Toon posts:

Van Randstad naar Arnhem/Nijmegen

Pagina: 1
Acties:

• budoz
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-01-2022
Hallo!

Zo'n drie jaar geleden ben ik in Rotterdam gaan wonen om te beginnen met werken nadat ik was afgestudeerd. Ik kon toen in principe in de hele randstad gaan wonen, maar Rotterdam trok mij toen als enige. Het leven in een ''grote'' stad was mij enigszins bekend na een jaartje in een Duitse grote stad te hebben gewoond, want daarvoor heb ik vooral in middelgrote steden gewoond (Groningen studie en opgegroeid in Twente).

Ondanks een redelijk leuk eerste jaar heb ik niet echt kunnen aarden in Rotterdam. Corona zal hierin ongetwijfeld een rol spelen, maar ook met de afstandelijkheid en het individualisme van de mensen heb ik steeds meer moeite, laat staan dingen als goede huisvesting (noodgedwongen verhuizing van een wijk in de stad naar het drukke centrum) hebben mij al behoorlijk wat onrust en stress opgeleverd. Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat het beter is om Rotterdam en dan ook de hele randstad te verlaten. Het enige dat ik zou missen is het internationale aspect.

Nu zit ik eraan te denken om richting Arnhem/Nijmegen te gaan, Arnhem lijkt me het handigst vanwege de ligging en het iets minder studentikoze karakter. Ik ken hier niemand, maar er zijn genoeg mogelijkheden mensen te leren kennen en kan makkelijk bij vrienden in Utrecht etc. op bezoek. Probleem is vooral het werk. Ik werk in Den Haag, al heb ik mijn baan tot nu toe bijna volledig vanuit huis uitgevoerd. Als het weer kan wordt het 3 dagen per week op kantoor werken. Reistijd vanuit Arnhem is al snel iets meer dan anderhalf uur enkele reis. Ik zou dat er in eerste instantie voorover hebben omdat ik in de trein kan werken en die intercity's redelijk comfortabel zijn.

Echter twijfel ik of dat lang vol te houden is en of het qua extra reiskosten niet een probleem wordt (zou zomaar een paar honderd extra per maand kunnen kosten). Daarnaast heb ik steeds meer twijfels bij mijn baan, al wil ik het nog even aanzien. Maar een andere baan zoeken begint wel tot de opties te horen.

Mijn vragen zijn: heeft iemand ervaring met verhuizen uit de Randstad (als alleenstaande) naar Arnhem/Nijmegen? En zijn er in die regio leuke financiële banen te vinden, of is reizen voor je werk naar Utrecht/Amsterdam nog wel te doen?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-03 10:51
Ik woon in Nijmegen en kom uit Eindhoven, niet helemaal aansluitend op je vraag maar wie weet heb je er wat aan;

Reistijd minimaliseren is belangrijk naar mijn idee, dit is je (meestal) je privé tijd en hoe meer je die hebt hoe prettiger je leven vaak is.
Arnhem ligt zeker gunstiger dan Nijmegen, zowel qua trein als qua auto, echter vind ik dat zelf niet zo'n probleem (scheelt een kwartier) en hoef niet vaak die kant op.

Nijmegen vind ik echter wel een stuk leukere stad, ik denk juist omdat het meer studentikoos is. Veel komen van buitenaf en blijven hangen en veel sociale studies, dus het is makkelijk met mensen connecten.
En uiteindelijk is het studentikoze maar net afhankelijk van waar je komt (voordeel, uit eten gaan is hier erg goedkoop).
Omdat veel mensen blijven hangen, en hoger opgeleid zijn denk ik, wil dit ook zeggen dat de huizenprijzen wel weer hoger liggen dan in Arnhem (maar dat heb ik er zelf zit voor over).

Is van werk veranderen geen optie voor je? Er is ontzettend veel vraag op dit moment.

• budoz
Bender schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:24:
Reistijd minimaliseren is belangrijk naar mijn idee, dit is je (meestal) je privé tijd en hoe meer je die hebt hoe prettiger je leven vaak is.
Arnhem ligt zeker gunstiger dan Nijmegen, zowel qua trein als qua auto, echter vind ik dat zelf niet zo'n probleem (scheelt een kwartier) en hoef niet vaak die kant op.
Klopt wat je zegt over reistijd, maar ik zie mezelf sowieso niet weer full-time naar kantoor terugkeren. Het eerste jaar had ik een reistijd van een uur enkele reis in oncomfortabele treinen 5 dagen per week. Keek soms een serie of las iets, maar ideaal was het zeker niet. Maar verlang soms terug naar die tijd, toen je nog collega's mocht zien :p
Nijmegen lijkt me ook iets gezelliger, maar je bent er zo vanuit Arnhem en zou ook graag iets groter wonen dan nu. Uitgaan in Nijmegen kan vgm ook prima dankzij nachtbussen. Ben af en toe ook in Breda te vinden tijdens de late uurtjes (nu iets minder natuurlijk) wat 20 minuten met de trein vanaf hier is.
Bender schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:24:
Is van werk veranderen geen optie voor je? Er is ontzettend veel vraag op dit moment.
Werk veranderen zie ik ook als optie, mede omdat het niet echt lekker loopt op werk. Al zou het alweer m'n derde baan worden als ik switch

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:39

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

3850Wp WZW, 1155Wp ONO - Enphase IQ7+ - pvoutput.org

• Galapogos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18
Ik heb zelf lang in Nijmegen gewoond en wil graag even wat feitelijke onjuistheden aanstippen uit bovenstaande reactie.

Tegenwoordig ligt een aanzienlijk deel van Nijmegen bóven de Waal. Nijmegen-Noord. Dat dit deel stad boven de Waal ligt wil niet per sé zeggen zeggen dat het ver van de actie verwijderd is, aangezien het centrum van Nijmegen grenst aan diezelfde Waal (maar dan aan de zuidoever).

De bijnaam van Nijmegen is niet ‘Stalingrad aan de Waal’ maar ‘Havanna aan de Waal’. Een logisch gevolg van het zijn van een studentenstad. Hetzelfde zie je bijvoorbeeld ook terug in een stad als Groningen. In hoeverre je hier als inwoner nou daadwerkelijk iets van merkt in het dagelijks leven is een tweede. Het heeft ook positieve kanten: veel aandacht voor de fietser, dus goede voorzieningen qua fietspaden en fietsenstallingen in het centrum.

Dan nog wat persoonlijke meningen:

Nijmegen is met de auto helemaal geen crime. Ja, parkeren in de oude stadswijk Nijmegen-Oost kan een dingetje zijn. En het Keizer-Karelplein en Takenhofplein zijn even wennen als je er nooit eerder geweest bent (verkeerspleinen zonder belijning, dus zelf je plek zoeken). Maar verder vind ik het allemaal goed meevallen hier. Waarom het hier ‘autotechniek een hel’ zou zijn is me een raadsel. Idem waarom Arnhem op dat punt beter zou zijn.

En Rotterdam en Nijmegen ‘één pot nat’ vinden qua stads karakter? Dat volg ik ook niet. Ik vind die twee steden echt op geen enkele manier met elkaar te vergelijken. Ja, het centrum is platgebombardeerd in de oorlog. Maar daar houdt de vergelijking ook wel op.

Verder kan ik topicstarter niet verder helpen. Ik kom zelf niet uit de Randstad en heb ook geen kennis van de financiële banenwereld.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:45

-tom-562

Oliesjeik

Als (oorspronkelijk) Nijmegenaar die in Arnhem gestudeerd, gewerkt en gewoond heeft (en nu in de Achterhoek woont) zou ik voor Arnhem gaan :P Arnhem heeft (naar mijn mening) leukere en betaalbare wijken dan Nijmegen (in Nijmegen zou ik persoonlijk alleen in Nijmegen Oost willen wonen, maar dat is inmiddels redelijk onbetaalbaar).
Arnhem is niet perse minder studentikoos. Arnhem wilt zich (naar mijn idee) steeds meer profileren als het 'Amsterdam van het Oosten' met een hoop gentrificatie/hippe wijken (modekwartier). Wijken waar je vroeger niet wilde wonen (Spijkerkwartier, Klarendal, Hommelseweg) zijn nu echt hip en inmiddels erg duur. Maar dat brengt wel leven in de brouwerij.
Arnhem is qua OV/treinen wel ideaal als je naar het westen moet. Werk je (of wil je) in het westen of oosten (richting Achterhoek) werken, kies dan voor Arnhem. Ben je meer georiënteerd in de high tech, kies dan voor Nijmegen (High Tech Campus en regio Veldhoven is beter bereikbaar ;)).

De steden hebben alle twee zijn charmes en uiteindelijk verschillen de mensen die er wonen niet zo heel veel (ook al denken ze van wel). Als je uit Den Haag komt, dan ligt Arnhem je qua architectuur (in de binnenstad) mss wel meer, de binnenstad is niet volledig weggevaagd tijdens WO2, en een hoop oude panden staan dus nog. Arnhem werd in de 19e/begin 20e eeuw ook wel het Den Haag van het Oosten genoemd, omdat er een hoop mensen uit die regio een 2e huis lieten bouwen vanwege de dichte ligging bij de Veluwe.

@Panzer_V Nijmegen wordt 'Havana aan de Waal' genoemd, niet Stalingrad :P Ohja, autotechnisch is Arnhem meer een ramp dan Nijmegen :P mis maar eens een afslag op de singel, dan mag je heel Arnhem weer door :') Keizer Karelplein moet je gewooevenn door hebben (of je bent bang/kan niet autorijden :D)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
budoz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:52:
Mijn vragen zijn: heeft iemand ervaring met verhuizen uit de Randstad (als alleenstaande) naar Arnhem/Nijmegen? En zijn er in die regio leuke financiële banen te vinden, of is reizen voor je werk naar Utrecht/Amsterdam nog wel te doen?
Qua werk is het geen Amsterdam/Rotterdam, salarissen liggen lager, minder ZZP-ers, (minder opgeblazen gedoe :)) en de reistijd... niemand doet dat voor z'n plezier, behalve de machinist.

Ik weet niet of je een vaste relatie wilt en ooit nog kinderen. Maar de partner heeft een vrij grote stem in de keuze van de locatie en kinderen betekent opa & oma bezoekjes (& oppassen).
Ga gewoon een paar jaren wonen in Arnhem (ik denk iets leuker voor de single) en zodra de toekomst wat duidelijker wordt...

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met het verhuizen naar Arnhem, maar wel met het reizen met de trein van Arnhem naar Rotterdam.
Voor Corona kon je in de spits echt niet werken, de trein zit/staat helemaal vol. Ik ben toen 1e klas gaan reizen en als je net rond de spits reist kan je meestal wel zitten. Ik ben na 2 weken treinen overgestapt op de auto, stuk sneller en stuk rustiger.

Voor de rest kan ik Ernem alleen maar aanraden, Nijmegen is niet wat imo O-)

[Voor 21% gewijzigd door Ernemmer op 06-01-2022 09:34]

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:39

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

@Galapogos en @-tom-562, de laatste keer dat ik in Nijmegen gereden heb is alweer 10-15 jaar geleden. Dus oké, mijn kennis is outdated. Destijds stond Nijmegen voor mijn gevoel vol met flitsers etc. Het was voor mijn gevoel ook veel drukker dan in Arnhem. En in mijn optiek slechtere bebording (was nog pré GPS).

Dat alles heeft mij een onprettig gevoel gegeven, beetje zoals een grote randstad-stad. In Arnhem ben ik minder bezig met letten op het verkeer/ borden etc., ook juist door die binnenring, en meer met autorijden.

@budoz : ga vooral zelf eens op verschillende dagen kijken in beide steden. En bedenk idd ook goed de punten die hierboven allemaal genoemd worden inzake de reistijd, toekomst met partner en kids etc.

@Galapogos ==> heet dat Nijmegen-Noord niet gewoon "Lent"? Of is Lent tegenwoordig door Nijmegen ingelijft?

3850Wp WZW, 1155Wp ONO - Enphase IQ7+ - pvoutput.org

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:39
Panzer_V schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:27:
heet dat Nijmegen-Noord niet gewoon "Lent"? Of is Lent tegenwoordig door Nijmegen ingelijft?
Nijmegen-Noord bevat het stuk Lent, Oosterhout en Ressen :)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:14
Ik sta op het punt te verhuizen naar Elst. Een groot drop precies tussen Arnhem en Nijmegen in. Misschien is dat ook nog een optie hoewel de prijzen daar ook de pan uitrijzen wegens de gunstige ligging.

Als ik zelf tussen Arnhem en Nijmegen zou mogen kiezen dan zou ik altijd voor Arnhem kiezen. Ik vind de binnenstad leuker dan die van Nijmegen en er is veel meer groen in en rondom de stad.

Met Elst heb je echter beide omdat het centrum van beide steden op ongeveer 20 minuten reistijd ligt.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Panzer_V schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:27:
@Galapogos en @-tom-562, de laatste keer dat ik in Nijmegen gereden heb is alweer 10-15 jaar geleden. Dus oké, mijn kennis is outdated. Destijds stond Nijmegen voor mijn gevoel vol met flitsers etc. Het was voor mijn gevoel ook veel drukker dan in Arnhem. En in mijn optiek slechtere bebording (was nog pré GPS).

Dat alles heeft mij een onprettig gevoel gegeven, beetje zoals een grote randstad-stad. In Arnhem ben ik minder bezig met letten op het verkeer/ borden etc., ook juist door die binnenring, en meer met autorijden.

@budoz : ga vooral zelf eens op verschillende dagen kijken in beide steden. En bedenk idd ook goed de punten die hierboven allemaal genoemd worden inzake de reistijd, toekomst met partner en kids etc.

@Galapogos ==> heet dat Nijmegen-Noord niet gewoon "Lent"? Of is Lent tegenwoordig door Nijmegen ingelijft?
In die periode is er een hele hoop veranderd. De bereikbaarheid van Nijmegen is er een stuk op vooruit gaan door de komst van de Oversteek en het aanpakken van A325/N325

Lent is tegenwoordig Nijmegen-Lent. En ik verwacht dat het een kwestie van tijd is voordat Nijmegen/Arnhem 1 groot stadsdeel gaan worden (ook al zullen ze dat bij vitas en eniesee niet leuk vinden)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Panzer_V schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:43:
Nijmegen trekt mij totaal niet als stad. Simpel gezegd is Nijmegen mij veel te links.
Met alle respect, maar wat een bizarre reden om een stad wel of niet leuk te vinden. Wat merk je nou van de politieke voorkeur van een stad? Ik woon al m'n hele leven middenin het Gooi en om nou te zeggen dat de gemeenteraden en colleges hier mijn politieke voorkeur vertegenwoordigen... Nee. Totaal niet. Maar verder is het hier prima wonen als je een huis kunt vinden.

Arnhem lijkt me nou ook niet echt lekker. Landelijk vaak slecht in het nieuws. Gisteren nog: https://nos.nl/index.php/...vcocktail-bij-kerk-arnhem

@budoz De Randstad is natuurlijk wel groter dan allen omgeving Rotterdam/Den Haag. Genoeg kleinere gemeenten en dorpjes in die regio. Twee keer per dag 1,5 uur reizen zou ik echt totaal niet trekken. Maar ik heb collega's die dat fluitend doen. Ieder z'n ding natuurlijk.

Maar je schrijft dat je al op veel verschillende plekken hebt gewoond. Wil je niet meer in de buurt van familie/vrienden wonen?

• Bender
budoz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:57:
[...]

Klopt wat je zegt over reistijd, maar ik zie mezelf sowieso niet weer full-time naar kantoor terugkeren. Het eerste jaar had ik een reistijd van een uur enkele reis in oncomfortabele treinen 5 dagen per week. Keek soms een serie of las iets, maar ideaal was het zeker niet. Maar verlang soms terug naar die tijd, toen je nog collega's mocht zien :p
Nijmegen lijkt me ook iets gezelliger, maar je bent er zo vanuit Arnhem en zou ook graag iets groter wonen dan nu. Uitgaan in Nijmegen kan vgm ook prima dankzij nachtbussen. Ben af en toe ook in Breda te vinden tijdens de late uurtjes (nu iets minder natuurlijk) wat 20 minuten met de trein vanaf hier is.

[...]

Werk veranderen zie ik ook als optie, mede omdat het niet echt lekker loopt op werk. Al zou het alweer m'n derde baan worden als ik switch
Je moet je afvragen hoe vaak je ook die stad uit moet, los van je werk. Als het goed is heeft een stad je genoeg te bieden dat het niet zo is dat je dagelijks (of zelfs wekelijks) weg moet.
Uitgaan is in Nijmegen en Arnhem beide erg leuk, Arnhem heeft idd gewoon nachtbussen en geloof zelfs trein waar ik wel eens gebruik van heb gemaakt (en als ik echt lui was gewoon taxi).

Er is niks mis met van baan veranderen, degene die dat vaker doen groeien ook sneller.
Het klopt zeker dat Nijmegen links stemt, dit zal grotendeels door de sociale studies komen waardoor mensen erg toegankelijk zijn. Echter is dat voor de stad om in te wonen juist erg positief (beter dan rechts die niemand binnen willen hebben zeg maar).
Doordat het centrum in het noorden ligt (ipv in het midden) ben je eigenlijk snel de stad uit, ik zelf vind het vrij prettig dat de slechte wijken 8km van het centrum zitten en ook een eigen winkelcentrum hebben.
Dit scheelt nogal wat problemen en gedoe in de stad zeg maar.

Dat Nijmegen niet goed is voor auto's ben ik het zeker niet mee eens, de binnenstad is tijdens spits natuurlijk ook druk, maar bij Arnhem moet je juist met hele grote bogen er doorheen aan het rijden.. alleen die bogen moet je buiten de spits ook nog doorheen waardoor het juist meer reistijd is.

Maar wil je gemoedelijk wonen moet je niet in de stad gaan wonen, genoeg dorpen er omheen maar dat zou ik zelf niet doen als je het hebt over uitgaan.

De vergelijking van Rotterdam en Nijmegen.. die slaat nergens op, de steden lijken in geen verste verte op elkaar en zou ook niet weten waar je dat op wil vergelijken (Nijmegen is niet heel erg multi culti in de binnenstad bijvoorbeeld).
-tom-562 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:08:Keizer Karelplein moet je gewooevenn door hebben (of je bent bang/kan niet autorijden :D)
Ik vind het Keizer Karel plein fantastisch, super efficient en rijd snel door :p

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
En zijn er in die regio leuke financiële banen te vinden, of is reizen voor je werk naar Utrecht/Amsterdam nog wel te doen?
Dit is typisch iets dat je zelf moet uitzoeken, tenzij je je CV gaat delen maar ik ben geen recruiter :+

• inquestos
  • Laatst online: 10:55
Ik ben oktober 2020 van Gouda naar Arnhem gegaan. Met de huidige thuiswerksituatie is dat geen enkel probleem, en in de trein werken vind ik zelf heerlijk, daar ben ik het beste gefocust (zolang het niet teveel overstappen is). Maar inderdaad, retourtje naar Amsterdam is 40 euro!

We zijn voornamelijk naar Arnhem gegaan omdat de natuur veel mooier is. Met de heuvels voelde het alsof we op vakantie waren. Maar dan moet je wel in een van de mooie delen zitten in Arnhem (het noorden, ik zit in Sonsbeek). Arnhem-zuid bijvoorbeeld is nog minder sfeervol dan Rotterdam-Zuid. Nieuwe mensen leren kennen is wel erg lastig in corona-tijd, dus houdt daar rekening mee.

Als alleenstaande (en wat jonger) is Nijmegen wellicht leuker, dat is wat jonger. Maar ook wel echt weer een stuk verder weg met de trein/auto!

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-03 20:34
Ik woon vlakbij Eindhoven. Rij 2x per week richting Naaldwijk & de Maasvlakte en nog 1 of 2x per week naar Utrecht. Momenteel is het gemakkelijk te doen (lees: 1 uur 30 min (soms 2 uur) enkele reis richting het westen en 50 min richting Utrecht). Momenteel heb ik niet zoveel last van het vekeer, maar in tijden dat het wat drukker werd heb ik wel mijn schema veranderd. Of heel vroeg weg, of wat later en langer door werken. Dit zorgt ervoor dat je (waarschijnlijk), maar één keer file hebt of in de drukke spits zit!

Is er niet iets te vinden tussen Den Haag en Utrecht in wellicht? zorgt voor een halvering van je reistijd en je kosten. ;) @budoz

EDIT: Weet niet exact wat voor baan je hebt maar IT gerelateerde banen zijn rondom Utrecht/Amsterdam/Randstad wel beter betaald. Of het altijd leuker is, niet altijd :p

[Voor 11% gewijzigd door SlqmLqck op 06-01-2022 10:15]

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
SlqmLqck schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:13:
Is er niet iets te vinden tussen Den Haag en Utrecht in wellicht? zorgt voor een halvering van je reistijd en je kosten. ;)
Dat vraag ik me ook af. Vanwaar de interesse voor Arnhem / Nijmegen? Kun je zoiets ook dichter in de buurt vinden?

Verder denk ik dat Arnhem en Nijmegen niet zo veel verschillen. Terechte opmerkingen over heuvels en groen hierboven, maar verder? Beide steden zijn wel een heel stuk kleiner dan Rotterdam. Zoek je echt grootstedelijke voorzieningen dan moet je in de randstad blijven.

Voordat je echt op zoek gaat, zou ik er wel gewoon een dag rondlopen / dingen doen. Nu natuurlijk een beetje lastig, maar toch.

• Galapogos
Qua heuvels en groen zal Arnhem het winnen van Nijmegen, maar dat is niet omdat Nijmegen op dat punt slecht scoort. Het heeft eerder te maken met de zeer gunstige locatie van Arnhem t.o.v. de Veluwe. Nijmegen scoort namelijk ook bovengemiddeld. Met de stuwwallen direct ten zuiden en oosten van de stad en de Ooijpolder die begint waar de binnenstad ophoudt heeft Nijmegen namelijk ook heel wat te bieden.

Eigenlijk gooien beide steden hoge ogen als het gaat om natuur in de omgeving. Ik geef Arnhem op dat punt een 9 en Nijmegen een dikke 8.

En in beide steden zijn er uiteraard wijken waar je hier nauwelijks van profiteert. Als je in Arnhem-Zuid of in Nijmegen-West woont is de natuur nou eenmaal wat verder weg.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Wassenaar, Rijswijk, Wateringen of Voorburg geen optie? Dat ligt dichtbij Den Haag en hebben een wat meer dorps karakter

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-03 16:54

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Helemaal mee eens! Lekker naar Arnhem toe!

(Niet omdat het een leukere stad is, maar omdat ze blijkbaar staan te springen om nog meer inwoners en dus hogere huizenprijzen ;) )

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Dexter24
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-03 17:44
Hi ts,

Grappig. Ik zit in eenzelfde situatie. Ik heb de beslissing (na lang orïenteren) gemaakt en ben nu in de markt voor een huis in Nijmegen of Arnhem. Maar dan vanuit Utrecht.

Heb tijdens mijn oriëntatie zowat elk dorp tussen Utrecht en Arnhem gezien. Maar de conclusie blijft dat er tussen de twee steden eigenlijk niet veel soeps is. Maar dat is geheel persoonlijk.

[Voor 34% gewijzigd door Dexter24 op 06-01-2022 10:55]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Galapogos schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:43:
Qua heuvels en groen zal Arnhem het winnen van Nijmegen, maar dat is niet omdat Nijmegen op dat punt slecht scoort. Het heeft eerder te maken met de zeer gunstige locatie van Arnhem t.o.v. de Veluwe. Nijmegen scoort namelijk ook bovengemiddeld. Met de stuwwallen direct ten zuiden en oosten van de stad en de Ooijpolder die begint waar de binnenstad ophoudt heeft Nijmegen namelijk ook heel wat te bieden.

Eigenlijk gooien beide steden hoge ogen als het gaat om natuur in de omgeving. Ik geef Arnhem op dat punt een 9 en Nijmegen een dikke 8.

En in beide steden zijn er uiteraard wijken waar je hier nauwelijks van profiteert. Als je in Arnhem-Zuid of in Nijmegen-West woont is de natuur nou eenmaal wat verder weg.
Idd, schrijf Nijmegen niet af vanwege 'gebrek aan natuur'. Als je in het centrum of Nijmegen Oost woont sta je met 10 minuten in de bossen bij Berg en Dal/Heilig Landstichting/Groesbeek (als je al niet aan de rand van het bos woont, rondom de Kwakkenberg/Hengstdal), of op de dijken/in de polders van de Ooijpolder.
Helaas is dat wel het gedeelte van Nijmegen waar koopwoningen erg prijzig zijn :P

@budoz Ben je aan het kijken voor huur of koop? Bij dat laatste, wat is je budget ongeveer?

[Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 06-01-2022 11:00]

• budoz
@sOid De rest van de randstad trekt me helemaal niet. Als ik in de randstad zou blijven zou het een rustigere wijk van Rotterdam worden, maar schiet je niks mee op denk ik. Arnhem ligt een uur dichter bij mijn familie dan Rotterdam, daarnaast wonen vrienden van mij op allerlei plekken in het land. Kom ook nog vaak in Groningen wat overal ver vandaan ligt. Vrienden die in Rotterdam zitten zie ik ook maar mondjesmaat.

@erwn Heb al even rondgelopen in Arnhem, jammer genoeg met lockdown, maar het leek me er best gemoedelijk. De natuur en de parken zijn erg mooi. Nijmegen ben ik eerder al geweest, qua sfeer vergelijkbaar met Groningen denk ik al ligt Nijmegen een stuk mooier. Grootstedelijke voorzieningen als poppodia en theaters interesseren me niet zoveel, maar een paar leuke kroegen met wat sfeer vind ik wel belangrijk.

@Dexter24 Haha idd, succes! Moet voor de helft van het geld iets te vinden zijn lijkt me

@-tom-562 Naar huur, kopen lukt me nooit met de huidige prijzen en salaris

[Voor 4% gewijzigd door budoz op 06-01-2022 11:12]

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:07
Het is goed te bedenken dat je kritiek op Nijmegen van Arnhemmers, en vice versa, met een flinke korrel zout moet nemen.

Qua locatie ligt Arnhem net wat gunstiger dan Nijmegen t.o.v. de randstad. Beide steden hebben goede OV-verbindingen maar vanuit Arnhem ben je gewoon net iets sneller (de trein van Nijmegen naar Utrecht en A'dam gaat via Arnhem). Ook met de auto is Arnhem net iets dichterbij.

Mijn ervaring is dat de woningmarkt in Nijmegen iets meer overspannen is dan in Arnhem, zal elkaar niet veel ontlopen.

Qua natuurschoon hebben beide steden veel te bieden in de directe omgeving, vind ik dan zelf ook direct het grootste pluspunt van de regio. Als je van wandelen, wielrennen, MTB'en etc houdt dan is het een top regio (zowel Arnhem als Nijmegen).

Wel denk ik dat als alleenstaande Nijmegen misschien iets gezelliger is, volgens mij is hier een groter verenigingsleven en zijn er meer leuke kroegen omdat het ook echt een grote studentenstad is.

Disclaimer: ben zelf vanuit de randstad naar Nijmegen verhuisd.

Succes!

• Galapogos
Qua locatie t.o.v. de Randstad ligt Arnhem inderdaad net iets gunstiger, al speelt dat vooral als je met het OV reist. Met de auto ligt zijn de verschillen minder uitgesproken. Vanaf Arnhem zijn de meeste locaties een minuut of 10/15 dichter bij. Maar de reistijd naar Rotterdam is vanaf Nijmegen en Arnhem nagenoeg gelijk.

Nijmegen ligt dan weer dichter bij de Brabantse steden waaronder Eindhoven. Ik weet niet hoe het in de financiële sector zit, maar Eindhoven is wel een stad met veel werkgelegenheid (de 5e stad van Nederland qua inwonertal).

Er is in Nijmegen genoeg gezelligheid, maar dat is in Arnhem volgens mij niet anders.

• Ascension
Overigens zijn zowel Arnhem als Nijmegen geen goedkope steden om te wonen. Het prijsniveau ligt wel lager dan de populaire steden in de Randstad maar het is geen gigantisch verschil. Denk dat bijvoorbeeld een plaats als Alphen a/d Rijn of Gouda bijvoorbeeld goedkoper is. Het zijn buiten de Randstad denk ik de duurste steden.

• budoz
@Ascension Ben benieuwd of je sinds je verhuizing naar Nijmegen een iets minder gehaast gevoel hebt dan daarvoor. Die rivaliteit tussen de steden vind ik wel leuk. Ze lijken meer op elkaar dan ze zouden willen. Hebben Amsterdam en Rotterdam wat dat betreft ook, de negatieve kanten die ik altijd aan Amsterdam toeschreef zie ik ook best vaak in Rotterdam. Ik mis de nuchterheid en de iets soepelere omgangsvormen van het oosten/noorden hier nogal.
Ik vind het af en toe erg prettig om een eind te wandelen, dat spreekt mij in die regio zeker aan. De rust en de ruimte even opzoeken, dat is nagenoeg onmogelijk in regio Rotterdam. Een stad als Gouda trekt mij niet, krijg er beetje het Almelo-idee bij alleen dan met een mooiere binnenstad maar wel met meer problemen als inbraken

@Galapogos Eindhoven heeft vgm wel wat banen in de financiële sector, danwel financiële banen bij productiebedrijven etc. Alleen heb ik wel het idee dat de reistijd vanaf Nijmegen nog steeds best fors is (met de auto files, met de trein korter maar veel bedrijven liggen buiten het centrum) en ik zie Brabant niet echt als een optie. Kan er heel gezellig zijn, maar je komt er van boven de rivieren toch minder snel tussen heb ik het idee

• Ascension
@budoz denk niet dat je iets hebt aan mijn persoonlijke observatie want ik ben gaan samenwonen en daarna brak de pandemie uit. Kortom; grote wijziging in persoonlijke omstandigheden dus. Moet wel bekennen dat ik in de Randstad dat gehaaste gevoel ook niet had, weet niet of je dat puur en alleen bij je woonplaats/omgeving moet neerleggen. Wat me wel gelijk opviel is dat veel meer mensen elkaar groeten op straat of bijvoorbeeld op de racefiets, dat had ik in de randstad bijna nooit :p

[Voor 6% gewijzigd door Ascension op 06-01-2022 12:51]

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:48
Ondanks een redelijk leuk eerste jaar heb ik niet echt kunnen aarden in Rotterdam. Corona zal hierin ongetwijfeld een rol spelen, maar ook met de afstandelijkheid en het individualisme van de mensen heb ik steeds meer moeite, laat staan dingen als goede huisvesting (noodgedwongen verhuizing van een wijk in de stad naar het drukke centrum) hebben mij al behoorlijk wat onrust en stress opgeleverd. Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat het beter is om Rotterdam en dan ook de hele randstad te verlaten. Het enige dat ik zou missen is het internationale aspect.
(…)
Financiële baan in die regio lijkt me lastig, omdat bijna hele financiële sector in de Randstad zit, uitgezonderd lokale/regionale kantoren of IT. Dus hou er rekening mee dat als je in die sector je carrière ziet, je altijd met veel reistijd te maken krijgt (in combinatie met thuiswerken).
Als je niet al bekend bent met een andere stad, zou ik daar niet zomaar naartoe verhuizen. In jouw geval ging je een paar jaar geleden weloverwogen naar Rotterdam. Dat bevalt niet, en dat kan uiteraard. Rotterdam is ook nogal uitgesproken, daar moet je wel van houden. Delft, Den Haag, Leiden, Gouda zijn alweer heel anders. En een stad is weer anders dan een dorp. Ik denk dat het goed is om te bekijken wat er precies niet bevalt, én waarom je dat van tevoren niet hebt kunnen inschatten. Dit om te voorkomen dat je bij een andere stad in dezelfde valkuil trapt. Andersgezegd: Ligt het aan Rotterdam, aan de stad, aan de mensen, aan je werk, aan corona, aan jou?
Als je vrienden hebt in Utrecht zou dat een logischer alternatief kunnen zijn, misschien tijdelijk? Vrienden helpen je de stad eigen te maken, makkelijker dan als alleenstaande en zeker in coronatijd. Vanuit Utrecht kun je bovendien de hele financiële sector in. En je kunt op je gemak bekijken wat je nu precies wilt, waar je tegenaan loopt en wat goed bij jou past.
En anders is het misschien een idee om voor 1-2 maanden een tijdelijke ruimte in A-N te huren, zodat je eerst kunt ervaren hoe het is daar te wonen, in combinatie met reizen.

• Thomas789
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:35
Arnhemmer hier,

Éen tip die ik je wil geven; mocht je voor Arnhem gaan, ga dan wel kijken rondom Arnhem-noord. Dit heeft -na mijn persoonlijke mening- de leukste woningen en geeft het meeste woonplezier door de natuur en de mogelijkheden.

• Galapogos
budoz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:42:
Eindhoven heeft vgm wel wat banen in de financiële sector, danwel financiële banen bij productiebedrijven etc. Alleen heb ik wel het idee dat de reistijd vanaf Nijmegen nog steeds best fors is (met de auto files, met de trein korter maar veel bedrijven liggen buiten het centrum) en ik zie Brabant niet echt als een optie. Kan er heel gezellig zijn, maar je komt er van boven de rivieren toch minder snel tussen heb ik het idee
Eindhoven is inderdaad niet optimaal bereikbaar. In de spits vaak file, en er rijdt geen rechtstreekste intercity. Desalniettemin vanaf Nijmegen sneller te bereiken dan vanaf Arnhem.

Ik kan me voorstellen dat 'er tussen komen' in Brabant net wat lastiger is. Ik kom zelf van tussen de rivieren (Land van Maas en Waal). Alhoewel dat Gelderland is en op Nijmegen gericht is, lijkt het cultureel wel wat op Brabant. Dus ik kan daar niet zo neutraal over oordelen.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-12-2022

Amphiebietje

In de blubber

Sethro schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:45:
Wassenaar, Rijswijk, Wateringen of Voorburg geen optie? Dat ligt dichtbij Den Haag en hebben een wat meer dorps karakter
Rijswijk zou ik kwa bebouwing niet exact "dorps" noemen, het oude centrum daargelaten ;) . Maar het is waar dat voor een stad van 50.000 inwoners het ondanks de vele hoogbouw niet echt "stads" aanvoelt. Vooral het stuk dat gebouwd is voor de jaren 1990 is erg ruim van opzet met heel veel groen tussen de gebouwen (30% van het oppervlakte is groen), en het helpt ook behoorlijk dat de Landgoederenzone bijna langs de gehele lengte van de stad ligt. In Rijswijk-Buiten (tegen Delft aan) heb je ook nog het Wilheminapark en Elsenburgerbos, maar de rest van die wijk is betrekkelijk kale nieuwbouw. Dat neemt niet weg dat ik het nog steeds een gekke gewaarwording vind als je tussen de hoogbouw uit even een sloot oversteekt en je op het platteland waant. Verder heeft het een rijke geschiedenis die heel ver terug gaat (en waar bijna niks meer van te zien is :D ). Het is goed ontsloten en met de fiets of OV ben je zo in het centrum van Den Haag. Woningen zijn nog redelijk goedkoop voor de locatie, hoewel de prijzen wel aan het stijgen zijn.

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-03 11:33
Vanuit Apeldoorn ben je met de trein in drie kwartier ook in het centrum van Utrecht en met een uur in Amsterdam. Maar het is dan weer geen gezellige stad, dus excuses voor mijn off-topic reactie ;).

• budoz
Toke_gt schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:51:
[...]

Financiële baan in die regio lijkt me lastig, omdat bijna hele financiële sector in de Randstad zit, uitgezonderd lokale/regionale kantoren of IT. Dus hou er rekening mee dat als je in die sector je carrière ziet, je altijd met veel reistijd te maken krijgt (in combinatie met thuiswerken).
Als je niet al bekend bent met een andere stad, zou ik daar niet zomaar naartoe verhuizen. In jouw geval ging je een paar jaar geleden weloverwogen naar Rotterdam. Dat bevalt niet, en dat kan uiteraard. Rotterdam is ook nogal uitgesproken, daar moet je wel van houden. Delft, Den Haag, Leiden, Gouda zijn alweer heel anders. En een stad is weer anders dan een dorp. Ik denk dat het goed is om te bekijken wat er precies niet bevalt, én waarom je dat van tevoren niet hebt kunnen inschatten. Dit om te voorkomen dat je bij een andere stad in dezelfde valkuil trapt. Andersgezegd: Ligt het aan Rotterdam, aan de stad, aan de mensen, aan je werk, aan corona, aan jou?
Als je vrienden hebt in Utrecht zou dat een logischer alternatief kunnen zijn, misschien tijdelijk? Vrienden helpen je de stad eigen te maken, makkelijker dan als alleenstaande en zeker in coronatijd. Vanuit Utrecht kun je bovendien de hele financiële sector in. En je kunt op je gemak bekijken wat je nu precies wilt, waar je tegenaan loopt en wat goed bij jou past.
En anders is het misschien een idee om voor 1-2 maanden een tijdelijke ruimte in A-N te huren, zodat je eerst kunt ervaren hoe het is daar te wonen, in combinatie met reizen.
Het gevoel van thuiskomen mist heel erg. Dus ja het ligt aan mij haha. Ik snap best dat een geboren en getogen Rotterdammer zijn of haar stad nooit zou willen verlaten, het is namelijk een prima stad. 3 jaar geleden was ik nog iets avontuurlijker dan nu (denk dat corona daar invloed op heeft) en heb toen ook overwogen om in het buitenland te gaan werken, maar vond het destijds iets belangrijker om op iets hoger niveau te beginnen met werken, want dat was in het buitenland lastiger. Maar terugkomend op het thuiskomen gevoel, dat begin ik te krijgen nadat de trein Utrecht/Amersfoort in oostelijke richting is gepasseerd. Dan is het landschap een stuk mooier en de mensen wat nuchterder. Heerlijk. Utrecht is daarom voor mij niet echt een optie, sws is dat een stad waar iedereen wil wonen maar mensen ook niet altijd even vriendelijk zijn naar mijn ervaring. Wat je zegt over coronatijd klopt zeker. Ik wacht hoe dan ook nog even af hoe het zich gaat ontwikkelen, maar ik denk wel dat we er een keer (enigszins) uit gaan komen. Nadeel voor mij is dan dat ze ons weer gaan verplichten deels naar kantoor te gaan, wat enerzijds leuk is maar met enorme reistijd een stuk minder

• Bender
budoz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:42:
@Galapogos Eindhoven heeft vgm wel wat banen in de financiële sector, danwel financiële banen bij productiebedrijven etc. Alleen heb ik wel het idee dat de reistijd vanaf Nijmegen nog steeds best fors is (met de auto files, met de trein korter maar veel bedrijven liggen buiten het centrum) en ik zie Brabant niet echt als een optie. Kan er heel gezellig zijn, maar je komt er van boven de rivieren toch minder snel tussen heb ik het idee
"financiële banen" is nogal breed, bij een supermarkt kun je ook een financiele baan hebben net als CEO van de Rabobank zeg maar.
Kun je iets specifieker zijn wellicht over wat voor soort baan het is, dan kunnen andere wellicht met je meedenken?

• Crazy D
  • Laatst online: 24-03 17:42

Crazy D

I think we should take a look.

Hier begin 2020 verhuist van Zoetermeer naar Duiven. Waarom Duiven? Vriend van me woont er dus weet beetje waar ik terecht kom, mooie natuur is dichtbij. Om te fietsen is Duiven geen gek startpunt, hier vandaan kun je zowel dijkjes pakken, tussen de boerderijen in de achterhoek, richting Duitsland, en natuurlijk de Posbank en de omliggende klimmetjes.

In een stad wil ik niet meer wonen, vind op sommige momenten Duiven zelfs wat druk (terwijl dat feitelijk betekent, dat ik hier op een hele dag evenveel auto's zie rijden als dat er in Zoetermeer in 1 uur voorbij kwamen :P).

Aangezien ik ook niet veel binding had met Zoetermeer en veel remote werk maakt de lokatie voor mij iets minder uit. Maar nog verder richting Apeldoorn of Achterhoek is voor mij net iets te onhandig (half uur extra reistijd naar sommige bestemmingen). Zuidelijk naar Limburg is qua fietsen en natuur nog net even interessanter, maar wel flink verder naar waar ik af en toe heen moet en dat had ik er dus niet voor over. Omgeving Arnhem was daardoor voor mij een prima compromis. Naar de stad (Arnhem) is maar een paar km, dus even naar de winkels is waarschijnlijk nog sneller dan vanuit diverse plekken in Rotterdam :P

Maar bedenk goed wat je wilt en zoekt. Ook in de Randstad heb je echt wel rustige dorpjes, medium dorpjes, en wat grote steden. "Moet" je dus per se naar de andere kant van het land, of kun je in de omliggende plaatsen ook vinden wat je zoekt? Moet je bv per se vlak bij een centrum zitten waar veel gebeurt? Dat is leuk als je 4 x per week ergens wat wilt drinken maar als je eens in de 2 weken een keer ergens koffie drinkt wellicht wat minder nuttig. Op basis van dat soort vragen en antwoorden kun je wellicht al wat beter bepalen wat voor soort plaats (en ook de grootte etc) je zoekt. Vroeger in Waddinxveen gewoond, en eventjes in Gouda. Vond dat bv ook een leuk stadje. Dat is iig flink stuk minder kolossaal dan Rotterdam...

Exact expert nodig?

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
met de afstandelijkheid en het individualisme van de mensen heb ik steeds meer moeite, laat staan dingen als goede huisvesting
Ben je niet meer een dorpsman? Lekker het verenigingsleven in? Er zijn een hoop leuke dorpen (van redelijk groot tot heel klein) in het groene hart die super gunstig t.o.v. de Utrecht en Rotterdam liggen maar toch prachtig in het groen.

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:43
Zal even mijn ervaring met wonen in Nijmegen en werken in Arnhem opschrijven, misschien kun je daar iets mee. Is alleen een beetje anders, ben vanuit Limburg naar Nijmegen verhuisd tijdens mijn studie en hier blijven plakken. Dit zijn mijn ervaringen en observaties, dus derhalve totaal niet objectief.

Waar ik in Limburg vaak het idee had dat mensen daar heel kliekjesgericht zijn, en dus niet snel open staan voor buitenstaanders heb ik het gevoel dat hier in Nijmegen dat zo veel meer het geval is. Zeker in het uitgaansleven. Dat gevoel heb ik minder in Arnhem, maar als nog meer dan in Limburg.

Ik vind beide steden zijn mooie kanten hebben, waar ik dan toch de skyline vanaf Lent naar de waal kade van Nijmegen centrum prachtig vind. Binnenstad van Arnhem trekt mij dan weer minder. Natuur in Arnhem is sneller bereikbaar, en meer aanwezig. Maar zodra je richting Berg en Dal gaat vanuit Nijmegen oost waan je je ook soms in het buitenland. Richting Malden en Mook heb je ook heerlijke wandelgebieden. Maar goed, overtreft in mijn mening de Veluwe niet.

Qua voorzieningen die ik dan weer tof vind kan ik enkel over Nijmegen spreken aangezien daar ook mijn sociale leven is. Poppodium Doornroosje is natuurlijk legendarisch. Concerten en festivals, zijn denk ik beide gelijk, denk aan het Goffertpark en het Gelredome. Vierdaagsefeesten (mits geen corona natuurlijk) vind ik ook altijd wel een hoogtepuntje. Arnhem heeft een Pathe midden in de stad, Nijmegen iets daar buiten, met nog een filmhuis en een Vue. In beide steden heb je een 'studentikoos'-feesttent-uitgaansgebied en daar buiten nog legio aan gezellige kroegjes. Qua eten, maar wederom ben ik bevooroordeeld, is het meer te doen in Nijmegen (sowieso meer Michelin sterren ;) )

Maar als het je gaat om thuiskomen, onthaasten, nuchterheid ja, dan begrijp ik je. Hier in Nijmegen kan veel en groeten (naar mijn ervaring) mensen elkaar meer. Een stad met dorpse kenmerken. Over het algemeen fijn en nuchter volk. Denk dat het komt omdat er veel (hoger) opgeleid volk van veel richtingen blijft plakken, geeft een leuke mix aan mensen gok ik. Maar het accent is wel echt verschrikkelijk, en dat zeg ik als Limburger.

Disclaimer: dit is totaal subjectief en volledig gebaseerd op mijn persoonlijke observaties.

• budoz
@Bender Banen als financieel analist dan wel business analist (al schaart men dat snel onder IT) bedoel ik vooral. Bedankt voor het meedenken!

@amboly Ik heb nog nooit in een dorp gewoond haha, al noemen ze Groningen vaak een groot dorp. Snap wel wat je bedoelt. Maar zie een dorp meer als een optie als ik een stuk ouder ben. Qua afstandelijkheid en individualisme doel ik jammer genoeg ook op sommige vrienden die ik hier heb. Het gaat toch snel over werk, alle toffe hobby's die iemand heeft, vooral jezelf verkopen, terwijl dat met vrienden elders allemaal niet boeit en het altijd relaxt is. Overigens heb ik bovenstaande ook meegemaakt met mensen in Groningen, maar die woonden in hun hoofd al in Amsterdam :p

@Quicksilver Klinkt als een goede ervaring! Kan er zeker wat mee

• Crazy D

Crazy D

budoz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:10:
Maar zie een dorp meer als een optie als ik een stuk ouder ben.
En wat is er dan aan een dorp dat je jezelf daar nu niet ziet wonen? (ik bedoel dan niet een dorp met 2 boerderijen en een bakker...)

Exact expert nodig?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In de regio Arnhem / Nijmegen op zoek naar een huurhuis zonder inschrijving? Succes daarmee.
Wachtlijst is nog langer dan het aanbod van koophuizen.
Goed dat je nu al bepaalt waar je heen wilt. Maar ben hopelijk ook zo realistisch om te zien dat dat dat als alleenstaande zonder inschrijving bij woningstichting danwel flink kapitaal niet zo makkelijk zal lukken. Het is niet dat er daar ineens wel voldoende aanbod van particuliere huurhuizen is. Als dat er al is dan gaat het via mond op mond en is het zo weg.

Mooie omgeving: zekers, goede keuze :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• budoz
Crazy D schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:13:
[...]

En wat is er dan aan een dorp dat je jezelf daar nu niet ziet wonen? (ik bedoel dan niet een dorp met 2 boerderijen en een bakker...)
Dorpen liggen vaak iets verder van diverse uitgaansgelegenheden, wel iets wat ik belangrijk vind maar in de toekomst wellicht minder. Daarnaast is het dicht in de buurt wonen van een IC-station erg handig. Aan een auto heb ik momenteel niet echt behoefte.

@The Eagle Hoef echt geen compleet huis te hebben, 2-kamer appartement is meer dan genoeg. En dat hoeft zeker niet heel groot te zijn.

[Voor 11% gewijzigd door budoz op 06-01-2022 14:24]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

budoz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:22:
[...]

Dorpen liggen vaak iets verder van diverse uitgaansgelegenheden, wel iets wat ik belangrijk vind maar in de toekomst wellicht minder. Daarnaast is het dicht in de buurt wonen van een IC-station erg handig. Aan een auto heb ik momenteel niet echt behoefte.

@The Eagle Hoef echt geen compleet huis te hebben, 2-kamer appartement is meer dan genoeg. En dat hoeft zeker niet heel groot te zijn.
Dan zou ik richting Arnhem gaan, het particuliere aanbod is daar groter heb ik het idee. Plus, 't Taphuys zit in Arnhem, dat is al reden genoeg om er te gaan wonen 8) (ik maak uit je berichten op dat je al wat ouder bent, dus je zal wel niet meer naar een skihut/Aspen Valley, 't Taphuys richt zich op een wat volwassener publiek).
[...]

Niet ieder klein dorp is ook vergelijkbaar natuurlijk :P De dorpen in de Ooijpolder zijn best wel suf (mijn ervaring, tot m'n 14e heb ik er gewoond), plus je zit in een mega uithoek (in de Ooijpolder zijn ook nauwelijks bedrijven en de bereikbaarheid/OV is klote). Ik woon nu in een dorp in de Achterhoek (1200 inwoners), en dat vind ik veel leuker, er is veel meer te doen en de voorzieningen zijn echt veel beter/dichterbij.
Duiven is wat dat betreft al weer meer een klein stadje.

• Crazy D

Crazy D

-tom-562 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:32:
Niet ieder klein dorp is ook vergelijkbaar natuurlijk :P De dorpen in de Ooijpolder zijn best wel suf (mijn ervaring, tot m'n 14e heb ik er gewoond), plus je zit in een mega uithoek (in de Ooijpolder zijn ook nauwelijks bedrijven en de bereikbaarheid/OV is klote). Ik woon nu in een dorp in de Achterhoek (1200 inwoners), en dat vind ik veel leuker, er is veel meer te doen en de voorzieningen zijn echt veel beter/dichterbij.
Duiven is wat dat betreft al weer meer een klein stadje.
25000 inwoners 8) Maar OV (zeker nachtbussen) kunnen een groot verschil maken. Maar dat is ook wat ik bedoelde. De echte mini-dorpjes snap ik dat als je vanuit een stad komt, dat dat serieus afschrikt. 10 minuten met de auto om boodschappen te doen is niet praktisch. Maar met een dorp van 1200 inwoners heb je wel iets aan winkeltjes, en vandaar mijn opmerking om goed te bepalen wat je zoekt. Als je het belangrijk vind om te kunnen stappen en dat een paar keer per week doet snap ik dat een stad interessant is. Als je 1 of 2 x per maand gaat stappen, is wellicht vooral en goede verbinding erg handig. En als de stad te groot wordt, wordt je reistijd ook flink. Vanuit Rotterdam waar ik woonde naar het centrum moest ik ook minimaal een kwartier rekenen met het OV. Op de fiets trouwens niet veel sneller. Als 15 minuten fietsen acceptabel is naar een leuke kroeg, kun je kijken naar in de stad, of een dorpje in de directe nabijheid waar vandaan het ook 15 minuten fietsen is. Gewoon wat andere gedachten, vaak hoor je dat mensen graag in de stad willen wonen want dan heb je alles om je heen. Waar ze vervolgens amper gebruik van maken, en na 2 jaar hoor je klachten dat je altijd eerst heel die stad door moet 8)7

Exact expert nodig?

• Bender
budoz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:10:
@Bender Banen als financieel analist dan wel business analist (al schaart men dat snel onder IT) bedoel ik vooral. Bedankt voor het meedenken!
Ik verwacht echt niet dat het een probleem is. Even snel op vacature websites gekeken is daar hier ook gewoon vraag naar, het is zeker niet voorbehouden aan financiële instellingen (hoewel je hier CCV in Arnhem, hebt)
Maar uiteraard ook accountancy als BDO, KPMG, als dat weer meer past.. en zo nog vele andere.
(vergeet niet dat je hier dicht bij Duitsland zit wat ook weer interessant is voor andere bedrijven)
The Eagle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:22:
In de regio Arnhem / Nijmegen op zoek naar een huurhuis zonder inschrijving? Succes daarmee.
Gezien de omschrijving van de baan die TS zoekt verwacht ik niet dat het iemand is die zich op de sociale woningmarkt bevind (net als veel ITers niet).
Het is dus niet zo relevant in veel gevallen om inschrijvingen te hebben,.
[...]
Ik begrijp hem wel.
Ik kom uit een dorp bij Eindhoven, naar Nijmegen gegaan en in de stad gaan wonen (ik wilde wat anders).
5 jaar geleden huis gekocht, bewust in de stad (vlak bij het centrum) omdat ik mijzelf ook nog jong vind, lekker de stad in wil, naar de kroeg met vrienden, terrasje, bioscoop, vrienden daar wil ontmoeten etc zonder meteen in de auto te moeten stappen of een eind te moeten gaan fietsen.
Als ik 45+ ben.. dan ga ik uit de stad denk ik.. dan wordt het een woonboerderij met veel ruimte maar nu.. nee absoluut nog in de stad om mensen te ontmoeten.
(ik ben 37, maar voel me 25 haha)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:28

TommyGun

Stik er maar in!

