Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop omdat mijn oudje uit 2012 het wel een beetje gehad heeft.
Voordat die een keer opgestart is ...
En Windows 10 update is nooit gelukt, dus loopt hij
nog steeds op Windows 7 (pre-historie inderdaad) en een oud Office pakket.
En altijd op de stroom want accu doet ook niks meer.
Enige voorwaarden is dat ik zonder haperen met het Office pakket 2021 kan werken,
verder een beetje surfen op het internet, en zo heel af en toe een vakantiefoto-album maak. That's it.
Geen films kijken of gamen dus. Hij hoeft ook nergens mee naar toe, dus gewicht is niet van belang.
Heb nu een Toshiba, intel core i5, 4 GB
Na wat inlezen denk ik zelf dat belangrijk en minimaal vereist is:
- 8 GB minimaal
- SSD
- 256 GB minimaal omdat Office ook nogal wat ruimte inneemt (en ik geen voorstander ben van opslaan in de "cloud")
Vereisten van mijn kant:
- 2 USB ingangen
- 17 inch beeldscherm
- geschikt voor Windows 11
Maar dan. Welke processor is aan te bevelen voor mijn nieuwe aanschaf? Intel i3, i5, AMD Ryzen 3 of AMD Ryzen 5? Ik zie door de bomen het bos niet meer
Zijn deze 3 series inmiddels weer veel beter en sneller dan mijn oude i5 of ga ik dan een stap terug, wat
niet echt de bedoeling is natuurlijk.
Qua merk heb ik geen voorkeur. Daarvoor ben ik ook te weinig op de hoogte van merken die vandaag de dag van degelijke of juist mindere kwaliteit zijn. Enige is dat ik, na het lezen van recensies, niet voor een Asus ga, omdat deze (volgens mij) altijd grijze toetsen met witte letters heeft en ik dat te onduidelijk vind.
Dus mijn enige hoop is dat ik er weer zo'n jaartje of 10 mee kan doen, maar dat zal de tijd natuurlijk leren
En is het mogelijk om wat degelijks te vinden in een prijsklasse van ongeveer € 550 tot € 800?
Veel vragen maar hopelijk kan iemand mij hierin wat uitleg en advies geven.
Alvast heel erg bedankt!
Voordat die een keer opgestart is ...

nog steeds op Windows 7 (pre-historie inderdaad) en een oud Office pakket.
En altijd op de stroom want accu doet ook niks meer.
Enige voorwaarden is dat ik zonder haperen met het Office pakket 2021 kan werken,
verder een beetje surfen op het internet, en zo heel af en toe een vakantiefoto-album maak. That's it.
Geen films kijken of gamen dus. Hij hoeft ook nergens mee naar toe, dus gewicht is niet van belang.
Heb nu een Toshiba, intel core i5, 4 GB
Na wat inlezen denk ik zelf dat belangrijk en minimaal vereist is:
- 8 GB minimaal
- SSD
- 256 GB minimaal omdat Office ook nogal wat ruimte inneemt (en ik geen voorstander ben van opslaan in de "cloud")
Vereisten van mijn kant:
- 2 USB ingangen
- 17 inch beeldscherm
- geschikt voor Windows 11
Maar dan. Welke processor is aan te bevelen voor mijn nieuwe aanschaf? Intel i3, i5, AMD Ryzen 3 of AMD Ryzen 5? Ik zie door de bomen het bos niet meer

Zijn deze 3 series inmiddels weer veel beter en sneller dan mijn oude i5 of ga ik dan een stap terug, wat
niet echt de bedoeling is natuurlijk.
Qua merk heb ik geen voorkeur. Daarvoor ben ik ook te weinig op de hoogte van merken die vandaag de dag van degelijke of juist mindere kwaliteit zijn. Enige is dat ik, na het lezen van recensies, niet voor een Asus ga, omdat deze (volgens mij) altijd grijze toetsen met witte letters heeft en ik dat te onduidelijk vind.
Dus mijn enige hoop is dat ik er weer zo'n jaartje of 10 mee kan doen, maar dat zal de tijd natuurlijk leren

En is het mogelijk om wat degelijks te vinden in een prijsklasse van ongeveer € 550 tot € 800?
Veel vragen maar hopelijk kan iemand mij hierin wat uitleg en advies geven.
Alvast heel erg bedankt!