Mijn vraag
Dag allemaal, ik draai al een tijdje pi-hole in mijn netwerk maar moet voor de vriendin "facebook" terug openzetten... Alleen wil ik dat niet voor alles terugdraaien dus heb ik nu een aparte groep gemaakt en de toestellen van haar (laptop + smartphone) hier aan gekoppeld op basis van MAC adres.
Vervolgens wou ik dan een whitelist filter toevoegen op basis van die nieuwe groep maar ik slaag er niet in dit voor mekaar te krijgen. Ik heb dit gegoogeld en het zou mogelijk moeten zijn volgens de documentatie hieronder alleen heb ik de optie niet om een groep te selecteren onder het whitelisting menu...
https://docs.pi-hole.net/database/gravity/example/
Example 4: Whitelisting
Filter zou dan zijn: (\.|^)facebook\.com$ (wildcard)
/f/image/9UmPnwiaV2xzyImhJF5RVJZI.png?f=fotoalbum_large)
Zoals je kan zien heb ik geen kolom om een usergroep te selecteren zoals is weergegeven in de voorbeeld documentatie (recent geüpdatet 22/10/2021, geen specifieke versie vermeld).
Relevante software en hardware die ik gebruik
Pi-hole v5.8.1
FTL v5.13
Web Interface v5.10.1
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google, DNS service herstart, pi-hole update gedraaid en pi-hole herstart
Mocht iemand hier ervaring mee hebben of een oplossing dan hoor ik het graag
Dag allemaal, ik draai al een tijdje pi-hole in mijn netwerk maar moet voor de vriendin "facebook" terug openzetten... Alleen wil ik dat niet voor alles terugdraaien dus heb ik nu een aparte groep gemaakt en de toestellen van haar (laptop + smartphone) hier aan gekoppeld op basis van MAC adres.
Vervolgens wou ik dan een whitelist filter toevoegen op basis van die nieuwe groep maar ik slaag er niet in dit voor mekaar te krijgen. Ik heb dit gegoogeld en het zou mogelijk moeten zijn volgens de documentatie hieronder alleen heb ik de optie niet om een groep te selecteren onder het whitelisting menu...
https://docs.pi-hole.net/database/gravity/example/
Example 4: Whitelisting
Filter zou dan zijn: (\.|^)facebook\.com$ (wildcard)
/f/image/9UmPnwiaV2xzyImhJF5RVJZI.png?f=fotoalbum_large)
Zoals je kan zien heb ik geen kolom om een usergroep te selecteren zoals is weergegeven in de voorbeeld documentatie (recent geüpdatet 22/10/2021, geen specifieke versie vermeld).
Relevante software en hardware die ik gebruik
Pi-hole v5.8.1
FTL v5.13
Web Interface v5.10.1
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google, DNS service herstart, pi-hole update gedraaid en pi-hole herstart
Mocht iemand hier ervaring mee hebben of een oplossing dan hoor ik het graag