Welk effect/welke brush is dit in Photoshop of Illustrator?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 11:21

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
Hi allemaal!

Iemand enig idee welk effect of welke brush dit is in Photoshop of Illustrator? De afbeelding lijkt te zijn geschilderd met een roller. Heb diverse brushes voor Photoshop gedownload, maar tot noch toe niet de goede. Iemand een idee?

Dank alvast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_4p7ykqoiWo0fQoYzMLvNVsnNA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TWhjldyGKnjqf0IzQG9Dh4Lg.jpg?f=user_large

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dit kan vanalles zijn; wie weet is 't gewoon een texture met een mask. Daarbij is je afbeelding érg klein om iets van details te zien.

Niet alles is een brush en/of een filter - soms is iets ook gewoon ouderwets talent en/of handwerk.

Edit: een simpele rechtsklik -> "Search Google for image" op je afbeelding brengt me o.a. hier (waar ook een hogere resolutie te vinden is). Dat lijkt me dus gewoon een afbeelding/foto van een echt (kunst)werk getiteld "Berlin shapes №2".

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 06-01-2022 00:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 23:06
Wat Rob zegt, je kan het simpel proberen te emuleren door een texturelaag (zat te vinden online, alleen misschien wat zoeken voor je een roller-structuur gevonden heb) over je tekening te leggen en dan met de blendmodes en transparantie te spelen.
Mogelijk dat je nog kan proberen om per vorm de instellingen qua blend en transparantie kan variëren (met een masker van de vorm over de texturelaag) om nog dichter bij het effect te komen (en probeer verschillende textures en schaal van de laag voor het beste resultaat).
Dit kan je zowel in Photoshop als Illustrator (of eender welk ander grafisch pakket wat meer kan dan Paint 1.0, bijv. Gimp, Krita, Inkscape, Affinity Designer, ...)

Snel even in Illustrator nagedaan (met vier verschillende textures, geen moeite gedaan om hele goede textures te zoeken...)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wif24py0_1eIMQ9sb6ABSFvQIvM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/LMRr0hWzukzVZ58qSAOrUlv4.gif?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Savantas op 18-01-2022 13:40 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)