• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een koptelefoon op het oog die op moment van schrijven in de Franse Amazon-winkel een paar tientjes goedkoper is dan in de Nederlandse.
Heeft iemand ervaringen met bv. garantie-afhandeling bij aanschaf in een andere Europese winkel van Amazon? Zitten er (onoverkomelijke) nadelen aan bestellen in Frankrijk in dit geval?

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:47
Niet echt, behalve dat je misschien in het Frans met ze moet communiceren, hoewel bijna alles automatisch gaat bij Amazon. Ik heb zelfs bij de Amerikaanse Amazon een prepaid return label gekregen omdat de LP die ik had besteld defect was, dus naar Frankrijk moet ook wel goed komen :)

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-05 19:19
Vergeet niet als je via de franse Amazon koopt dat de prijs mogelijk veranderd wanneer je het naar Nederland laat versturen.(zie je bij de betaling pas)
Het is tegenwoordig Europees geregeld dat je BTW moet afdragen in het land waar je woont en mogelijk is de franse BTW lager dan de Nederlandse.

Zelf wel eens een product gekocht via Amazon.de omdat het daar goedkoper was dan de NL versie... Omdat ik het verscheepte naar NL werdt het net zo duur als de Nederlandse Amazon.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Arthion-nl schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:12:
Vergeet niet als je via de franse Amazon koopt dat de prijs mogelijk veranderd wanneer je het naar Nederland laat versturen.(zie je bij de betaling pas)
Het is tegenwoordig Europees geregeld dat je BTW moet afdragen in het land waar je woont en mogelijk is de franse BTW lager dan de Nederlandse.

Zelf wel eens een product gekocht via Amazon.de omdat het daar goedkoper was dan de NL versie... Omdat ik het verscheepte naar NL werdt het net zo duur als de Nederlandse Amazon.
Dank je. Er kwam inderdaad een paar cent bovenop de prijs, maar niet echt iets wat het prijsverschil van 30 euro substantieel verkleinde.

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 15:57
Ik zag een paar weken geleden een dat Amazon Duitsland een vijftal Playstation 5's op voorraad had. Snel eentje in het mandje geplaatst. Bleek bij afrekenen er maar liefst bijna 400 Euro verzendkosten bij te komen... |:(

Make music, not war

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

musiman schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:23:
Ik zag een paar weken geleden een dat Amazon Duitsland een vijftal Playstation 5's op voorraad had. Snel eentje in het mandje geplaatst. Bleek bij afrekenen er maar liefst bijna 400 Euro verzendkosten bij te komen... |:(
Dat kan onmogelijk Amazon Duitsland zelf geweest zijn, zal een externe verkoper zijn geweest. Altijd even kijken of er "sold by Amazon" of op z'n minst "fulfilled by Amazon" staat.

Garantie is trouwens ook met externe verkopers prima, Amazon vraagt je eerst om er uit te komen met de verkoper. Maar als dat niet lukt, dan nemen ze de garantie zelf over en claimen ze het bij de verkoper. Ik heb bij de Duitse Amazon via een externe verkoper wel eens een draadloze hoofdtelefoon gekocht. Ging binnen de garantie kapot en de verkoper wilde maar de helft vergoeden. Toen ik dit aan Amazon had voorgelegd mocht ik het product op hun kosten terugsturen en kreeg ik het volledige bedrag terug.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:48
Op Amazon.de en .fr loop ik steeds vaker tegen de meldingen 'Tijdelijk niet op voorraad' en 'Item kan niet naar je geselecteerde bezorglocatie worden verzonden' aan.

De 'Tijdelijk niet op voorraad'-melding komt vooral voor bij items die uit niet-EU landen moeten komen, zoals Engeland en Amerika. Is dit soms een verkapte bezorgingsrestrictie? Daar lijkt het wel op, want als ik het adres verander naar eentje in het land van herkomst, dan kan het opeens wel. We hebben het ook niet over een externe verkoper, maar Amazon zelf. Ook items die ik in het verleden zonder problemen heb besteld kunnen nu opeens niet meer worden verzonden naar mijn adres. :?

De klantenservice heeft ook geen idee. Ik snap er niks van. Is dit een glitch ofzo?

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 13:35
-d- schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:39:
Niet echt, behalve dat je misschien in het Frans met ze moet communiceren, hoewel bijna alles automatisch gaat bij Amazon. Ik heb zelfs bij de Amerikaanse Amazon een prepaid return label gekregen omdat de LP die ik had besteld defect was, dus naar Frankrijk moet ook wel goed komen :)
Je kan gewoon in EN communiceren. Ik koop regelmatig bij .es en .it omdat het daar ook vaak goedkoper is. Commu ideeën ook prima n EN en bij een probleem met 1 van de artikelen werd het net zo snel opgelost als bij .NL en .de.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 10:23
Aanrader: hagglezon.com
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee