Hallo Allemaal,
Wij zijn bezig met de verbouwing van onze woning in midden Limburg. Na een gedoe met het dak wat inmiddels nu hersteld is kunnen we weer verder. Eén van de zaken welke wij mee willen nemen is de zonnepanelen voor op het voordak.
Bedoeling is om zoveel mogelijk panelen hier weg te leggen, wel zo dat het nog esthetisch te verklaren is dus liever geen gedraaide panelen ten opzichte van elkaar. Dit heb ik op de bouwtekening van de architect als volgt ingetekend.
Ik krijg aan de rechter kant misschien nog 1 verticale rij van 4 echter sluit dit dan niet meer aan op de panelen links. Keuzes..
Zoals je kan zien moeten de dakramen zoals op de tekening staan er nog in worden gezet. Deze komen wel op deze plek en moeten we dus rekening mee houden.
Foto gemaakt vanuit de deuropening naar de bomen op de hoek van de straat:
Wat hier nu al bij komt +/- 800 kWh stroom elektrische auto's.(KIA e-Niro, ID.4)
Toekomstig nog een warmtepomp voor de vloerverwarming.
Budget €10.000 - 12000 euro na btw teruggaaf.
2. Daarnaast vroeg ik mij af of de combinatie van de SolarEdge met de optimizers klopt. Als ik ze in de SolarEdge designer laad kom ik uit op de P401 met een SE12,5K omvormer.
3. Dan nog een de BTW teruggaaf. Ik kom over de 10.000. Hoe werkt dit dan? Ik hoor van de verschillende leveranciers ook verschillende verhalen. Is het verstandig om de offerte te laten delen in 2 stukken t/m 10.000 wp en de rest?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Wij zijn bezig met de verbouwing van onze woning in midden Limburg. Na een gedoe met het dak wat inmiddels nu hersteld is kunnen we weer verder. Eén van de zaken welke wij mee willen nemen is de zonnepanelen voor op het voordak.
Bedoeling is om zoveel mogelijk panelen hier weg te leggen, wel zo dat het nog esthetisch te verklaren is dus liever geen gedraaide panelen ten opzichte van elkaar. Dit heb ik op de bouwtekening van de architect als volgt ingetekend.
Ik krijg aan de rechter kant misschien nog 1 verticale rij van 4 echter sluit dit dan niet meer aan op de panelen links. Keuzes..
Foto's
Zoals je kan zien moeten de dakramen zoals op de tekening staan er nog in worden gezet. Deze komen wel op deze plek en moeten we dus rekening mee houden.
Beschikbare (dak)ruimte
De gevel van het huis is 19,5 meter lang, Dakvlak is 5,6 meter.Schaduw
De boom welke nu nog recht van het huis staat wordt volgende week vrijdag weggehaald, niet specifiek voor de zonnepanelen maar voor de wortels welke de vloer ontzetten. Wel staan er nog een aantal bomen aan de overkant van de weg, meter of 20 tov de linkerkant van de gevel. Daarnaast nog het woonhuis van de buren. Het huis is wel lang maar niet heel hoog maar op bovenstaande foto gemaakt op 22 December 11:34 lijk ik in de winter ook niet heel veel last te hebben van de schaduw.Foto gemaakt vanuit de deuropening naar de bomen op de hoek van de straat:
Jaarverbruik
Vorig jaar: 4500 KWhWat hier nu al bij komt +/- 800 kWh stroom elektrische auto's.(KIA e-Niro, ID.4)
Toekomstig nog een warmtepomp voor de vloerverwarming.
Huidige elektriciteitsaansluiting
- 3x25ABudget en doel
Het doel is het verbruik wat we verwachten enigszins te compenseren. Nu worden de laadkosten van de auto's verrekend met de werkgevers.Budget €10.000 - 12000 euro na btw teruggaaf.
Wie gaat het project uitvoeren
Dit laten we doen gezien het aantal panelen en alle risico's.Bijhouden van data
- Graag, mag online of via directe communicatie met HomeAssistant oid.Reeds verkregen offertes
Regio
Midden LimburgDe vragen
1. Voor nu neig ik een beetje naar aanbieder 2/3. Deze heb ik twee offertes laten maken voor de panelen. Eerst kreeg ik hem terug met SolarEdge daarna met de GoodWe omvormer. Zit een verschil in qua prijs. Wat zouden jullie aanraden?2. Daarnaast vroeg ik mij af of de combinatie van de SolarEdge met de optimizers klopt. Als ik ze in de SolarEdge designer laad kom ik uit op de P401 met een SE12,5K omvormer.
3. Dan nog een de BTW teruggaaf. Ik kom over de 10.000. Hoe werkt dit dan? Ik hoor van de verschillende leveranciers ook verschillende verhalen. Is het verstandig om de offerte te laten delen in 2 stukken t/m 10.000 wp en de rest?
Alvast bedankt voor het meedenken!