Buitenlandse telefoonnummers blokkeren iPhone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mijn vriendin wordt al een paar maanden helemaal gek gebeld door nummers vanuit Engeland. Ik heb 1 keer opgenomen vorige week en dan wordt er een verhaal over crypto afgestoken. Vriendelijk bedankt en verzocht niet meer te bellen. Maar de terreur gaat gewoon door. Soms 5 x op een dag en dat dus bijna iedere dag.

Ze gebruikt een iPhone SE 2020 in combinatie met een KPN abo. Ze draait de laatste iOS versie op haar telefoon.

Ik heb KPN gebeld en gevraagd om een oplossing. Ze kunnen geen oplossing bieden anders dan het telefoonnummer gratis wijzigen. Ze heeft dit nummer al jaren en wil er liever geen afstand van doen. Ze vult dit nummer eigenlijk nooit in op websites, maar misschien heeft ze dit in het verleden toch eens gedaan.
Verder onderzoek op internet leerde me dat het nummer wijzigen bij een aantal personen geen oplossing was en dat de telefoonterreur ook bij het nieuwe telefoonnummer voorkwam.

Mijn vraag: zijn er andere oplossingen om buitenlandse nummers te blokkeren? Ik heb een aantal apps gevonden die spam calls zeggen te herkennen en zo kun je de individuele nummers blokkeren. Het probleem is alleen dat ze iedere keer met een ander nummer bellen. Ik heb Hiya geprobeerd, maar deze herkend de nummers niet als spam calls.

Eigenlijk wil ik alle +44 nummers kunnen blokken, maar dat lijkt in iOS niet mogelijk. Wie heeft ervaring hiermee of tips? Die zijn zeer welkom :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Beste antwoord (via BillSpaarbank op 07-01-2022 19:00)

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:53
Hier hetzelfde probleem. Word er helemaal gestoord van. Meestal neem ik op en zeg ik niks. Of ik laat mijn zoon van 2,5 aan de telefoon. Soms word ik 4 of 5x gebeld per dag. Het zijn steeds andere nummers. Voornamelijk vanuit de UK maar ook regelmatig Nederlandse en dan Engels sprekende mensen aan de lijn.

Mijn blokkeerlijst is inmiddels langer dan mijn contactenlijst, niet dat het veel zin heeft want de nummers wisselen constant.

Ik heb ook diverse anti spam apps geprobeerd, maar die waren niet zo succesvol. Mede ook omdat de nummers constant veranderen. Heb me er maar bij neergelegd. Ik neem gewoon op, zeg verder niks of geef aan mijn zoontje. Heel enkele keer praat ik gewoon in Nederlands terug en hangen ze ook uiteindelijk op. Na enige tijd is het weer een lange tijd stil, maar op gegeven moment proberen ze het toch weer.

Het nummer is in mijn geval gewoon van KVK geplukt, of via de hack van Ledger. Eenmaal op zo’n lijst, kom je er niet meer vanaf. Nummer wisselen heb ik geen zin in.

Verdere tip dan gewoon blijven negeren en/of opnemen en niets terugzeggen heb ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Bulligan op 06-01-2022 10:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:34
Geen ervaring mee, maar ik kwam met even zoeken WideProtect tegen.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Z-Dragon schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:18:
Geen ervaring mee, maar ik kwam met even zoeken WideProtect tegen.
Had ik ook gezien, maar na het lezen van deze review heb ik hem niet geïnstalleerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g62sJLDlu-sDFMx-anAu2KPWF9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8wPc6jE1qoISe7xlqHvOXUS8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Waarom zet ze “houd onbekende bellers stil” niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Haga schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:59:
Waarom zet ze “houd onbekende bellers stil” niet aan?
Daarmee worden alle telefoonnummers geblokkeerd die niet in de contactenlijst staan, toch? Dat is niet de bedoeling, omdat ze best wel eens teruggebeld wordt door personen die niet in haar contacten staan. Of werkt die functie anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:07:
[...]

Daarmee worden alle telefoonnummers geblokkeerd die niet in de contactenlijst staan, toch? Dat is niet de bedoeling, omdat ze best wel eens teruggebeld wordt door personen die niet in haar contacten staan. Of werkt die functie anders?
Als je teruggebeld wordt, dan heb je dus eerst zelf dat nummer (dat niet in je contacten staat) gebeld.

Dan wordt dat nummer niet geblokkeerd en gaat je telefoon gewoon over.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:53
Hier hetzelfde probleem. Word er helemaal gestoord van. Meestal neem ik op en zeg ik niks. Of ik laat mijn zoon van 2,5 aan de telefoon. Soms word ik 4 of 5x gebeld per dag. Het zijn steeds andere nummers. Voornamelijk vanuit de UK maar ook regelmatig Nederlandse en dan Engels sprekende mensen aan de lijn.

Mijn blokkeerlijst is inmiddels langer dan mijn contactenlijst, niet dat het veel zin heeft want de nummers wisselen constant.

Ik heb ook diverse anti spam apps geprobeerd, maar die waren niet zo succesvol. Mede ook omdat de nummers constant veranderen. Heb me er maar bij neergelegd. Ik neem gewoon op, zeg verder niks of geef aan mijn zoontje. Heel enkele keer praat ik gewoon in Nederlands terug en hangen ze ook uiteindelijk op. Na enige tijd is het weer een lange tijd stil, maar op gegeven moment proberen ze het toch weer.

Het nummer is in mijn geval gewoon van KVK geplukt, of via de hack van Ledger. Eenmaal op zo’n lijst, kom je er niet meer vanaf. Nummer wisselen heb ik geen zin in.

Verdere tip dan gewoon blijven negeren en/of opnemen en niets terugzeggen heb ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Bulligan op 06-01-2022 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Haga schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:43:
[...]

Als je teruggebeld wordt, dan heb je dus eerst zelf dat nummer (dat niet in je contacten staat) gebeld.

Dan wordt dat nummer niet geblokkeerd en gaat je telefoon gewoon over.
Ooh is dat zo? Dat heb ik nooit geweten maar kan ik heel goed gebruiken! Ik zet nu “houd onbekende bellers stil” altijd even uit als iemand die niet in mijn contacten staat mij moet terugbellen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je kan in ios onbekende nummers stilhouden. Dat die ik. Niet ideaal omdat sommige nl bedrijven anoniem bellen. Maar beter dan dat de telefoon hele de dag zinloos rinkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb dit ook gehad en gedaan. Nummer blokkeren, ook Nederlandse nummers, maar wat er daarna gebeurt is dat de nummers meteen doorgestuurd worden naar de voicemail. Gevolg is dat je op de voicemail het keuzemenu krijgt wat je anders krijgt wanneer je opneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:51:
[...]

Ooh is dat zo? Dat heb ik nooit geweten maar kan ik heel goed gebruiken! Ik zet nu “houd onbekende bellers stil” altijd even uit als iemand die niet in mijn contacten staat mij moet terugbellen.
Ja, dat is zo 😉

Zie tweede alinea.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38fJSjaWzp9UOJ-RNdoLWyONSPg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ktlWuYd33llsfd2Nvu0kAuW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Haga schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:16:
[...]

Ja, dat is zo 😉

Zie tweede alinea.

[Afbeelding]
Ik bedoelde het meer als verbazing overigens, goed om te weten. Kan het altijd aan blijven staan :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Bulligan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:10:

Ik ben hier vandaag ook maar mee begonnen. In het Nederlands terug gaan praten en op de vraag of ik Engels spreek geantwoord “ik spiek not enggols”. Toen was het “ok, bye”.

Jammer dat er verder weinig opties zijn. Bedankt iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReclameNijmegen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-01-2022
Ja zelfde probleem hier. Iphone met KPN als provider. Ik word al maanden minimaal 1x per dag gebeld door UK nummer, en sinds kort ook NL 06 nummers, met de vraag of ik wil investeren in het één of ander. KPN kan UK nummers niet blokkeren. Hier moet toch een oplossing voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
Zelfde probleem sinds een maand of 3. Vandaag 8 belletjes gehad in een tijdsbestek van ca 10 minuten van 6 verschillende nummers. De 7e keer heb ik opgenomen en ben ik heel hard op m'n vingers gaan fluiten. Ik denk dat ik dat voorlopig maar blijf doen. Dan haal ik er nog wat voldoening uit.

"Nee" kennen ze niet en beleefd zijn ze ook niet want 1 discussie eindigde een keer van hun zeide met de veelzeggende boodschap "go fuck your mother".. |:(
Pagina: 1