• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:53
Help! zojuist mijn eerste Samyang lens ontvangen. Het gaat om de AF 14mm F2.8 EF welke is gemonteerd met de EF-RF adapter op de Canon Eos RP.
De AF werkt niet, zowel het knopje op het objectief als in de menu's op de camera. Ik kan alleen maar in MF schieten volgens de body. Overigens als ik de lens monteer op de body hoor ik de AF motor wel kort geluid maken in de lens.

Nu weet ik dat er via een lensstation updates van de firmware op het objectief kunnen worden uitgevoerd. maar voordat ik zo een ding aanschaf wil ik eerst weten of de AF niet gewoon kaduuk is in plaats van de firmware die niet lekker loopt. Ik hoop dat er iemand op dit forum is welke er 1 heeft.

Alvast dank!

[Voor 9% gewijzigd door bakkie1985 op 06-01-2022 15:04]

Canon EOS RP - Canon EOS R6 MarkII - RF 24-105 F4L - RF 70-200 F4L - RF 50mm F1.8 - RF 600mm F11 - Samyang 14MM F2.8 - Samyang 85mm F1.4

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Meest logische en eerste reactie; ff overleggen met de winkel/webshop waar je 'm gekocht hebt?

Mooie Plaatjes   

• bakkie1985
Die zijn nogal slecht bereikbaar op het moment door enorme drukte.

Mag een slotje op, heb iemand gevonden :+

Canon EOS RP - Canon EOS R6 MarkII - RF 24-105 F4L - RF 70-200 F4L - RF 50mm F1.8 - RF 600mm F11 - Samyang 14MM F2.8 - Samyang 85mm F1.4

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:02

Wormaap

Moderator Foto & Video
@bakkie1985: Ik heb de titel van je topic even wat verduidelijkt.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• bakkie1985
Omdat e.e.a. is opgelost wil ik dat toch nog even delen hier, tevens gepost in het Grote EF- en EFs lenzen topic:

Ondertussen kwam ik tegen dat de distributeur van Samyang in mijn woonplaats zit, hen even gebeld en snapten het verhaal, kan zowel firmware zijn (voor de hand liggend) als een kapotte AF. Ze verwezen mij naar het vaste garantie/reparatiebedrijf welke hier 20 min vandaan ligt.
Deze vertelde exact hetzelfde en gaf ook aan dat de firmware het meest voor de hand ligt. Ik mag morgenochtend langsrijden en dan checken ze het voor me. Als de AF kaduuk is gas ik gelijk door naar de winkel om hem te retourneren, fingers crossed dus.

Zojuist terug vanuit Camtech, doorverwezen vanuit de importeur van Samyang. De firmware was niet up to date maar na update werkte de AF nog niet. Aangezien Camtech de aangewezen service-reperateur is de lens opengemaakt. Wat bleek: contact van de AF motor was niet aangesloten, een assemblagefout 8)7. Dit is direct verholpen, de lens volledig nagekeken en het was in orde.
AF werkt _/-\o_ :D

Dikke aanrader trouwens, 2 telefoontjes van max 5 min en kon langsrijden zonder afspraak én wachten op de fix.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee