Vraag

• Robbery
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06-05-2022
Mijn vraag
Ik heb een Alcatel 1C 2019 gekocht en dit is een telefoon welke draait op Android 8.1. Volgens mij is dit een GO editie. Gmail GO in gebruik genomen, instellingen ingevoerd en de mail laadde goed. Maar dat slechts 1x.

Sindsdien blijft de app vastzitten bij een poging hem te herladen. Ter verduidelijking: bij het van boven naar beneden swipen blijft het 'herladen icoon' constant doordraaien zonder dat er iets gebeurd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een help artikel van Google gelezen en op basis daarvan de cache gewist;
Nogmaals de instellingen controleert voor inkomende en uitgaande e-mail n.a.v. wat Neostrada in haar helpartikel beschrijft;

Er zitten in totaal, alle mappen samen, ongeveer 25000 mails in het mailaccount. Echter het is een IMAP verbinding dus de telefoon hoeft de mails alleen maar op te laden, nergens op te slaan.

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Robbery niet lullig bedoeld. Maar dat toestel is wel echt behoorlijk oud en de specs zijn echt zwaar ondermaats. Heb je die recentelijk nieuw gekocht?

Ik denk dat je met een iets groter budget echt iets meer plezier gaat hebben van een beter toestel.

Dat terzijde. Ik ben niet bekend met de Gmail Go app, maar kan je die niet instellen dat hij maar een bepaald aantal mails ophaalt? Daarnaast als ik mij niet vergis slaat hij met IMAP je mails ook gewoon lokaal op.

• Robbery
Ik heb gezocht naar het goedkoopste toestel en een diepe, diepe afweging gemaakt wat ik zou doen, na een gebarsten beeldscherm van mijn motoE6 en zoeken naar een tijdelijke oplossing daarvoor. Gisteren binnengekregen. Hij hoeft alleen maar te functioneren, dat is voldoende. Ik wilde niet 100-120 euro uitgeven terwijl mijn motoE6 gewoon nog prima doorkan dit jaar / komende 2 jaar.

Bepaald aantal mails ophalen: die instelling heb ik niet zien staan en heb alle instellingen langsgelopen.
Lokaal opslaan: in instellingen > apps en meldingen > gmail go > opslag zie i dat er totaal maar 33,88MB wordt gebruikt aan ruimte. Geloof me, als mijn mails lokaal zouden worden opslagen, had ik het apparaat al kunnen weggooien, want dat gaat om meerdere GB's.

Wat ik nog wél kan doen, is de standaard gmail app proberen;
Ook heb ik intussen een nieuw help artikel gevonden;

• Robbery
Ik heb Gmail gedownload (standaard versie) en die deed het net ook niet. Na 2 min. deed Gmail GO het opeens wel weer (de hele dag niet gewerkt) en kort daarna deed Gmail het ook. Nu doen ze het alle twee.

Dus als ik Gmail standaard er weer af gooi, doet Gmail GO het straks pas weer als ik Gmail standaard er weer op zet en dan 2 min. afwacht tot ze het beiden weer doen?

Ik begrijp het niet.

• Robbery
Edit: alles werkt weer soepel. Gmail standaard is er zo'n 10 min. af en Gmail GO werkt op en top. Binnenkomende mails zijn snel zichtbaar. Ik wist van tevoren niet dat ik het zo kon oplossen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee