Toon posts:

Wil een WF400 aansluiting voor mijn laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thekingjoost
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-04-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik wil op mijn standaard Dell laptop een FW400 aansluiting creëren voor mijn audio interface.

Budget is niet belangrijk

Ik wil graag mijn RMA fire face audio interface op deze laptop aansluiten. Heb alleen USB aansluitingen op mijn laptop.

Iemand suggesties?

Met vriendelijke groet,

Alle reacties

• Thekingjoost
Ik wil op mijn standaard Dell laptop een FW400 aansluiting creëren voor mijn audio interface.

Ik wil graag mijn RMA fire face audio interface op deze laptop aansluiten. Heb alleen USB aansluitingen op mijn laptop.

Iemand suggesties?

Met vriendelijke groet,

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:03

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

En wat is een 'standaard Dell laptop'? Dat kan nog al wat uitmaken in opties namelijk.

[Voor 39% gewijzigd door DukeBox op 05-01-2022 21:59]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Thekingjoost
Beste DukeBox,

Het gaat om een Dell P67G

• DukeBox

DukeBox

Is dat niet het modelnummer van de adapter ?
Wat ik tegen kom is een Latitude 7000 serie met thunderbolt 3.

Aangezien die thunderbolt ondersteund zou je daar een PCI enclosure op aan kunnen sluiten.
Bijv. https://www.startech.com/nl-nl/kaarten-peripherals/pex2pci4
met daarin een PCI FW400 kaart (https://www.allekabels.nl...aart-3x-firewire-400.html).

Je hebt ook PCIe enclosures met dan een PCIe FW400/800 kaarten (https://www.allekabels.nl...ire-800-firewire-400.html) maar daar heb ik zelf minder goede ervaringen mee bij scanners (heb een vergelijkbare situatie met een hasselblad scanner flextight x5) met compatibiliteit en gebrek aan een molex power stekker waardoor de kaart soms niet eens werkt.

[Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 05-01-2022 22:37]

• Thekingjoost
Bedankt DukeBox,

Nu is dit wel een uitgebreide optie lijkt me. Is er ook een optie die puur en alleen dit probleem tackelt en waardoor het het ook goedkoper wordt?

• DukeBox

DukeBox

Thekingjoost schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:11:
Is er ook een optie die puur en alleen dit probleem tackelt en waardoor het het ook goedkoper wordt?
:?

Je kan misschien een goedkopere enclosure vinden of werken met m.2 naar PCIe adapters maar praktisch is dat niet. Het is goedkoper dan een nieuwe Fireface op USB maar die laatste optie wel een stuk beter.

[Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 05-01-2022 22:42]

• Thekingjoost
Zou je een alternatief weten met een link? Ik ben op dit vlak niet heel bekend.

• DukeBox

DukeBox

Thekingjoost schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:14:
Zou je een alternatief weten met een link? Ik ben op dit vlak niet heel bekend.
Tegenwoordig heb je daar iets als google voor, daar kan je prima mee zoeken op dingen als pcie + enclosure + thunderbolt.

Audio/Video devices lijkt mij nog het meest belangrijk dat het stabiel is, PCIe naar PCI bridge en dan PCI naar FireWire is op zich het meest logische pad hiervoor.

[Voor 20% gewijzigd door DukeBox op 05-01-2022 22:30]

• Thekingjoost
bedankt DukeBox

• DukeBox

DukeBox

Er is nog een alternatief waarvoor je kan kijken maar die heb ik zelf nooit (stabiel) werkend gekregen en dat is een Thunderbolt 3 (USB-C) naar Thunderbolt 2 Adapter (van Apple) met daarop een Thunderbolt naar FireWire 800 Adapter (van Apple) en dan weer een FireWire 800 naar FireWire 400 adapter/kabel.
Ik weet alleen niet of die dingen nog allemaal te krijgen zijn

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:26
Als je doel is om een RME fireface aan te sluiten en budget is niet belangrijk, dan lijkt dit mij de directe oplossing.

Er is verder geen enkel bedrijf wat nog aan Firewire 400 support werkt. Dat was 15 jaar terug leuk, maar tegenwoordig is Firewire niet alleen uit de tijd maar door DMA ook nog is een beveiligingsrisico.

Moderne OSsen blokkeren dan ook DMA op een externe poort, waar mogelijk, Heb het zelf nog niet gezien, maar ik weet dat je bij apperatuur wat DMA toegang vraagt via USB-C daar toestemming voor moet geven in Windows. Kan me moeilijk voorstellen dat een truc met 3 adapters dat ook gaat triggeren, maar wie weet.

De enige optie die vrijwel zeker zal werken is inderdaad een PCI-e enclosure.

• Thekingjoost
Beide bedankt voor de opties.

Ik ga eens kijken wat ik ga aanschaffen. Ik ga wel voor stabiliteit. Dus ik neig naar een PCI-e enclosure

• DukeBox

DukeBox

@Thekingjoost wat doe je precies met dat ding eigenlijk ? Want alle opties die gegeven zijn (behalve een nieuwe op USB) zijn meer uitstel van komende problemen en support. Je kan nu voor ~€150 aan adapters besteden of ~€400 aan enclosures met vervolgens bij een eerst volgende update weer een niet werkende omgeving (als het überhaupt al werkt).

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zoals @DukeBox al aangeeft, volgens mij kan je beter je verlies nemen en een apparaat met USB interface aanschaffen.

Het is maar de vraag of een Firewirekaart uit 2007 met Windows Vista drivers wel gaat werken in Windows 10 of 11 en verloopkabeltjes achter elkaar knopen lijkt mij ook niet goed voor de stabiliteit.
Ik denk dat @Nijn de spijker op de kop slaat.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee