Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Zojuist via Modern Vintage Gamer's video vernomen dat Xbox met haar Dev Mode stopt. Ik gebruikte deze dev mode veelal om Retroarch op mijn XSX te gebruiken. Het ziet er naar uit dat dit na 90 dagen inactiviteit stopt met werken. Je moet echt iets uploaden op de store posten om gebruik te blijven maken van Dev Mode. Net nu ik mijn mini pc verkocht heb waar ik voorheen oude games op speelde :(

Iemand alternatieven?

[ Voor 8% gewijzigd door Byte op 05-01-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-05 18:08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

https://gamr13.github.io/
Dit schijnt te werken zonder dev mode, en zonder whitelist.

Daarnaast was het een fout nieuwbericht (of misschien bewust weer ingetrokken, dat doet MS ook vaker als een soort marketing strategie). Dev mode blijft in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:04
kevlar01 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:37:
https://gamr13.github.io/
Dit schijnt te werken zonder dev mode, en zonder whitelist.

Daarnaast was het een fout nieuwbericht (of misschien bewust weer ingetrokken, dat doet MS ook vaker als een soort marketing strategie). Dev mode blijft in elk geval.
Alhoewel ik het goed nieuws vind dat Dev Mode blijft werken, vraag ik mij af in hoeverre dit dan nog wel ondersteund word door MS, en nog belangrijker: dat je geen 'gevaar' loopt voor een Live ban op je Xbox. Zoals ik ook had aangegeven in het Xbox topic, werd je console vroeger gelijk gebanned van Xbox Live. Dat was in het OG Xbox en Xbox 360 tijdperk. Er hoefde maar 1 ding af te wijken en het was gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Tux3.14 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:54:
[...]

Alhoewel ik het goed nieuws vind dat Dev Mode blijft werken, vraag ik mij af in hoeverre dit dan nog wel ondersteund word door MS, en nog belangrijker: dat je geen 'gevaar' loopt voor een Live ban op je Xbox. Zoals ik ook had aangegeven in het Xbox topic, werd je console vroeger gelijk gebanned van Xbox Live. Dat was in het OG Xbox en Xbox 360 tijdperk. Er hoefde maar 1 ding af te wijken en het was gebeurd.
Ik wil dit risico zelf ook niet lopen voor een 'gimmick' als dit. Je kan het natuurlijk op een aparte gamertag proberen op een oude Xbox ofzo, maar ik vermaak me prima met de huidige games :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:04
kevlar01 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:59:
[...]

Ik wil dit risico zelf ook niet lopen voor een 'gimmick' als dit. Je kan het natuurlijk op een aparte gamertag proberen op een oude Xbox ofzo, maar ik vermaak me prima met de huidige games :)
Precies. Ik zou hiervoor ook een dedicated Xbox gebruiken, en dan eigenlijk sowieso Dev Mode hiervoor gebruiken.
Ik heb op mijn Xbox Series X in retail mode een paar maand terug wel RetroArch geprobeerd, werkt top, maar je kon ook eenvoudig op andere partities op je Xbox lopen bladeren, dus toen gelijk de hele zooi verwijderd. Ik vermaak me wel prima met de Xbox Games. Daar heb ik hem uiteindelijk ook voor gekocht... ohja en nog een paar verdwaalde Blu-Ray's :P
Voor retro games gebruik ik retro consoles en emulators. En binnenkort ontvang Retroid 2+ voor al mn retro stuff O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Dank iedereen!
Uiteindelijk ben ik overgegaan naar RetroArch zonder DevMode. Ik vind het toch iets fijner om niet te hoeven wisselen tussen beide modes. Hopelijk blijft DevMode in ieder geval actief zodat we Homebrew kunnen blijven draaien.
Pagina: 1