Toon posts:

Moederbord bij asus geforce gtx 680

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• virus 7
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-02 12:15
Mijn vraag
...ik heb een oudere video kaart de asus geforce 680 directcu II top 2GB, welk moedrbord kan ik daar nu het beste voor gebruiken

Relevante software en hardware die ik gebruik
...ik heb al een moederbord geprobeerd de asus prime Z270-P maar daar is nu de socket van doorgebrand samen met INTEL I5 - 7500 / 7th gen LGA 1151

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• Jim-key
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-02 21:51
Welk socket is doorgebrand? Je hebt geloof ik 2 slots waar je GPU in kan.

• virus 7
Dag Jjim-Key

Nee ik bedoel de socket van mijn processor die werkt nu niet meer vandaar mijn vraag ,moet ik een bepaald moederbord voor deze kaart hebben en processor

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 16:23
Je videokaart kan eigenlijk in alle moederborden, voor je processor heb je wel een passende nodig.
Dat moet een moederbord zijn met een B250, H270 of Z270 chipset

De B150, H170 en Z170 zullen ook gaan werken maar dan is de kans groot dat je eerst de bios moet updaten en dat is lastig zonder beeld.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:59

Umbrah

The Incredible MapMan

Elk moederbord met PCIe 1.0 of hoger kan de kaart op werken. Zolang er maar een CPU en RAM op zit. Technisch bezien kan je met een adapter en wat handige "hacking" een GPU nog wel laten herkennen door een raspberry pi, maar dat is een edge-case:

https://www.jeffgeerling....berry-pi-compute-module-4

Wat wil je met de GPU doen? Meestal is de vraag eerder andersom, welke GPU past op een bord ipv welk bord kan aan een GPU :D

• virus 7
Dan is denk ik mijn processor te licht geweest dat is de intel i5 -7500 / 7th gen LGA 1151 en die zat op dat moment in de Asus prime Z270-P . Dan ga ik voor een wat zwaardere processor kijken en een ander moederbord .

Bedankt voor de uitleg Umbrah en Equazor

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik snap niet wat een lichte processor te doen heeft met een videokaart, wees eens specifiek: wát is je probleem? 7th gen is perfect voor een Z270 bord, zowel 6th als 7th gen Intel CPU's passen op die borden, maar ik faal de relevantie te zien met een GTX680; presteert de kaart niet goed? En in welke situaties?

Ik mis de hele link tussen moederbord en videokaart in je posts eigenlijk - de combo lijkt me erg goed (hoewel het een oude videokaart is en 2GB VRAM is helaas slecht oud geworden - power ligt om en nabij niveau 1050ti - ook een ouwetje ondertussen; die videokaart is 10 jaar oud...) voor bepaalde e-sport titels. Niet bepaald zuinig, let je (die videokaart zuupt om en nabij de 200W), maar desalniettemin, doet het er niet aan af dat ik een goede probleemomschrijving mis in dit topic.

• virus 7
Wat ik met de GPU wil doen af en toe een Game uitproberen op de pc en Spelen als het wat is dan kopen voor de ps5 , Ik heb in het verleden de 670 gehad vind ik ook een super kaart . Het probleem was dat ik met 680 geen beeld kreeg toen ik alles had aangesloten, alles werkte daar voor wel met een ander GPU dus dan licht het misschien aan de 680

[Voor 41% gewijzigd door virus 7 op 06-01-2022 14:57]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Nu wordt het nog vager - wat is de relatie tussen PC en PS5? Naast dat een PC in theorie sneller kan zijn (niet deze...) zijn er ook heel andere soorten games op de beide platformen beschikbaar. Desalniettemin - een goede vergelijking zal een 10 jaar oude videokaart niet gaan bieden. Net zoals de PS5 bepaalde PC games niet zal bieden (en vice-versa)

Okay, na je laatste edit wordt het duidelijk. Nieuwe GPU en ineens geen beeld.

Checklist:

- Welke voeding en wel aangesloten op de kaart met alle kabels zonder conversie-stukken?
- Kaart in bovenste PCIe slot?
- Werkt oude kaart nog wel?
- Werkt kaart wel in ander systeem?
- Wel UEFI/BIOS beeld of helemaal niet (als wel in UEFI maar niet in OS zou het een driver issue kunnen zijn)
- Drivers voor swap wel ge-DDU'd?
- Waarom een 670 (antiek) met een ander stuk antiek vervangen en niet een moderne kaart á la 1650 halen voor ongeveer hetzelfde budget?
- Wel nog beeld op IGP mits CPU voorzien van IGP?
- Defecte aansluiting op kaart? (HDMI niet, DP wel?)

[Voor 49% gewijzigd door Umbrah op 06-01-2022 15:05]

• virus 7
Als ik het goed heb dan zou de 680 het gewoon moeten doen met dit moederbord en deze processor , dan is het voor mij nu wat duidelijker in deze pc is maar 1ding veranderd en dat is de 680 . kost me wel een moederbord ik hoop dat de processor nog wel goed is . nogmaals bedankt

• virus 7
Voeding Cooler master 700 pro
Kaart in bovenste PCIe slot ja,
Ja oude kaart werkt nog
aansluiting op kaart HDMI niet, DP niet
Voor 99% zeker fout in de 680

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Je omschreven probleem heeft absoluut niets te maken met de oorzaak die je noemt. Er is niets doorgebrand omdat je GPU of CPU te licht was voor de ander.

Je moet even terug naar het begin - wat heb je nu, en wat werkt niet. Dan komen we eventueel uit bij waarom je denkt dat er iets doorgebrand is.

• virus 7
Mijn pc werkte gewoon totdat ik de 680 er in heb gezet , nu werkt mijn moederbord niet meer dus heb ik de oude videokaart er weer in gezet en die werkte ook niet meer, toen heb ik mijn processor van zijn socket afgehaald en waar de processor in valt daar zag ik dat er 2 van die kleine Tinne pinnetjes weg zijn .Dat is denk ik het probleem ,er kan misschien een storing in 680 zitten

• Jim-key
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-02 21:51
Kan ook zijn dat enkel de CPU er mee opgehouden is als ik het zo lees (vanwege de pinnetjes). Ik zou niet direct je moederbord afschrijven. Dat pinnetjes eraf vallen kan ik niet zomaar toewijden aan een nieuwe GPU.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Er zijn altijd wat missende pins, op plekken waar ze horen :D

Een GPU blaast niet zomaar een CPU op, daar zitten zó veel VRM's tussen en voor...

Wat ik me af blijf vragen is hoe er een 680 gekomen is als er al een 670 was... het verschil is zó klein tussen die kaarten zeker in die leeftijd.

Speculatie heb je niks aan, TS. Ik adviseer stelselmatig te werk gaan en de socket/CPU te vergelijken met de socket/CPU als-spec, en de GPU als een losstaand probleem te beschouwen (rotte VRM/caps/etc... was nogal een probleem in de tijd van die GPU).

• virus 7
De pc met 670 is al weer een poos geleden maar een perfecte kaart rustig en stabiel , vandaar toen ik dus jaren later de 680 tegen kwam dacht ik nou voor een beetje hobbyen kan het geen kwaad .Dat had ik beter niet kunnen doen kan ik de 680 nog ergens door laten meten of is dat zonder van de tijd

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:04
Samenvattend:
Je had een werkende PC (met welke onderdelen?)
Videokaart vervangen door een 680 --> geen beeld (of helemaal geen lampjes, fans etc?)
Oude videokaart er weer in --> geen beeld (of helemaal geen lampjes, fans etc?)

Mogelijke oorzaken:
Er is iets kapot gegaan tijdens het ombouwen (maar CPU gerelateerde dingen zijn niet logisch)
Je hebt iets niet goed aangesloten (heb je hier foto's van, binnen en buiten de kast?)

• virus 7

• virus 7
op de foto zie je rechts onder denk ik het probleem daar zijn een paar soldeer schakeltjes weg.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06:19
Zie ik het nou verkeerd of zijn er twee kromme pinnen? Lijkt wel alsof ze contact met elkaar maken. Dat kan voor kortsluiting zorgen en daardoor werkt de pc dan niet meer.

Heb je al eens geprobeerd om de pinnen met een dunne pincet heel voorzichtig terug te buigen? Lees je desnoods even op internet in over het terugbuigen van de pinnen van een cpu. De pinnen breken snel af.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:04
Sterker nog, volgens mij missen er toch een paar pinnen.

Maargoed, oud topic..
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee