Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik zoek een UPS die kan helpen met het beschermen van mijn pc.
Af en toe valt de spanning in ons huis (in Spanje) weg, dit is niet heel fijn voor mijn apparatuur.
Vooral mijn printer gaar rare dingen doen.
Ik zou dit graag willen oplossen door de aanschaf van een UPS.

Ik zoek de volgende functies, maar weet niet goed hoe ze heten waardoor ik wat moeite heb met het vinden van de juiste UPS.

- Automatisch netjes afsluiten van de pc na het wegvallen van de spanning, na een bepaalde tijd. (Er draaien dan geen programma's
- Automatisch laten opstarten via bijvoorbeeld anydesk of andere remote desktop software.
- Geluidsarm
- Ik zou graag 5 minuten de tijd willen hebben om mijn pc handmatig te moeten afsluiten, als ik er op aan het werken ben.
- Ik werk met 2 schermen, een printer en een pc.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 191,89€ 191,89
1MoederbordenMSI B450-A PRO€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenNZXT H500 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internTeam Group Vulcan DDR4-3000 16GB€ 0,-€ 0,-
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 59,83€ 59,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 251,72

2 x pricewatch: Lenovo G27q-20 Zwart

1 x pricewatch: HP ENVY 4528 All-in-One Printer

Ik kom dan op deze vergelijking uit:
https://tweakers.net/ups-...-0l1WRF0gKq-r-iKKr-x4xxh8

Nu hoor ik best wel veel goede dingen over het merk APC.
Is dit dan een goede voor mij?
pricewatch: APC Back-UPS 500VA AVR IEC

of wellicht deze:

pricewatch: Legrand Keor Multiplug

[ Voor 10% gewijzigd door Zomaar iemand op 05-01-2022 22:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:43
Om de PC automatisch af te laten sluiten bij netspanningsuitval moet je een UPS met USB aansluiting hebben. Via de USB krijgt de PC een melding en een app zorgt er dan voor dat de PC afsluit.
Jouw keuze heeft dat niet maar deze wel:
https://tweakers.net/pric...-bx700u-gr/specificaties/
Op de website van APC kan je kijken hoe lang de UPC stroom kan leveren bij een bepaald stroomverbruik. Vul daarvoor het veld "run time for load" in.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dank je wel, dit is alleen wel een heel oud model, in de laatste 6 jaar zijn accu's toch wel een stuk verbeterd, eens kijken of er ook nieuwere modellen zijn.

edit: misschien zit ik op de verkeerde website maar ik zie het veld run time for load niet :

https://www.apc.com/shop/...pheral/back-ups/N-1nzwthz

Ik kom nu op deze 4 uit: maar ben nog aan het lezen wat de verschillen zijn. Ze lijken, op de uitgangen na, hetzelfde.
https://tweakers.net/pric...;1708462;1719870;1638260/

[ Voor 60% gewijzigd door Zomaar iemand op 05-01-2022 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-06 22:01
Ik heb enkele dagen geleden deze ontvangen:
pricewatch: APC BX1600MI-GR

Dit is ook een usb usp. Mijn use-case is iets anders. Deze beveiligt mijn homeserver tegen stroomuitval. Dat is een Proxmox Linux server. Die gebruikt idle 130w en pieken naar 300w. Deze usp kan met de idle server tot 40min in stand houden totdat de server de instructie geeft om de server af te sluiten.

Hoe, wat en wanneer afsluiten is allemaal in te stellen. Ik heb het alleen nog aangedurft om de stroom daadwerkelijk 40min te onderbreken.

Wat ik merk is dat de usp vrij stil is (hij ruist wel wat, maar beperkt). Maar als de stroom eraf gaat, dan gaat wordt hij actief. En dat is hoorbaar door de alarmpiepjes, de ventilator, maar ook de batterijen lijken geluid te maken bij zo'n sterke ontlading.

Mijn versie is van aardig formaat, maar ze zijn in allerlei maten verkrijgbaar. Kijk even op hun website, daar kun je wel invullen hoeveel stroom je gebruikt en hoe lang je ermee kan doen.

Trouwens, ik verwacht dat de Windows computer om gewoon een instructie kan krijgen om af te sluiten (dat hebben ze vast Windows drivers voor), waar dat zal voor de printer lastiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-06 22:01
Zomaar iemand schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:06:
Dank je wel, dit is alleen wel een heel oud model, in de laatste 6 jaar zijn accu's toch wel een stuk verbeterd, eens kijken of er ook nieuwere modellen zijn.

edit: misschien zit ik op de verkeerde website maar ik zie het veld run time for load niet :

https://www.apc.com/shop/...pheral/back-ups/N-1nzwthz

Ik kom nu op deze 4 uit: maar ben nog aan het lezen wat de verschillen zijn. Ze lijken, op de uitgangen na, hetzelfde.
https://tweakers.net/pric...;1708462;1719870;1638260/
Ik heb dit inderdaad laatst dus ook uitgezocht, maar de verschillen zijn inderdaad alleen de aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ik snap alleen nog niet wat het voor of nadeel van de "koude start"is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:43
Zomaar iemand schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:34:
Ik snap alleen nog niet wat het voor of nadeel van de "koude start"is.
Het staat in de vergelijkingstabel, maar bij de kenmerken op Tweakers komt het niet terug en ook op de website van APC is er niets over te vinden.
Als je gaat zoeken naar die accu eigenschap zal je de term CCA (Cold Cranking Amps) vinden, m.a.w. de stroom die de accu plotseling kan leveren. Dat lijkt mij een eigenschap die voor het starten van een auto van belang is, maar nauwelijks in een UPS.
Aangezien in alle vier de modellen dezelfde accu zit, is dat ook verder niet van belang.
Dat het in de vergelijkingstabel van Tweakers niet bij alle modellen is aangegeven, heeft o.a. te maken met de onzorgvuldigheid, waarmee de eigenschappen worden ingevuld door alle verschillende tweakers/leveranciers.
Ook de levensduur van de accu is niet juist. Door APC wordt aangegeven 3-5 jaar, i.p.v. 2 jaar.

[ Voor 61% gewijzigd door JukeboxBill op 10-01-2022 09:34 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dank je wel voor de opheldering.
De website van APC is zelf ook niet heel consequent met de levensduur van de batterij, in de handleiding staat wat anders dan op de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

FreakNL

Well do ya punk?

Een printer zou overigens niet raar moeten doen bij “hard” afsluiten.

Tevens is het lastig om deze “netjes” uit te zetten middels een UPS.

Welke printer is het?

APC maakt goed spul. Wil er nog aan toevoegen dat het niet noodzakelijkerwijs via USB hoeft, er zijn ook APC UPSen met een netwerk management poort. Mijn mijn APc UPS voedt ook mijn server maar staat in een andere ruimte. Stroomkabels zijn makkelijker te leggen dan USB. Of anders gezegd, USB zit een Max aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Het afsluiten van de printer is niet zo belangrijk, maar wel het opvangen van piekspanningen bij het inschakelen van het stroomnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:30

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ja die printer doet wrs raar omdat er een serieuze dip/piek is geweest op het net.

Je hebt tegenwoordig ook ups'en met netwerk aansluiting waardoor je dus je apparaten kunt laten afzetten via het netwerk (als de software het toelaat).

In principe moet je maandelijks je ups testen onder lading (load) om te kijken of je batterijen nog goed zijn. Zo niet vervangen. Onze professionele ups doet dat elke nacht is er iets slecht = 's morgens aankomen en gepiep horen.

[ Voor 11% gewijzigd door Damic op 13-01-2022 01:41 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Wat valt er te zeggen over het standby (zonder belasting) energieverbruik van een line interactive UPS?
Is 9,3 watt bij 130VA (PF 0.07) weinig voor een 1KVA UPS?

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Pagina: 1