation
2) Kiezen voor Nintendo Switch?

Loopt hij bij een van deze 2 systemen binnen de kortste keren tegen beperkingen of hogere kosten aan?
Hij speelt graag Roblox en adveture games. Wij hebben liever geen maandelijkse abonnementskosten. Hij speelt altijd thuis spellen en wil het liefst via de TV het beeld hebben en geluid ervaren.

Kortom waarom het een of juist het ander? Jullie input wordt hierin zeer gewaardeerd! :)

Naar aanleiding van jullie input, is de keuze gevallen op een XBox S. Dank voor het meedenken!

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickToenink op 16-01-2022 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-05 23:52
Switch heeft als voordeel dat het beschikbaarder is en handheld te spelen valt. Wel verouderde hardware.
PS5 is veel recenter en krachtiger, maar moeilijker te verkrijgen.
Beiden consoles hebben veel spellen beschikbaar, maar ook veel exclusives. Daarnaast kun je naar mijn weten op geen van beide consoles Roblox spelen.
Voor beide consoles moet je voor online spelen een abonnement afsluiten, tenminste dat is voor veel maar niet alle (sommige free to play) spellen het geval.

Dus je zult denk ik eerst moeten bedenken wat je er aan uit wilt geven, hoe lang je er op wilt wachten en welke spellen je wilt spelen.
Lijkt mij handig ook te bedenken wat vrienden/vriendinnen hebben i.v.m. (online) samen spelen.

Overigens een Xbox Series S overwogen? Wel beschikbaar, stuk krachtiger dan een switch en ongeveer zelfde prijs. Kan wel weer geen discs afspelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Goudstalen op 06-01-2022 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:58
Xbox series S geen optie ? Qua prijs interessant !

Je zegt liever geen maandelijkse kosten, maar voor € 9.99 per maand is er Xbox gamepass, met toch wel een uitgebreide library games, die steedt groter wordt. Games zullen ook aangeschaft moeten worden..

Oh en Roblox is er wél voor Xbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:46

DarkSide

theres no place like ::1

Beide zijn top consoles.
Als je lid bent van een telegram groep dan krijg je notitie wanneer een PS5 beschikbaar is. Zonder daar woekerprijzen voor te betalen

het gaat primair om welke spellen je wilt spelen.
-Wil je Mario e.d. spelen. Dan moet dat op de switch
- Wil je Ghost of Tsusima (e.d.) spelen dan moet dat op de PS5.

Wil je roblox spelen. dan kan dat volgens mij alleen op de X-xbox.

Kijk mogelijk of er ook vrienden zijn die een console hebben.
Als vrienden een PS5 hebben kan dat aantrekkelijk zijn qua samen gamen (of games lenen).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
Ik heb beiden. Het voordeel van de PS5 is het feit dat er meer spellen voor beschikbaar zijn, backwards compatible en daardoor enorm veel spellen voor relatief weinig geld verkrijgbaar zijn.

De switch is daarentegen een goede aanvulling vanwege de exclusieve Mario en Pokémon games, en dat deze niet per se een televisie/scherm nodig heeft om te functioneren.

Online spelen op de Switch is goedkoper dan de PS5. PS5 heeft regelmatig leuke gratis spellen maandelijks bij het abonnement.

Naar mijn idee moet er gekeken worden naar welke spellen er gespeeld gaan worden. De PS5 biedt denk ik wel meer plezier op de lange termijn.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNewBlood
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-05 14:49
Ik heb beide waaronder Playstation 5 & Nintendo Switch OLED.

Nintendo Switch (OLED) heeft leuk aanbod qua games, vooral de Pokémon / Super Mario etc.. aanbod.
Nu om echt een shooter of racing op te spelen is het niets voor mij. Ik hou ervan om in de zetel te spelen & op het grote scherm komt deze amper op.

Playstation 5 staat nog niet zoveel op, alleen vind ik wel een vereiste dat je Playstation Plus nodig hebt om te online-gamen zoals Fortnite, Apex of Warzone. Ik wacht vooral nog veel op de spellen die specifiek voor de Playstation 5 zijn gemaakt.

Volledig akkoord met @Goudstalen die het mooi verwoordt ; Dus je zult denk ik eerst moeten bedenken wat je er aan uit wilt geven, hoe lang je er op wilt wachten en welke spellen je wilt spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TheNewBlood schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:14:
Playstation 5 staat nog niet zoveel op, alleen vind ik wel een vereiste dat je Playstation Plus nodig hebt om te online-gamen zoals Fortnite, Apex of Warzone.
Dat zijn nou juist de games waar je géén PS+ voor nodig hebt om online te spelen. ;)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Er zit 0,0 overlap tussen beide consoles. Persoonlijk ben ik opgegroeid met Nintendo en de "iconen" (mario, zelda, metroid) zijn er nog steeds, maar daarnaast ook altijd PC gehad (wat juist weer mega overlap heeft met PS5).

Mijn advies zou zijn: "beide" - ze zijn niet te vergelijken behalve dat het beide consoles zijn. Maar als dat niet kan, en ik zou moeten kiezen, persoonlijk de switch -- maar als vader zou ik de wondere wereld van PC games, indy games, ook mee proberen te nemen ;)

En wat eerder genoemd is: XBOX Series S is een érg goede middenweg ipv de PS5. Zelfde categorie, goedkoper, en eigenlijk alle 'grote' games á la fortnite/apex/etc ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:17
Als Roblox gespeeld moet kunnen worden, dan is deze er alleen voor Xbox van de verschillende consoles.

Qua Xbox is Game Pass ultimate echt wel een aanwinst. Alhoewel ik deze eigenlijk alleen gebruik op de pc. :+

Wij hebben hier zowel de Nintendo Switch als de PS5 als de Xbox Series X staan.
De Switch wordt het meeste gebruikt eigenlijk.
Daarnaast lijkt me als hij al een Xbox had, de Series S wel een goede optie. De X is krachtiger, maar die is ook ruim duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 08:36
Ik zou ook lekker voor een Xbox series S gaan. Hij komt van een xbox af, dus kent dat. De switch is leuk voor de Nintendo exclusives, maar games zijn en blijven erg duur voor die console. Met een Xbox series S heb je met gamepass en enorm gameaanbod. Goedkoper gamen kan bijna niet.

Zelf hebben we een switch lite en PS5. Mijn vriendin gamet op de switch ik op de PS5. Ik vind de switch niets. De exclusives vind ik eventjes leuk, maar boeien me niet genoeg.

[ Voor 30% gewijzigd door Hulleman op 06-01-2022 16:40 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1