Eindhovenaar hier die naar Arnhem is verhuisd; ik kan het van harte aanraden. Wel Arnhem Noord, lekker tegen de Veluwe aan :) Prachtige omgeving (natuur).

@budoz qua appartementen; VB&T heeft er de nodige in handen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 33% gewijzigd door TommyGun op 06-01-2022 15:42]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• budoz
@-tom-562 't Taphuys ziet er gezellig uit! Nee zo'n skihut vind ik helemaal niks. In Rotterdam heb je er ook één en wist niet hoe snel ik weer buiten moest komen. Ik zag dat er een Irish Pub zat in Arnhem, daar ervaring mee? Die zijn vaak erg leuk.

@Bender Richten bedrijven in Arnhem zich ook veel op de Duitse markt? Daar zou ik zeker wat mee kunnen, aangezien ik in Duitsland stage heb gelopen. Verder idd begeef ik me op de particuliere markt. Overal is het lastig op de sociale woningmarkt, zelfs in dorpen in noordwest-Overijssel is het zo goed als onmogelijk heb ik gehoord. Heb ook vrienden van 37 die zich voelen en gedragen als 25 dus lekker van genieten!

Zie hier veel mensen Arnhem-Noord noemen wat mij ook het beste lijkt. Mooier en iets beter qua bereikbaarheid.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

budoz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:04:
@-tom-562 't Taphuys ziet er gezellig uit! Nee zo'n skihut vind ik helemaal niks. In Rotterdam heb je er ook één en wist niet hoe snel ik weer buiten moest komen. Ik zag dat er een Irish Pub zat in Arnhem, daar ervaring mee? Die zijn vaak erg leuk.

@Bender Richten bedrijven in Arnhem zich ook veel op de Duitse markt? Daar zou ik zeker wat mee kunnen, aangezien ik in Duitsland stage heb gelopen. Verder idd begeef ik me op de particuliere markt. Overal is het lastig op de sociale woningmarkt, zelfs in dorpen in noordwest-Overijssel is het zo goed als onmogelijk heb ik gehoord. Heb ook vrienden van 37 die zich voelen en gedragen als 25 dus lekker van genieten!

Zie hier veel mensen Arnhem-Noord noemen wat mij ook het beste lijkt. Mooier en iets beter qua bereikbaarheid.
De Irish Pub is dikke prima d:)b Andere aanrader is cafe 't Moortgat en Pegasus bar (als je wat meer 'into' Irish pubs bent).

Qua bedrijven loont het ook wel om je te richten op het oosten van Arnhem/Achterhoek/Liemers. Daar zit ook veel bedrijvigheid, en is allemaal goed bereikbaar. 1 bedrijf wat mij zo snel al te binnen schiet (in Arnhem) is Eiffel.

• IamZlatan
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-03 15:50
Ascension schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:06:
Het is goed te bedenken dat je kritiek op Nijmegen van Arnhemmers, en vice versa, met een flinke korrel zout moet nemen.

Qua locatie ligt Arnhem net wat gunstiger dan Nijmegen t.o.v. de randstad. Beide steden hebben goede OV-verbindingen maar vanuit Arnhem ben je gewoon net iets sneller (de trein van Nijmegen naar Utrecht en A'dam gaat via Arnhem). Ook met de auto is Arnhem net iets dichterbij.

Mijn ervaring is dat de woningmarkt in Nijmegen iets meer overspannen is dan in Arnhem, zal elkaar niet veel ontlopen.

Qua natuurschoon hebben beide steden veel te bieden in de directe omgeving, vind ik dan zelf ook direct het grootste pluspunt van de regio. Als je van wandelen, wielrennen, MTB'en etc houdt dan is het een top regio (zowel Arnhem als Nijmegen).

Wel denk ik dat als alleenstaande Nijmegen misschien iets gezelliger is, volgens mij is hier een groter verenigingsleven en zijn er meer leuke kroegen omdat het ook echt een grote studentenstad is.

Disclaimer: ben zelf vanuit de randstad naar Nijmegen verhuisd.

Succes!
Ik kan mij volledig aansluiten bij bovenstaande reactie.

Ben zelf twee jaar geleden verhuisd van de "Randstad" (Almere, is dat Randstad?!) naar Nijmegen. Ondanks Corona merk je dat het een hele gezellige/bruisende stad is met veel studenten. Wat voor mij het meest opvalt is dat t.o.v. de Randstad (altijd gewerkt in Amsterdam) dat alles een stuk gemoedelijker, persoonlijker en minder gehaast is. Dit merk ik vooral als je mensen op straat aanspreekt/iets vraagt of in de horeca.

• Bender
budoz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:04:
@-tom-562

Ik vind het wat kort door de bocht te zeggen dat bedrijven zich daar per definitie op richten hier, maar er zitten zeker wel bedrijven hier vanwege de link naar oost europa.

Arnhem Noord is zeker mooi, maar ook daar hoe mooier hoe duurder. Ik denk ik dat opzicht dat beide steden even duur zullen zijn als je op de top locaties wil wonen.
Maar kies vooral voor je woongenot en niet alleen voor het geld (100 euro meer of minder met zijn 2en is niks voor extra woongenot).

Ik zou zeggen, als de restaurantjes weer open zijn twee leuke weekenden weg!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-03 21:41
-tom-562 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:24:
[...]

De Irish Pub is dikke prima d:)b Andere aanrader is cafe 't Moortgat en Pegasus bar (als je wat meer 'into' Irish pubs bent).
Ierse pub op de korenmarkt is wel een gezellig ding ja. Zoals veel Ierse pubs is het daar goed bezocht door internationale mensen. Pegasus zit buiten de markt en minder bezocht. cafe 't Moortgat is een lekker ouderwetse bruinkroeg _/-\o_ .

Als we het dan toch over A. Vs. N. hebben vind ik het voordeel van Arnhem toch wel dat alle horeca toch meer geconcentreerd zit rondom de korenmarkt en in Nijmegen zoals Utrecht meer verspreid. Voor concerten is Luxor natuurlijk super (wel veel kleinder dan Doornroosje in N.). En als flink doof wilt worden is cafe Dollars ook altijd wel gezellig met live muziek :9 .

Arnhem centrum met de auto is een drama als je het niet kent.

Disclaimer: Ik heb altijd bij Arnhem gewoond en daar door ligt mijn hart eerder daar dan in Nijmegen ;).

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-03 17:26
Als je in Rotterdam gaat wonen is het toch veel handiger om in Breda te gaan wonen? Brabant, stad die ongeveer even groot is als 026 en 024, korte verbinding naar Rotterdam...

Als je dan toch moet kiezen, altijd Nijmegen natuurlijk. De nummer 1 van Gelderland.

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:33
Wat is je budget @budoz ? Ik heb toevallig binnenkort een huis beschikbaar voor de verhuur (110m2). Wel in Zuid, maar slechts 2 minuten rijafstand van het station (Zuid) en altijd parkeerplek. Keuken nieuw en er wordt as we speak een nieuwe badkamer geplaatst. Ook heeft het zonnepanelen. Wil het niet teveel promoten maar vond het toevallig wel bij je passen. Stuur me anders even een PM!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:55
Interessant topic dit voor mij als geboren en getogen randstedeling onder de rook van Leiden en Zoetermeer! Zelf zou ik nu ik nog in de twintig ben absoluut niet buiten Zuid-Holland of Utrecht willen verhuizen, maar wie weet wordt dit nog anders in de toekomst.

@budoz Ik werk zelf ook in de financiële sector, persoonlijk denk ik dat het in de huidige markt niet zo'n probleem is om in de regio Arnhem/Nijmegen een passende baan te vinden. Een aantal (zorg)verzekeraars hebben kantoren in plaatsen als Arnhem en Wageningen.

Het ligt er natuurlijk aan wat voor reistijd je acceptabel vindt en zoals je nu aangeeft speelt dit ook minder door corona, maar vanuit Arnhem ben je in iets meer dan een half uur in Utrecht. Twee banken en een verzekeraar met het hoofdkantoor daar ;)

• budoz
Sirhc_95 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 00:12:
Interessant topic dit voor mij als geboren en getogen randstedeling onder de rook van Leiden en Zoetermeer! Zelf zou ik nu ik nog in de twintig ben absoluut niet buiten Zuid-Holland of Utrecht willen verhuizen, maar wie weet wordt dit nog anders in de toekomst.

@budoz Ik werk zelf ook in de financiële sector, persoonlijk denk ik dat het in de huidige markt niet zo'n probleem is om in de regio Arnhem/Nijmegen een passende baan te vinden. Een aantal (zorg)verzekeraars hebben kantoren in plaatsen als Arnhem en Wageningen.

Het ligt er natuurlijk aan wat voor reistijd je acceptabel vindt en zoals je nu aangeeft speelt dit ook minder door corona, maar vanuit Arnhem ben je in iets meer dan een half uur in Utrecht. Twee banken en een verzekeraar met het hoofdkantoor daar ;)
Snap het zeker dat wanneer je je studie en leven in de randstad hebt genoten je niet snel weg wilt. Voor mij als oosterling die in het noorden z'n studententijd heeft beleefd is het een andere wereld af en toe. Qua reistijd ben ik redelijk flexibel. Met m'n huidige baan doe ik er deur tot deur ook ongeveer een uur over, en bij m'n baan daarvoor zat ik bijna een uur in de sprinter tussen Rotterdam en Amsterdam. Dat was voor 5 dagen per week best pittig, deels ook door die oncomfortabele treinen :p. Het scheelt al een heleboel als je werkgever niet moeilijk doet over stipt om bijvoorbeeld 9 uur op kantoor zijn maar je voornamelijk waardeert om je geleverde werk, gelukkig heb ik niet anders meegemaakt tot nu toe. Ik denk ook niet dat voor ons werkveld een full-time terugkeer naar kantoor eraan komt, daar zou ik potentiele werkgevers op kunnen afwijzen. Een aantal keer per week iets verder moeten reizen vind ik niet erg, ik weet alleen niet hoe werkgevers daar tegenaan kijken.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:10
Als geboren en getogen Nijmegenaar ben ik tien jaar geleden verhuisd naar de Randstad: Utrecht, Rotterdam en nu in Haarlem. Mijn familie woont nog in Nijmegen, dus daar ben ik nog vaak genoeg te vinden. :Y)

Wellicht ligt het aan de buurten waar ik heb gewoond in de Randstad, maar ze komen qua gezelligheid en vriendelijkheid bij lange na niet in de buurt van Nijmegen. Daar waar ik in Nijmegen een wildvreemde op straat gedag kan zeggen heb ik dat in de Randstad (vooral in Utrecht en in mindere mate Rotterdam) heel anders ervaren: daar kreeg ik vaak een zure blik terug. :/

Een voordeel van wonen in Nijmegen is dat je in no-time in Kranenburg (of iets verderop Kleve) bent om goedkoop te winkelen. Daar ben ik dan regelmatig te vinden (voor boodschappen) wanneer ik op familiebezoek ben in Nijmegen. Niet op zondag trouwens... :+

Ik weet niet of het nog steeds van toepassing is, maar tot een jaar of twee geleden was het in Nijmegen (en wellicht ook in Arnhem) minder gangbaar dat winkels (inclusief supermarkten) ook op zondag geopend zijn. Doordeweeks waren ze ook zelden tot 22u geopend (daar waar dat vrij gangbaar is in steden zoals Rotterdam en Amsterdam). :P

Qua ligging is het trouwens ook ideaal als je graag vliegt: vluchten van/naar Düsseldorf zijn vaak voordeliger dan van/naar Schiphol. :D

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-03 19:05
Volgens mij vergeten jullie ook nog een andere optie , namelijk zutphen, Goede treinverbinding naar zwolle , arnhem en nijmegen, deventer , klein leuk stadje met genoeg voorzieningen,

Aardige mensen niet zo gehaast en prachtige natuur om de hoek om te fietsen , wandelen etc... het is maar net wat je zoekt , en ik denk ook nog relatief betaalbare woningen.

• Galapogos
Mawlana schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:44:
Ik weet niet of het nog steeds van toepassing is, maar tot een jaar of twee geleden was het in Nijmegen (en wellicht ook in Arnhem) minder gangbaar dat winkels (inclusief supermarkten) ook op zondag geopend zijn. Doordeweeks waren ze ook zelden tot 22u geopend
In Nijmegen geldt dat nagenoeg alle supermarkten iedere zondag open zijn. En alle andere winkels mogen ook iedere zondag open, al doet niet iedere winkel dat.

Er zijn verder ook wel supermarkten die tot 22.00 uur open zijn. De meesten zullen om 20.00 uur of 21.00 uur sluiten.

• Crazy D

Crazy D

Bender schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:39:
Ik begrijp hem wel.
Ik kom uit een dorp bij Eindhoven, naar Nijmegen gegaan en in de stad gaan wonen (ik wilde wat anders).
5 jaar geleden huis gekocht, bewust in de stad (vlak bij het centrum) omdat ik mijzelf ook nog jong vind, lekker de stad in wil, naar de kroeg met vrienden, terrasje, bioscoop, vrienden daar wil ontmoeten etc zonder meteen in de auto te moeten stappen of een eind te moeten gaan fietsen.
Als ik 45+ ben.. dan ga ik uit de stad denk ik.. dan wordt het een woonboerderij met veel ruimte maar nu.. nee absoluut nog in de stad om mensen te ontmoeten.
(ik ben 37, maar voel me 25 haha)
Maar vandaar ook mijn vraag wat je wilt. 4 x in de week naar de kroeg of 1 x per week naar de film. En wees realistisch over budget en waar je kunt wonen. Als je in een buitenwijk van een stadje komt kun je op de fiets of met de bus net zolang onderweg zijn dan vanuit een dorp in de directe omgeving. En dat herhaal ik omdat mensen dat weleens vergeten.... "In de stad wonen, want alles lekker in de buurt" werkt alleen als je ook echt in de stad woont. Niet als je in een buitenwijk zit op 20 minuten fietsafstand. Nu ken ik Arnhem en Nijmegen niet zo goed dat ik een beeld heb van hoever iets fietsen is, in mijn hoofd is Arnhem gewoon een dorp t.o.v. Rotterdam :P

De geopperde Zutphen is trouwens wel een goede, leuk stadje!

Exact expert nodig?

• Bender
Crazy D schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:16:
[...]
Maar vandaar ook mijn vraag wat je wilt. 4 x in de week naar de kroeg of 1 x per week naar de film. En wees realistisch over budget en waar je kunt wonen. Als je in een buitenwijk van een stadje komt kun je op de fiets of met de bus net zolang onderweg zijn dan vanuit een dorp in de directe omgeving.
Op het moment dat het meer effort kost, zowel in geld, energie als tijd, hoe kleiner de kans dat je het gaat gebruiken. Ik ben daarom dus ook zelf in de buurt van het centrum (5 mins fietsen) gaan wonen om 'optimaal' te kunnen genieten van alle voorzieningen zonder enige drempel.

Natuurlijk kun je in dorpen er omheen wonen, is het maar 20 minuten fietsen, maar de kleine dingen ga je ineens niet meer doen.. want het kost meteen in verhouding veel meer moeite.
Zelf ben ik 4~6x in de het centrum (3x eten, kroeg, terras, keer winkel) en ik zou het zelf niet willen laten liggen.

• Galapogos
Crazy D schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:16:
Als je in een buitenwijk van een stadje komt kun je op de fiets of met de bus net zolang onderweg zijn dan vanuit een dorp in de directe omgeving.
Je hebt wel een punt hoor, dat geldt ook voor een stad als Nijmegen. In een wijk als Weezenhof of in de uithoeken van Nijmegen Lindenholt woon je al snel op 8 km fietsafstand van de binnenstad. Er zijn meerdere dorpen die net zo dicht bij de stad liggen, of zelfs dichter bij de stad liggen.

Dat gezegd hebbende: de dorpen die op vergelijkbare afstand of zelfs dichterbij de stad wonen, zijn over het algemeen niet de goedkoopste dorpen om te wonen.

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-03 13:29
-tom-562 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:24:
[...]

Qua bedrijven loont het ook wel om je te richten op het oosten van Arnhem/Achterhoek/Liemers. Daar zit ook veel bedrijvigheid, en is allemaal goed bereikbaar. 1 bedrijf wat mij zo snel al te binnen schiet (in Arnhem) is Eiffel.
Ik zou de Pegasus geen Irish Pub willen noemen: is een echte Engelse bar met rasechte Engelse eigenaar. Nadeel daar is dat er op zaterdagmiddag vaak rugby op het grote scherm wordt uitgezonden ipv footie :) Meeste stemmen gelden: vaak zijn er meer rugbyliefhebbers en moeten de voetbalfans het doen met klein beeld in het hoekje
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee