SBlive! 1024 - geen spdif, wel gele digitale plug

Pagina: 1
Acties:

• B@RT
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-02-2024
Ik heb de search gebruikt, maar ik kom er nog niet helemaal uit.

Ik heb een DTT 2500 speakerset van creative (die met dolby digital) en een SBlive 1024. Ik weet niet of deze kaart een retail is of een OEM of iets dergelijks want ik heb deze kaart gekregen. Ik heb mijn speakerset nu analoog aangesloten (met de groene en zwarte kabeltjes). Mijn speakerset heeft ook een digitale ingang (spdif) en dit schijnt beter te zijn.

Mijn SBlive heeft alleen geen spdif uitgang. Hij heeft wel een digitale uitgang, maar dit is een gewone koptelefoon aansluiting (geel). Is er een manier om dat om te zetten in spdif? En waar kan ik de spullen daarvoor kopen?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:03

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Is het een jackplug, of is het een phono/tulp plug? In het laatste geval is het een S/PDIF coax-aansluiting.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

<>

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ik heb precies dezelfde config. ik heb alleen met de Y-kabel die bij de speakers zaten aangesloten op de gele aansluiting op mijn SB live 1024 en toen die rode dikke din-kabel in de dtt2500 geplugt!
werkt prima alleen effe in de AudioHQ bij de master volume op het kruisje daarboven en dan digital output only aangevinkt!!!

"Luie mensen worden ook moe!"

• B@RT
Op woensdag 22 augustus 2001 17:11 schreef pindkaas het volgende:
ik heb precies dezelfde config. ik heb alleen met de Y-kabel die bij de speakers zaten aangesloten op de gele aansluiting op mijn SB live 1024 en toen die rode dikke din-kabel in de dtt2500 geplugt!
werkt prima alleen effe in de AudioHQ bij de master volume op het kruisje daarboven en dan digital output only aangevinkt!!!
Y-kabel???
Bij mijn speakerset zit alleen een spdif naar spdif en een tulp naar tulp kabel. De gele aansluiting op de SBlive! is een jack plug (zo een die je ook gebrukt om de koptelefoon op je walkman aan te sluiten)

Staat die Y-kabel misschien hier: http://www.europe.creative.com/estore/category.asp?lang=1&cate=12 ?

Is het de Digital Jack to Digital DIN adaptor (9 Euro)of de Digital Jack to Digital DIN & RCA adaptor (16 Euro)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
y-kabel is een kabeltje met aan de ene kant een "koptelefoonplug" en aan de andere twee tulpplugjes. Die kan je bij de plaatselijke computerboer voor hooguit 5 piek halen.

Je dtt2500 heeft 2 digitale ingangen: zo'n din plug (digital din) en een tulp-aansluiting (dolby digital ac-3 spdif in). Je sluit hem dan aan op die tulpingang. (tussen haakjes staan de aanduidingen zoals bij mij achterop de dtt2500 staan).

Ik wist niet dat dat werkte: Mooi dat je dat nu ff verteld pindkaas!. Ik ga binnenkort maar eens achter een ac-3 drivertje voor win2k aan en dan ga ik die van mij ook zo aansluiten!! (kheb ook sblive en dtt2500)

• Leon
  • Laatst online: 12:12

Leon

Rise Of The Robots

ik heb er zo'n verloopje tussenzitten... :)

Eeuwige n00b

• B@RT
Op woensdag 22 augustus 2001 18:48 schreef Lampje het volgende:
y-kabel is een kabeltje met aan de ene kant een "koptelefoonplug" en aan de andere twee tulpplugjes. Die kan je bij de plaatselijke computerboer voor hooguit 5 piek halen.

Je dtt2500 heeft 2 digitale ingangen: zo'n din plug (digital din) en een tulp-aansluiting (dolby digital ac-3 spdif in). Je sluit hem dan aan op die tulpingang. (tussen haakjes staan de aanduidingen zoals bij mij achterop de dtt2500 staan).
Je sluit de Jack plug dus op de gele uitgang van de SBlive! aan en de ene tulp in de ac-3 ingang van je speakerset. Wat doe je dan met de andere tulp plug van de Y-kabel? Want als je maar een tulp aansluit dan heb je toch mono geluid? Of begrijp ik het verkeerd....

• Raymond
dan heb je toch mono geluid? Of begrijp ik het verkeerd....
Ten eerste: er is maar 1 aansluiting voor een digitaal signaal, dat zou je toch al het idee moeten geven dat er niet meer nodig is?
En dat is er dus ook niet: Op dat witte plugje zit dan ook helemaal geen signaal. (als je een monokabeltje zou kunnen vinden, zou dat wat netter staan, maar waarom zou je daarvoor op pad gaan, als je waarschijnlijk toch al zo'n y-kabeltje hebt liggen?)

Verwijderd

Werkt dolby digital met de svlive1024 en dtt2500 combo in w2k. Ik hoor veel verhalen dat het dus niet werkt ??

• Raymond
Op woensdag 22 augustus 2001 19:48 schreef Roog het volgende:
Werkt dolby digital met de svlive1024 en dtt2500 combo in w2k. Ik hoor veel verhalen dat het dus niet werkt ??
[search=digital windows 2000 live]
Pagina: 1