Trammelant met keukenleverancier

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Hallo,

Ik heb jullie advies nodig.

In Oktober is mijn keuken geleverd. Deze dag heb ik ruim 3 uur met de bezorgers binnen gewacht op een bouwlift die vergeten was.

De dag erna is de keuken met een tal van gebreken geplaatst door een onderaannemer die zich niet voorstelde, slordig te werk ging en vaker een shaggie stond de roken dan met de keuken bezig was. De houten delen zaagde hij tussen de benen af, en zijn op twee plaatsen dus ook zichtbaar scheef gezaagd. Een kitter zou dat wel oplossen zei hij. Verder, de volgende gebreken:
  • Kasten openden niet met push-to-open en raakten elkaar aan (inmiddels verholpen)
  • De lak bevatte vlekken (frontpaneel vervangen maar er is nu een duidelijk kleurverschil)
  • De schroeven zijn er op sommige plaatsen scheef in gezet (wilden/konden ze niet oplossen)
  • Het werkblad is beschadigd en mist het spatwandje naast de kookplaat (inmiddels geleverd maar niet geplaatst)
  • De bovenplank was scheef gezaagd en te kort, evenals de plint (deels verholpen)
  • De hoekjes van de ovendeur zijn afgebroken, de ovenleverancier zou nog contacten opnemen; niets meer vernomen en de herstelmonteur zei dat ik zelf maar moest bellen met hun leverancier.
  • De keuken staat niet waterpas (punt van discussie)
Ik heb 2 maanden moeten wachten totdat ze deze gebreken kwamen verhelpen. Voor de levering van de vervangende onderdelen heb ik de ochtend vrij genomen. Evenals de dag dat de herstelmonteurs kwamen en er toen achter kwamen dat de geleverde nieuwe werkblad+spoelbak de verkeerde kleur had. Het oude werkblad stond inmiddels al buiten. Ook de bovenplank was beschadigd bij het openenmaken. (een 3e partij levert en de keukenleverancier pakt het bij mij uit).

Na het juist afstellen van de kasten en het terugplaatsen van mijn oude werkblad zijn de herstelmonteurs weer vertrokken. Ze hadden ‘geen idee’ wanneer het nu allemaal opgelost zou worden want ‘daar gaat de planning over en die gaan vanzelf wel contact met u opnemen’.

Tot op heden heb ik helemaal niets meer van ze gehoord. Wel heb ik wederom zelf contact met ze opgenomen en gevraagd om duidelijkheid. Hun antwoord: de verkeerde levering (kleur) was niet hun schuld maar van hun leverancier, een menselijke fout (een tikfout in het artikelnummer) en hadden geen idee wanneer ze terug zouden komen; het was namelijk ‘erg druk’, (iets dat ik telkens van ze te horen krijg) maar ze konden wel duidelijk maken dat het ‘zeker eind februari of maart zou worden’ en wederom ‘u wordt vanzelf gebeld als de werkbon’ binnen is.

Inmiddels zijn er 3 weken verstreken sinds de herstelmonteurs zijn vertrokken en heb ik niets meer vernomen. De kitranden van het werkblad zijn losgetrokken en de gebreken zijn na 3 maanden nog steeds niet verholpen en is het onduidelijk op welk termijn ze deze komen verhelpen.

Nu ben ik benieuwd wat mijn rechten zijn en wat ik kan eisen. Ze zullen namelijk weer achter hun leverancier schuilen, corona er bij halen of wat anders. Maar het kan niet zo zijn dat ik al 3 maanden met een halfbakken keuken zit van een kleine 10.000 euro (en gezien de grootte van mijn apartement, een erg dure keuken). Het is toch onacceptabel dat ze pas ergens in maart weer een keer langskomen?

[ Voor 5% gewijzigd door Aviv1 op 06-01-2022 14:39 ]

Let me share my screen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-05 07:47
..en je hebt het volledige bedrag waarschijnlijk al betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Kurma schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:32:
Jep, anders kwamen ze uberhaupt niet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Weet je zeker dat dat wel een "derde" is die dat komt leveren? Bij onze keuken was het allemaal gewoon DMG hoor. Wel aparte "bedrijven" natuurlijk, maar ze horen wel gewoon bij de keten. Vergis je niet. DMG is groot.

Dat alles maanden duurt klinkt mij niet onbekend in de oren. Dat was bij ons ook. Maar op een gegeven moment ben je wel klaar met dat "gezeur" elke keer weer na lang wachten. Gelukkig waren het bij ons na 2 bezoekjes alleen nog maar een paar kleine "puntjes op de i" en die kon ik gelukkig eenvoudig zelf doen. Jij noemt toevallig een spatrand. Bij ons hadden we daar 3 lengtes van nodig. 2 waren er precies even hoog, de derde was 2 tot 3 mm (!!) hoger op een rand van 10 cm. 2 maanden geduurd ongeveer. En zo waren er nog wel en paar dingetjes, maar uiteindelijk wel een mooie nieuwe keuken gelukkig.

Gelukkig is ons blad correct geleverd en de corpussen wel OK gezet. Maar een nieuwe keuken is bijna altijd wel wat gedoe, zeker als je hier en daar wat afwijkt van de standaard.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 06-01-2022 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Het is niet DMG ;) Dus dan weet je vast al wel wat er overblijft Br*kuch*eel. Anyway, ik weet dat het schering en inslag is met keukenboeren maar als consument sta je vrij sterk in Nederland volgens mij. Ik weet dat je ze in de gelegenheid dient te stellen het op te lossen, maar hoe ver reikt die gelegenheid? Is 3 maanden niet een beetje veel? Zeker als het daarna slechts deels is verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:52
Trammelant met keukenleverancier
*knip*
Dit voegt verder niets toe.

[ Voor 40% gewijzigd door tweakduke op 07-01-2022 10:27 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aviv1
Ik snap dat het sarcastisch bedoeld is maar inhoudelijk heb ik er niets aan.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 07-01-2022 10:28 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Je zult je overigens wel wat duidelijk op moeten stellen tegen de leverancier. Of een keuken waterpas staat of niet, dat kán geen discussiepunt zijn. De waterpas gaat die discussie plat slaan. En als ze een second opinion willen, nemen ze zélf ook maar een waterpas mee of een knikker als ze dat een beter idee lijkt.

Eeneh.... dat ze die spatranden nog niet tegen de muur hebben gekit als er nog "discussie" is over het al dan niet waterpas staan van de keuken, da's niet eens zo gek. :) Het zou "vervelender" zijn geweest als die al vastgekit en afgekit zouden zijn geweest. Die kunnen ze dan weer loswrikken namelijk, als de keuken alsnog versteld wordt.

"Plint scheef gezaagd" + "keuken staat niet waterpas" = Bingo? (Of heeft de monteur hem ter plekke verprutst?)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 06-01-2022 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06:40
Ga eens fysiek langs bij de keukenboer(al gaat dat nu niet in Nederland zeker door de coronaregels?) en vraag vriendelijk om tegen een bepaalde redelijke datum de problemen op te lossen. Indien geen gehoor zou ik een vriendelijke aangetekende brief schrijven waar je alle verloop van installatie en problemen opsomt met nogmaals een redelijke hersteltermijn.

Het is werkelijk overal druk, maar er zijn heus zat bedrijven die service na verkoop serieus nemen en hun klanten helpen.

Wat bij mij wel eens helpt, maar dan enkel als laatste optie: schrijf een Google review(of op een andere plek) een sappige review met alle details en natuurlijk foto's van het prutswerk. Dat wil wel eens een vergoeding of herstelling teweeg brengen.

Veel succes ermee, ik vind het ook altijd vervelend zo van die dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-05 23:01
Kurma schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:32:
Is dit tegenwoordig nog anders?
Ik heb net mijn hele huis verbouwd en vrijwel alles moest of vooraf betaald worden, of direct na het uitvoeren van de werkzaamheden.

Stucadoor heeft zn bus ingepakt, even afrekenen. En pas de volgende dag zie je oneffenheden want dan is er weer daglicht. Kwam die wel netjes oplossen, maar je hebt niks meer om achter te houden. Hetzelfde geldt voor de behanger en de cementdekvloer.

De keuken wordt geeneens geleverd zonder betaling, zelfs de montage moet eerst betaald worden voordat ze komen. En dit zijn ook geen DMG partijen, maar gewoon een zelfstandige keukenboer en lokaal montagebedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:01
S-te-fan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:56:
[...]
[s dit tegenwoordig nog anders?
Ik heb net mijn hele huis verbouwd en vrijwel alles moest of vooraf betaald worden, of direct na het uitvoeren van de werkzaamheden.
Sterker nog neem dit als eis op in je eisenpakket wanneer je op zoek gaat. Ja de markt voor de hele bouwwereld is goed dus goede betalingscondities afdwingen als consument is voor jouw dan moeilijker ze hebben toch zat klanten. Maar er zijn nog steeds best bedrijven waar dat goed of redelijk kan.

Sterker nog voor bouw gerelateerde zaken betaal ik nooit meer dan 50% aan, en altijd pas minimaal 10% na oplevering. Daarvoor wil ik overigens best iets voor betalen. Gewoon op tafel leggen, soms krijg je direct een NEE, dan is het next. Soms voor 300-500 euro extra toch goede betalingscondities kunnen afdwingen.

Maar feit is dat de meeste consumenten een deal niet laten klappen op de betalingscondities, en dat is wel iets wat we collectief zouden moeten doen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Davidshadow13 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:09:
[...]

Sterker nog neem dit als eis op in je eisenpakket wanneer je op zoek gaat. Ja de markt voor de hele bouwwereld is goed dus goede betalingscondities afdwingen als consument is voor jouw dan moeilijker ze hebben toch zat klanten. Maar er zijn nog steeds best bedrijven waar dat goed of redelijk kan.

Sterker nog voor bouw gerelateerde zaken betaal ik nooit meer dan 50% aan, en altijd pas minimaal 10% na oplevering. Daarvoor wil ik overigens best iets voor betalen. Gewoon op tafel leggen, soms krijg je direct een NEE, dan is het next. Soms voor 300-500 euro extra toch goede betalingscondities kunnen afdwingen.

Maar feit is dat de meeste consumenten een deal niet laten klappen op de betalingscondities, en dat is wel iets wat we collectief zouden moeten doen.
Dus jij betaalt 500 euro extra om 10% na oplevering te mogen betalen?...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 23:26

odan

The dark side is within all!

Briefje sturen. Gewoon x tijd geven om het op te lossen, doen ze dat niet wordt het uitbesteed aan een ander op hun kosten, zowel plaatsen als vervangende onderdelen.

Of bij je rechtsbijstand langs.

Waarschijnlijk hebben die nog wel een standaardbrief hier voor liggen (omdat dit zo vaak gebeurt).

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:55
Eerst zelf proberen en daarna via de rechtsbijstand.

Wat ook kan helpen naast een review op google, is aangeven dat het programma Kassa (oid) het ook wel een leuk onderwerp vindt voor een uitzending. Maar dat je ze nog de kans wilt geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
Dossier aanleggen met foto's en een ingebrekestelling versturen waarin je 30 dagen de tijd geeft om het probleem te herstellen. Gebeurt het niet, rechtsbijstand inschakelen. Ja, het is gedoe maar waarschijnlijk de enige manier waarop je ze in beweging krijgt.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Heb je geen foto’s van wat er mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
S-te-fan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:56:
[...]

Is dit tegenwoordig nog anders?

Stucadoor heeft zn bus ingepakt, even afrekenen. En pas de volgende dag zie je oneffenheden want dan is er weer daglicht. Kwam die wel netjes oplossen, maar je hebt niks meer om achter te houden. Hetzelfde geldt voor de behanger en de cementdekvloer.

De keuken wordt geeneens geleverd zonder betaling, zelfs de montage moet eerst betaald worden voordat ze komen. En dit zijn ook geen DMG partijen, maar gewoon een zelfstandige keukenboer en lokaal montagebedrijf.
Nou is het een beetje roeren in eigen soep, maar die betalingscondities heb je bij DMG keukens, maar veel mensen durven kennelijk nog steeds niet naar de lokale interieurbouwer te gaan die veel betere kwaliteit levert en betere betalingscondities heeft.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar de keukens die wij plaatsen, is nog steeds 10% betaling na oplevering (50/40/10).

