Toon posts:

Heeft het zin voor een monitor update ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Olympus user
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09-2022
Ik fotografeer voor mijn hobby met een MFT camera, hoofdzakelijk macro foto's die ik op mijn website zet.
Heb een oudere videokaart GeForce GT 630 en monitor HP24 eS die goed werkt.
Gamen doe ik absoluut niet.
Ik gebruik Linux mint

Schiet ik er iets mee op, gezien de resolutie van mijn kaart, om een SAMSUNG U28R550UQU te kopen ?
2e Vraag, scheelt de grote van 24 naar 28 prettig veel ?

Alvast dank voor reactie.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Een GT630 kan geen 4K resolutie aansturen, tenzij je er een met een displayport 1.2 aansluiting hebt. De kaart is helaas 10 jaar oud en niet meer geschikt voor de hogere resoluties van vandaag over geriatrische poorten als DVI en VGA of een oude HDMI versie.

Dan kun je beter een GT1030 erin stoppen.

I reject your reality and substitute my own

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:49
Is de rest van het systeem net zo oud als de GT 630?
Welke cpu heb je?

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-02 17:30
Ik denk dat de meeste winst zit in een veel betere kwaliteit panel, dan je huidige IPS panel uit 2016. Qua kleurweergave valt er zeker iets te winnen. Een hogere resolutie is niet echt handig, zoals de persoon boven mij ook uitlegde. Persoonlijk vind ik 24" ook wel de max voor 1080p, tenzij je er erg ver vanaf zit.

[Voor 15% gewijzigd door JackDaniel op 06-01-2022 21:50]

• Olympus user
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09-2022
Ik heb een I5 4570 met 16 Gb, SSD en HD.
Zelfbouw en het ding loopt prima voor wat ik er mee doe.
Resolutie 1920 x 1080 nu.
Het is de Asus GT 630 rev.2
Ik game niet en maak ook geen video. Het zwaarste is fotobewerking met mijn Linux Mint systeem.

[Voor 12% gewijzigd door Olympus user op 06-01-2022 21:56]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:49
GT 1030 GDDR5 DP+HDMI erin maar die zijn net zo duur als een gebruikte en veel betere GTX 1050. nVidia T400 kan ook, die doet 4x 5K.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee