Versleutelde mappen verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:47

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb mijn PC opnieuw geinstalleerd. Op de D schijf had ik de program files van windows staan (je kan die locatie handmatig in windows wijzigen namelijk). Aangezien ik nu in een verse windows install zit, wil ik die map op de D schijf verwijderen. Maar daar gaat het mis, ik heb er admin rechten voor nodig die ik niet heb.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Inloggen in windows safe mode
- Verwijderen via Free File Unlocker
- administrator account aanmaken (wat ook niet lukte in win 11)

Wie heeft een idee hoe ik dit voor elkaar speel? Het is nogal irritant dat je niet meer als superuser/admin kan inloggen...

youtube.com/@hisrep

Beste antwoord (via DeNachtwacht op 06-01-2022 13:37)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dus take ownership doen? ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Versleuteld, of 'gewoon' NTFS rechten?

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar volgens mij is take ownership nog steeds mogelijk in Windows 11?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik denk 'gewoon' NTFS rechten, maar ik kan de mappen ook niet openen wanneer ik normaal in windows zit. In Safe Mode kan ik de mappen wel in maar kan ik ze (vreemd genoeg) ook niet verwijderen. Ik heb het ook geprobeerd in cmd, maar del <mapnaam> vraagt keurig om toestemming, die geef ik, en verwijdert vervolgens de map alsnog niet.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dus take ownership doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Thanks, dat werkte eerst niet bij 2 van de 3 mappen. Maar ik ben er even mee doorgegaan en na een reboot en volgende poging (alle rechten van alle gebruikers verwijderen, en daarna alleen mezelf toevoegen) is het nu alsnog gelukt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

DeNachtwacht schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:38:
Thanks, dat werkte eerst niet bij 2 van de 3 mappen. Maar ik ben er even mee doorgegaan en na een reboot en volgende poging (alle rechten van alle gebruikers verwijderen, en daarna alleen mezelf toevoegen) is het nu alsnog gelukt.
Je begrijpt dat een keertje de schijf (of de partitie) formatteren ook geholpen had?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Je begrijpt dat een keertje de schijf (of de partitie) formatteren ook geholpen had?
Ja tuurlijk, maar met 600GB aan steam data en 200GB aan Flight Sim data heeft dat niet direct de eerste voorkeur :+

Dat is juist de reden dat ik alles op de D schijf gooi, dan is een verse windows installatie relatief makkelijk en snel te doen zonder dat alle lokale data opnieuw gedownload moet worden.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

DeNachtwacht schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:00:
[...]

Ja tuurlijk, maar met 600GB aan steam data en 200GB aan Flight Sim data heeft dat niet direct de eerste voorkeur :+

Dat is juist de reden dat ik alles op de D schijf gooi, dan is een verse windows installatie relatief makkelijk en snel te doen zonder dat alle lokale data opnieuw gedownload moet worden.
Begrijpelijk. Ik zou die bestanden naar een FAT32 partitie verplaatsen om ook de ADS-en er af te slopen en na een NTFS format terug. Maar ik ben een beetje OCD in dat soort dingen ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Begrijpelijk. Ik zou die bestanden naar een FAT32 partitie verplaatsen om ook de ADS-en er af te slopen en na een NTFS format terug. Maar ik ben een beetje OCD in dat soort dingen ;o)
Je hebt een DirkJan avatar, dan kun je sowieso weinig fout meer doen 8)

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1