Af en toe plaatsen wij ook voor derden (geen DMG maar die andere), en we hebben nog steeds een 100% score van klanten die ontevreden zijn over dat bedrijf en we maken het zelf ook mee.
In sommige gevallen moeten we als service de hele keuken weer afbreken om de fouten van de ander op te lossen, dat werkt niet echt motiverend. :P

TS, post anders eens wat foto's van de gebreken aan je keuken, en mijn tip, blijf vooral op de huid van je keukenleverancier zitten.
Zoek ze eventueel via social media op, daar lijken bedrijven toch nog steeds gevoelig voor te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Gaat het tegenwoordig nog wel een keertje goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:01
Aviv1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:54:
[...]

Dus jij betaalt 500 euro extra om 10% na oplevering te mogen betalen?...
Hangt af van de aanneemsom ja. Ik heb wel eens offertes een paar honderd euro naar boven afgerond in ruil voor betere betalingscondities ja. Als je het dan hebt over offertes van ~30k-40k dan vind ik een paar honderd euro extra om bijvoorbeeld maar 40% te hoeven aan te betalen bij opdracht, 40% bij levering en 20% na levering helemaal niet zo gek.

Het levert mij meer cashflow op, meer zekerheid mocht de leverancier of aannemer falliet gaan en je hebt gewoon veel minder gezeik bij opleverpunten, fouten of meerwerk dat niet besproken is. Als je alles vooraf betaald ben je aan het lot overgeleverd wat dat betreft zeker bij bedrijven als DMG.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strudelpopje447
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-12-2024
FabianGTI schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:03:
[...]

Nou is het een beetje roeren in eigen soep, maar die betalingscondities heb je bij DMG keukens, maar veel mensen durven kennelijk nog steeds niet naar de lokale interieurbouwer te gaan die veel betere kwaliteit levert en betere betalingscondities heeft.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar de keukens die wij plaatsen, is nog steeds 10% betaling na oplevering (50/40/10).
Precies. Zo hebben wij onze keuken ook laten maken door een interieurbouwer in de regio. Als je voor een DMG prijs een keuken wil zal dit niet lukken (zit dan beetje meer in de prijsklasse vanaf ASWA), maar een lokaal bedrijf is vaak flexibeler en meer mogelijkheden. Je krijgt ook meteen een eerlijke prijs en als er iets niet goed is wordt het gewoon opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Aangezien het om de juiste (eventueel juridische) route gaat, gaat deze naar SF. Hou het aub op de zaak van de TS en niet hoe jij jouw keuken hebt laten leveren.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Aviv1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:13:
[...]

Ik snap dat het sarcastisch bedoeld is maar inhoudelijk heb ik er niets aan.
Tweakers is en blijft een forum, een sociaal iets. We helpen je graag maar een beetje sociaal doen mag op z'n tijd ook wel.

Hier is onze keuken door een enkele aannemer geplaatst. Keuken besteld bij de keukenboer, klussenbedrijf heeft 'm geplaatst, ik heb zelf wel geholpen waar dat kon met tillen en even de stofzuiger vasthouden met boren, maar toch 99% door die beste man gedaan. Alles zat er in anderhalve dag in, en is gewoon perfect.
Daarna heb ik zelf bij mijn ouders (samen met mijn vader) hun nieuwe keuken geplaatst, en ook dat was in een dag of twee klaar en ziet er nu perfect uit. Dit puur ter illustratie dat je dus zeker geen echte vakman hoeft te zijn om het netjes te kunnen doen, je moet gewoon een klein beetje handig zijn en de tijd nemen.

De aannemer die jouw keuken heeft geplaatst heeft dus gewoon geen idee hoe je een keuken moet plaatsen, maar klusser is geen beschermd beroep. Het feit dat ze het over een kitter hebben die dus nog los van deze man zou moeten komen zegt mij al genoeg, want degene die een keuken plaatst zou ook wel gewoon alles netjes af moeten kunnen kitten.

Als je gebreken hebt moet je contact opnemen met degene waarmee je een overeenkomst hebt waar dat onder valt, als hij gezet is door de leverancier is dat dus makkelijk.
Je kan gewoon aangeven van is nog niet opgelost, ik wil graag weten wanneer het wordt opgelost. Wordt daar niet tijdig op gereageerd dan kun je een schriftelijke ingebrekestelling sturen.

Uiteindelijk wordt de koop van een keuken ontbinden lastig omdat het een maatwerkproduct is dat helemaal op maat is ingebouwd, maar ze hebben toch minstens 6 maanden de volledige verantwoordelijkheid om te zorgen dat jouw keuken netjes op z'n plek staat en alles er perfect in zit. Als ze dus een nieuw kastje moeten leveren omdat de schroeven zo scheef zitten dat de deuren niet dicht kunnen dan zijn de kosten ook niet voor jou, en hetzelfde met een scheefgezaagde plint of beschadigd werkblad.

Gewoon heel duidelijk een overzicht sturen van alle gebreken die moeten worden opgelost, ieder onderdeel dat beschadigd is bij het zetten, en vragen wanneer ze het oplossen.

[ Voor 3% gewijzigd door Oon op 07-01-2022 10:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
mierenfokker schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:07:
Gaat het tegenwoordig nog wel een keertje goed?
Ja, maar die hoor je niet op internet. Alleen de probleemgevallen worden uitgebreid op internet gepost.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:12

paQ

ZeRoC00L schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Ja, maar die hoor je niet op internet. Alleen de probleemgevallen worden uitgebreid op internet gepost.
omdat ze vaak ook heel uitgebreid zijn

Als je het eenmaal aan de stok hebt met een 'keukenboer' dan heb je ook vaak meteen te maken met een varken eerste klas die geenszins pragmatisch te werk gaat om zijn zooi op te ruimen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
paQ schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:52:
[...]

omdat ze vaak ook heel uitgebreid zijn

Als je het eenmaal aan de stok hebt met een 'keukenboer' dan heb je ook vaak meteen te maken met een varken eerste klas die geenszins pragmatisch te werk gaat om zijn zooi op te ruimen.
En omdat je bijna overal al moet betalen (ook voor installatie) voordat ze komen leveren/installeren, dus de 'keukenboer' heeft weinig interesse in nazorg...

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neolite
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 21:37

neolite

Immer kritisch

Los van het verhaal over het betalen van een percentage na montage/levering, daar heeft TS vrij weinig aan. Je hebt herhaaldelijk aangegeven dat hetgeen geleverd en gemonteerd niet overeenkomstig is met de afspraak. Gezien je verhaal geeft "keukenboer" je hier deels in gelijk, maar lost het niet adequaat op. Daarom is het imho het beste om nu contact op te nemen met de rechtsbijstand. Heb je deze niet? Dan is het een mogelijkheid om te bellen met het Juridisch Loket. https://www.juridischloket.nl/

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 39993 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:28:
Of een keuken waterpas staat of niet, dat kán geen discussiepunt zijn. De waterpas gaat die discussie plat slaan.
Waarom zou dit geen discussiepunt kunnen zijn? Is iets wat links 1mm hoger ligt dan rechts waterpas of niet? Op zo'n luchtbellen-waterpas zie je 1mm ongelijkheid niet af en een knikker blijft daar ook wel recht op liggen. Dus bij welke hellingshoek ligt de grens?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:29
neolite schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:59:
Los van het verhaal over het betalen van een percentage na montage/levering, daar heeft TS vrij weinig aan. Je hebt herhaaldelijk aangegeven dat hetgeen geleverd en gemonteerd niet overeenkomstig is met de afspraak. Gezien je verhaal geeft "keukenboer" je hier deels in gelijk, maar lost het niet adequaat op. Daarom is het imho het beste om nu contact op te nemen met de rechtsbijstand. Heb je deze niet? Dan is het een mogelijkheid om te bellen met het Juridisch Loket. https://www.juridischloket.nl/
Hoewel het wel helpt om op die manier advies in te winnen, zal het toch zijn dat je nogmaals een brief moet sturen naar de keukenboer om hun te verzoeken tot reparatie naar tevredenheid van TS. Daarbij moet er ook een redelijk termijn gesteld worden. Gezien het al 3 weken is sinds laatst contact waarbij keukenboer zelf heeft aangegeven contact op te nemen, kun je daar dus 1 week de tijd geven om tot een afspraak te maken binnen redelijk termijn. Wat dan weer binnen 2 weken na afspraak kan zijn. Indien daar geen gehoor aan wordt gegeven, kan er om volledige ontbinding gevraagd worden, gezien er niets is opgeleverd wat aan de eisen en verwachtingen voldoet. Ze mogen dan alle onderdelen op komen halen.

Mochten ze er niet op reageren of de reparatie is nog steeds inadequaat, dan kun je ze direct in gebreke stellen en dagvaarden mochten ze bedrag niet binnen 14 dagen hebben overgemaakt. En dan is het de lange adem.

Maak zeker foto's en verzamel al zoveel mogelijk bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ZeRoC00L schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:54:
[...]

En omdat je bijna overal al moet betalen (ook voor installatie) voordat ze komen leveren/installeren, dus de 'keukenboer' heeft weinig interesse in nazorg...
dus is het (logische) gevolg dat mensen online anderen proberen te behoeden voor de betreffende boer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

bwerg schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Waarom zou dit geen discussiepunt kunnen zijn? Is iets wat links 1mm hoger ligt dan rechts waterpas of niet? Op zo'n luchtbellen-waterpas zie je 1mm ongelijkheid niet af en een knikker blijft daar ook wel recht op liggen. Dus bij welke hellingshoek ligt de grens?
Ik vind voor mezelf als de croma in het midden van de pan blijft, en niet naar 1 kant zakt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bwerg schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Als ik wil weten of iets écht waterpas is, dan doe ik dat met zo'n laser-ding. En als je dan op een lengte van ruim 3 meter een afwijking van 1 of 2 millimeter hebt, dan beland je niet eens in deze discussie. Dan ga je dat gewoon als waterpas ervaren. Zo'n luchtbel ding is nuttig als iets "ongeveer waterpas" moet zijn.

Bij mij hebben ze de pootjes van de keuken ook gesteld m.b.v. zo'n laser-ding. Zal vast een minimale afwijking in zitten, maar dat boeit niet. Onze keuken heeft een U vorm (nouja, eigenlijk meer een J vorm) en dus 2 lange kanten. Dan wordt het zelfs moeitlijk om hem niet netjes waterpas te zetten.

Maar wij hebben een oud huis. De keuken is waarschijnlijk 1 van de weinige dingen die echt waterpas of recht is. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 07-01-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:22:
Als ik wil weten of iets écht waterpas is, dan doe ik dat met zo'n laser-ding.
[...]
Dan ga je dat gewoon als waterpas ervaren.
Leuk allemaal, maar ze hebben het (waarschijnlijk) niet met een laser gedaan en het wordt nu niet als waterpas ervaren en er zijn geen harde criteria voor wanneer iets nou wel of niet waterpas "genoeg" is, dus dit is nou net een prachtig onderwerp waar discussie geheel te verwachten is.

[ Voor 8% gewijzigd door bwerg op 07-01-2022 13:03 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bwerg schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Leuk allemaal, maar ze hebben het (waarschijnlijk) niet met een laser gedaan en het wordt nu niet als waterpas ervaren en er zijn geen harde criteria voor wanneer iets nou wel of niet waterpas "genoeg" is, dus dit is nou net een prachtig onderwerp waar discussie geheel te verwachten is.
Als je het al niet als waterpas ervaart, dan gaat de waterpas laten zien dat het dat ook echt niet is. Er is volgens mij eigenlijk alleen ruimte voor discussie als je op basis van "metingen" gaat klagen over een minimale afwijking. Een waterpas (zeker zo'n laser-ding) is veel nauwkeuriger dan onze eigen waarneming.

In mijn ervaring krijg je een forse afwijking, als je zelf ervaart dat iets "niet helemaal waterpas" is.
Pagina: 1